۰ نفر

زاکانی در مناظره سوم؛

ریشه فساد را خواهم خشکاند / مردم، علیه غارتگران قیام کنید

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 535665
ریشه فساد را خواهم خشکاند / مردم، علیه غارتگران قیام کنید

زاکانی گفت: ام المسائل کشور گرانی و تورم است. تورم سال ۹۰، ۱۹ درصد بود و در پایان دولت روحانی به بیش از ۵۰درصد رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات دوره سیزدهم، در اولین فرصت زمانی خود برای بیان نقطه نظرات خود در رابطه دغدغه های مردم گفت: میلاد حضرت معصومه و روز دختر را به ویژه به دختران مدافعان حرم تبریک عرض می‌کنم.

ام المسائل کشور تورم است/ همتی پاسخگوی رشد پایه‌پولی باشد

کاندیدای انتخابات دوره سیزدهم گفت: من سعی می‌کنم ناظر به همین هفت نکته‌ای که مطرح شد بحث کنم. ام المسائل کشور گرانی و تورم است به ویژه که با تشدید در حوزه خوراک و پوشاک مردم را بیچاره کرده است. تورم سال ۹۰ ، برابر با ۱۹ درصد بود و در سال ۹۹ برابر با ۳۹ درصد بود که به صورت مستمر و نقطه‌ای برابر با ۵۲ درصد بود. این فاجعه‌ای است که دولت آقای روحانی ایجاد کرده است. همچنین نقدینگی از ۶۰۰ هزار میلیارد به ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی تقریباً شش برابر شده است و پایه پولی هم از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قریب ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که باید آقای همتی پاسخگو باشند.

وی افزود: اساس این است که دولت توجه کرده که از جیب مردم خودش را اداره کند یا یه عبارت دیگر از تورم ارتزاق کند.

زاکانی در رابطه با راهکار خود برای کنترل تورم گفت: بنده حتماً در کوتاه مدت با کنترل نرخ ارز، مدیریت مناسب بهره بانکی و در میان مدت با اصلاح ساختار بودجه و شفاف سازی، و اصلاح ناترازی بانک‌ها که بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و سوق دادن نقدینگی به سمت تولید، حتماً در سال اول تورم را به نصف تورم موجود می‌رسانم.

زاکانی با تاکید عزم جدی خود در مقابله با فساد خاطر نشان کرد: ناظر به عدالت و کاهش فاصله طبقاتی، امروز رقابت بین غارتگران و غارت شدگان است. بنده تلاشم این بوده که در این ۴۲ سال صدای مظلومین وخفتگان و غارت شدگان باشم. اینجا موضوع مفاسد و بی عدالتی فوق العاده بالاست. سعی‌ام بوده که با گردن کلفت‌ها درگیر شوم. با دادستان اسبق تهران، با وزیر ۲۰ سال پیش اطلاعات، وزیر نفت با معاون رییس جمهور، با برادر رییس جمهور طرف شده‌ام و غیر از مقابله با گردن کلفت‌ها هم راه چاره‌ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد. بنده معتقد هستم که باید ریشه فساد را خشک کرد.

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: به مردم عزیز وعده می‌دهم که در دولت اقدام و اصلاح، ریشه فساد را خشک کنم. من با دستان خالی امروز مقابل مفسدین ایستاده ام. راه را بلدم و ریشه فساد را خشک خواهم کرد. شبکه‌هایی که در دولت، مجلس و دستگاه قضایی قبلاً شکل گرفته بود را می شناسم و امیدوار هستم این ریشه را با کمک مردم ریشه کن کنم.

وی با اشاره به خصوصی سازی‌های دهه‌های اخیر گفت: برخی از واگذاری‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ صورت گرفته که یک قلم آن فقط ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که به سه برادر داده شده است. من این را از حلقوم اینها به همت مردم بیرون می‌کشم و این پول را در خدمت مردم قرار خواهیم داد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با برنامه خود برای جهش تولید افزود: رکود اقتصادی به رویکرد دولت برمی‌گردد که به خارج از کشور برای رفع مشکلات تکیه کرده بود. بنده اینجا جهش تولید را ملاک و میزان قرار خواهم داد و در جهش تولید بحث مجوز ها مقررات زدایی‌ها، ثبات سیاست‌ها، تامین مالی و تامین نیازها و بحث مالیات و بیمه که هر دو بلای جان تولید هستند را و بحث صادرات و بحث توزیع را سامان خواهم داد و در واقع این ۹ خوشه‌ای را که ناظر به این ۹ پیشران هست تامین خواهم کرد.

