۰ نفر

اولیانوف خبر داد؛

رایزنی هیات‌ های ایران و روسیه در وین

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲
کد خبر: 535913
رایزنی هیات‌ های ایران و روسیه در وین

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی دیدار دوجانبه هیات های ایران و روسیه در وین را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در یک پیام توئیتری نوشت: هیات های روسی و ایرانی در  مذاکرات وین امروز (یک شنبه) در مورد برجام با هم دیدار کردند تا مشکلات باقی مانده و مسیر پیش رو را بررسی کنند.

وی ادامه داد: مثل همیشه رایزنی ها در یک فضای گرم، سازنده و کاری انجام شد.

اولیانوف پیشتر نیز درباره روند مذاکرات برجامی در وین گفت که حصول توافق در این رایزنی ها در دسترس است اما نمی توان انتظار داشت که نتیجه نهایی طی روزهای آینده به دست آید.

این دیپلمات روس همچنین اظهار داشت: اختلاف نظرها میان تهران و واشنگتن زیاد نیست اما اساسی است. مسئله اصلی حل نشده و باقیمانده در این مرحله از مذاکرات، این است که توافق چگونه اجرایی شود. اینکه چه کسی، چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

در ادامه رایزنی ها درخصوص احیای برجام در وین، از روز گذشته چندین نشست دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و کارشناسی با هیات‌های مختلف برگزار شده و جلسات به صورت فشرده و مستمر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ریاست هیات ایران در این دور از مذاکرات به مانند پنچ دور قبلی بر عهده سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه است .

 سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور، ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

عراقچی خاطر نشان کرد که هنوز مسائل فنی متعددی وجود دارد که باید برای رسیدن به توافق نهایی حلوفصل شود.