۰ نفر

ابراهیم رییسی؛

استفاده از ظرفیت زنان نباید سیاسی و جناحی باشد

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۸
کد خبر: 536331
استفاده از ظرفیت زنان نباید سیاسی و جناحی باشد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ظرفیت زنان و دختران باید بدون نگاه سیاسی و جناحی مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید نقش تولیدکننده زنان را مهم و تعیین‌کننده بدانیم.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیدابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه) در همایش دختران به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) ضمن تبریک روز دختر به تمامی جامعه اظهار داشت: وجود دختران در جامعه موجب رحمت است. فرصت نشد در این جلسه از همه نظرات و دیدگاه‌های شما مطلع شوم اما آنچه می‌دانم و آنچه قطعی است، این است که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: آنچه به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است با شرایط قبل از انقلاب بسیار متفاوت شده است، اما راه باید طی شود تا شرایط زنان جامعه برای پیشرفت و اجرای عدالت در جامعه و نقش‌آفرینی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زنان جامعه فراهم شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: فاطمه معصومه جلوه ایمان، ایثار، حیا و دفاع از امامت و جامعه متمدن و بالنده ساختن است. در زندگی فاطمه معصومه علم و دانش و مهربانی و محبت موج می‌زند. امروز وظیفه دولت است که زمینه را برای میلیون‌ها دختر که برای خودسازی آماده می‌شوند، فراهم کند.

رییسی تصریح کرد: چه در حرم مطهر رضوی و چه در مجموعه‌های اجتماعی آستان قدس، بزرگترین مجموعه را تحت عنوان خاتون در اختیار بانوان و دختران قرار دادم و این مجموعه منشأ بسیاری از ابتکارات و کارهای بزرگ شد. امروز صحبت از فرهنگ و اقتصاد بدون اشاره به نقش بانوان و حضور بانوان ناقص سخن گفتن است.

وی اضافه کرد: ظرفیت زنان و دختران بدون نگاه سیاسی و جناحی باید مورد توجه قرار گیرد. نگاه سیاسی و جناحی به زنان، کوتاه مدت است در حالی که زنان می‌توانند تحول‌آفرین باشند. نقش مولد زنان در شمال و جنوب کشور و زنان عشایر در تولید و… می‌تواند سفره‌های مردم را آباد کند. باید نقش تولیدکننده زنان را مهم و تعیین‌کننده بدانیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تشکر از بانوی ورزشکاری که مدال خود را به وی تقدیم کرد، خاطرنشان کرد: امروز جایگاه قهرمانی زنان در دنیا قابل توجه است. مدالی که دریافت کردم را به موزه آستان قدس اهدا خواهم کرد. تا این لحظه هیچکدام از هدایایی که دریافت کرده‌ام، به خانه نبرده‌ام.

رییسی بیان کرد: چرا ظرفیت‌ها فقط در اختیار آقایان باید باشد؟ ظرفیت باید در اختیار زنان و دختران قرار گیرد. امروز نقش دختران و زنان در علم و فناوری را ببینید، بارها گفته‌ام خانمی که حتی در خانه، خانه‌داری می‌کند باید با یک ابتکار در فضای اینترنت و سایبر بتواند از تولید محتوای خود بهره‌مند شود، در حالی که فواید این محتواها در کشور نصیب افراد دیگری می‌شود.

وی اضافه کرد: معلمی که تولید محتوا می‌کند باید از مزایای آن بهره‌مند شود. خانم‌های دانشمند ما در برنامه‌نویسی بسیار پیشرفت کردند و بسیار می‌توانند نقش‌آفرین جلوه کنند. در فضاهای بسیاری می‌توان از وجود زنان استفاده کرد. زنان دارای استعداد فراوانی هستند که جامعه می‌تواند از آن بهره‌مند شوند. زنان حق بهره‌مندی از همه حقوق را دارند و این حق را خدا به زنان داده است، دولت باید بتواند این حق خدادادی را ضایع نکند و اجازه شکوفایی استعدادهای آنها در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بدهد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نقش زنان در نظام سلامت، گفت: همه ایران باید در برابر این نقش‌آفرینی زنان خضوع کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری کادر درمان عموماً و زنان خصوصاً، خوش درخشیدند.

رییسی در پایان گفت: اگر رأی مردم به بنده تعلق گرفت، دولت مردمی با توجه به جایگاه زن در جامعه و حقی که بانوان دارند و به موجب قوانین موضوعه و فراتر از آن به موجب دین، جایگاه اصلی نقش‌آفرینی زنان را فراهم می‌کند. ما فضایی را می‌پسندیم که مردم، آنچه را گفتیم، در عمل ببینند. ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه‌ای که نسبت به بخش قابل توجه جامعه یعنی بانوان و دختران داریم را اجرایی و عملیاتی کنیم.