زاکانی با تاکید دوباره بر لزوم فساد زدایی گفت: ناظر به شفافیت، مقابله با فساد اقتصادی و رانت خواری، بنده تمرکز زدایی و هویت دهی به شهرستان‌ها را موضوع کار خودم قرار دادم و برنامه استان‌ها را نوشتم و برنامه نظام مسائل همه ۴۵۱ شهرستان را در تمرکز زدایی به دست آوردم.

زاکانی دولت الکترونیک را لازمه ایجاد شفافیت عنوان کرد و افزود: نکته بعد هم دولت الکترونیک با حکمرانی داده‌ها و دولت الکترونیک شفافیت و کار جدی را به فضل الهی انجام خواهیم داد و قول داده‌ام تا پایان سال اول دولت الکترونیک را مستقر کنم. ناظر به مبارزه با مفاسد اقتصادی همان طور که عرض کردم در دولت اقدام و اصلاح، به هیچ وجه رانت وجود ندارد و آنچه که هست برای مردم و شفاف هست.

وی همچنین با ناعادلانه خواندن نظام یارانه‌ای فعلی گفت: ساماندهی یارانه پنهان و آشکار هم در سال ۹۷ سازمان برنامه اعلام کرد که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان است. سال ۹۸ هم آژانس بین المللی انرژی هم اعلام کرد ۸۶ میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور وجود دارد. یارانه پنهان هم چنانچه هفته قبل سوال کردم چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را مهار کرد. شدت انرژی ما خیلی بالاست که باید به نفع مردم مهار شود. الان بخشی از جامعه ۱۵ برابر سطح پایین جامعه در حال استفاده از این یارانه هستند. حتماً این یارانه را ما ساماندهی خواهیم کرد. یارانه آشکار هم ۲۵۵ هزار میلیارد تومان از ۳۳۴ هزار میلیارد تومان که ۷۹ هزارمیلیارد تومان آن برای هزینه است. این را ما مستقیماً به سمت مردم می‌بریم.

زاکانی با پرده برداری از طرح‌های حمایتی خود در این مناظره گفت:  در دولت اقدام و اصلاح مردم غیر از درد بیماری درد بی پولی نخواهند کشید. ۷۰ میلیون بن کالای ۴۰ هزار تومانی ماهانه دریافت خواهند کرد. سه دهک پول نقد دریافت می‌کنند. یک دهک ۲۵۰ هزار تومان، یک دهک ۲۰۰ هزار تومان، یک دهک ۱۵۰ هزار تومان در یافت می‌کنند که همه این پول داخل بودجه امسال هست و من حواله به غیب نمی‌دهم.

وی نرخ بیکاری اعلامی دولت را غیر دقیق خواند و افزود: با تمهیدی که خواهیم کرد شش میلیون و ۷۰۰ هزار شغل را طی زمان بندی مشخص به فضل الهی ایجاد خواهم کرد. سال اول ۵۰۰ هزار تا الی آخر.

در پایان زاکانی برنامه مسکن دولت خود را این چنین بیان کرد: ناظر به تامین مسکن هم عرض کنم که یک میلیون مسکن تکلیفی مجلس است که بنده علاوه بر این، ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی در سال می سازم که در پایان دوره ۴ ساله مجموعاً ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ساخته خواهد شد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن حمایتی خواهد بود که از این تعداد ۶۰۰ هزار واحد برای زوج‌های جوان و ۶۰۰ هزار واحد برای خانواده‌های کم درآمد است.

