۰ نفر

مهرعلیزاده: بازار کالاهای اساسی دچار سردرگمی است

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۶
کد خبر: 536335
مهرعلیزاده: بازار کالاهای اساسی دچار سردرگمی است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت فقط به جای اینکه نظارت و برنامه‌ریزی کند دنبال دخالت در بازار است، گفت: دخالت‌های دولت باعث سردرگمی بازار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی مستقیم با بخش خبری ۲۰:۳۰ با اشاره به تنظیم بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: یکی از مشکلات بازار کالاهای اساسی این است که به دلیل تعدد دستگاه‌های مجری، تصمیم واحد گرفته نمی‌شود.

مهرعلیزاده گفت: از آنجایی که قیمت‌های متفاوت ارز برای مواد اولیه در نظر گرفتند، به همین دلیل یک سرگردانی در بازار ایجاد شده است. امروز دلار ۴۲۰۰ تومانی یکی از مشکلات اصلی تولید کشورمان بوده است، یعنی بازار نمی‌تواند بر اساس یک مبنای درست و صحیح صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار برای ارائه مواد اولیه و همچنین کنترل و توزیع کالا است، گفت: وظیفه سازمان‌های مختلف یک بحث است اما بحث رانت و قیمت‌های مختلف برای واردات مواد اولیه و نهادهای اساسی برای کالاهای اساسی، مساله دیگر است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر می‌آید تنها راه آن این است که به جای تشکیل این همه ستادهای در کنار هم، یک واحد متشکل در یکی از وزارتخانه‌هایی که مسئولیت تولید و توزیع را برعهده دارند شکل بگیرد. درواقع وزارت صمت باید این کار را انجام دهد.

مهرعلیزاده گفت: ما باید چند نرخی و چند قیمتی بودن مواد اولیه را از بین ببریم تا بازار به صورت سالم کار خود را انجام دهد. از طرفی باید یک برنامه منظم و مرتب در جهت تأمین و توزیع کالا داشته باشیم.

وی دولت را عریض و طویل دانست و گفت: دولت فقط به جای اینکه نظارت و برنامه‌ریزی کند دنبال دخالت در بازار است. ریزترین مسائل دخالت می‌کند و باعث می‌شود که سردرگمی بوجود بیاید. اگر دولت سر جای خود بنشیند و نظارت کند، بنابراین نهادهای اجتماعی، صنوف و اتاق بازرگانی می‌توانند با هماهنگی هم کار کنند. اگر کار مردم را به خود مردم بدهیم مشکلات آنها حل خواهد شد.