۰ نفر

فوری / مذاکرات وین به بن بست رسید؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 536135
فوری / مذاکرات وین به بن بست رسید؟

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات وین گفت: این دور آخر نخواهد بود. نه گفت‌وگوها فرسایشی شده و نه وقت اضافه آوردیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی که به صورت حضوری برگزار شد، گفت: آن‌چه در وین در حال روی دادن است به هیچ بن بستی نرسیده و هیچ چیز غیرممکنی هم وجود ندارد. گفت‌وگوها درباره ظرایف فنی و حقوقی در حال انجام است. دو سه موضوع اصلی باقیمانده که در حال گفت‌وگو در وین است. خیلی زود است که بخواهیم درباره نتیجه گفت‌وگوها قضاوت کنیم. این دور آخر نخواهد بود و برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مقرون به صحت نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا باید تصمیمات خود را بگیرد. آمریکا باید بداند طرف خاطی و نقض کننده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و از یک موضع خاطی در این مذاکرات حاضر شده و باید تضمین‌های لازم را برای عدم تکرار آنچه در دوران ترامپ رخ داد بدهد. مسیر بازگشت آن هم از نظر ما کاملا روشن است.

خطیب‌‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری بیان کرد: نه گفت‌وگوها فرسایشی شده و نه وقت اضافه آوردیم. خیلی وقت در وین برای موضوعات باقیمانده کم داریم. موضوعات باقیمانده تصمیماتی را به صورت سیاسی نیاز دارند و اگر تصمیمات در واشنگتن و پایتخت‌‌ها اتخاذ شود بازگشت به برجام صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: گفت‌وگوها ان‌شاءالله با تامین منافع مردم به نتیجه برسد.