آقای همتی چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ / اسرار مملکت را به IMF دادید و این خیانت به مردم است

زاکانی در زمان دوم سومین مناظره انتخاباتی در مورد ارائه نقطه نظرات خود به انتقاد از دولت در مورد نحوه گرانی بنزین پرداخت و گفت: مردم عزیز مشکل ما سه «ن» که نان را از سفره شما برداشته؛ ندانستن، نخواستن، نتوانستن است که مظهر تام و تمام آن دولت آقای روحانی است و بعضا کسانی که در آن کار کردند. مشکل ما دروغ گویی است. اگر واقعا پینوکیویی در عالم واقع پیدا می‌شد دماغش چند دور دور زمین می‌چرخید، اگر در کسوت برخی از این آقایان قرار می‌گرفت. چرا با مردم صادق نیستیم و دروغ می گوییم این خیلی زشت است. باید صداقت داشته باشیم.

وی ادامه داد: آقای همتی در آبان ۹۸ گفت نرخ بنزین ۰.۴ درصد بر روی تورم تاثیر دارد. اینجا تمام موارد و نوشته‌های خود آقای همتی هست که گفته‌اند؛ اثر قیمت بنزین بر تورم در حدود ۰.۴ درصد در سال خواهد بود. البته خود آقای همتی بعدا اعلام کردند که من با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم و این را بدترین اقدام می‌دانستم. آقای همتی چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ این نامه رسمی شما و امضای شماست. شما در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ درخواست کردید که قیمت بنزین پنج هزار تومان و قیمت نفت، گاز هزار تومان شود تا دولت بتواند کسری بودجه اش را جبران کند. با مردم صادق باشید. بنده اینجا آمدم تا نگذارم کلاه سرتان بگذارند. گذشت آن دوره‌ای که کلاه سر مردم می‌گذاشتید. بعد هم می‌گویید، کی بود کی بود من نبودم. این نامه رسمی شماست.

کاندید ریاست جمهوری ۱۴۰۰  با انتقاد از مواجهه همتی با صندوق بین المللی پول افزود: نکته بعد در مواجهه با صندوق بین المللی پول است که باید بگویم شما با دادن اسرار مملکت به صندوق بین المللی پول که شامل میزان ذخایر ارزی در دسترس و غیر قابل دسترس است، بزرگترین خیانت را به مردم کردید. همین باعث شد که کشور دچار چالش‌های جدی شود. راست بگویید به مردم که به مردم دروغ گفتن خیلی زشت است و دوره آن گذشته است. شامورتی بازی هم نمی توان درآورد. بعد هم با آن بی کفایتی موضوع بنزین را دنبال کردید و بعد هم آقای رییس جمهور گفت من صبحش تازه فهمیدم. بی کفایتی از این بالاتر؟ به هر حال ما در این ۳۰ سال در مملکت خسارت‌های نجومی خوردیم.

زاکانی با خطاب قراردادن مهرعلیزاده گفت: جناب آقای مهرعلیزاده بحث دولت اصلاحات می‌کنند. جناب مهرعلیزاده، کرسنت ۵۴ میلیارد دلار عدم النفع داشته است. چند ده میلیارد دلار خسارت داشته است. یا اطلاع ندارید و می‌گویید و یا نمی‌دانم کجای این کره زمین زندگی کردید؟ به هر حال کارت سوخت را برداشتند و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان با این کار به کشور ضرر زدند که سه برابر مسکن مهر است. حرف سیاسی که مشکل را حل نمی‌کند. اگر حرف سیاسی خواستید بزنید بیایید ما که در این زمینه استاد هستیم به شما یاد بدهیم که چه بگویید که گرفتار نشوید.

زاکانی تاکید کرد: در واقع ما الان با بانیان وضع موجود مواجهیم. ما کسی را از مجلس بیرون کردیم که در حال حاضر از بیمه سرمد ۸۵ میلیون تومان حقوق گرفته است. آقای همتی پاسخ این را چه کسی باید بدهد؟ ما دلار نجومی، سکه نجومی، حقوق نجومی، اختلاص نجومی و پررویی نجومی داریم. مگر اینجا کهکشان راه شیری است؟

نورچشمی‌ها واردات می‌کنند / کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد اما این‌ها نمی‌توانند

مجری در سوالی در رابطه با سیاست خارجی از زاکانی پرسید: از آنجایی که کار دشمن دشمنی کردن است و عملکرد آمریکایی‌ها نیز نشان داده اراده‌ای برای رفع تحریم‌ها ندارند، ضمن اینکه برای رفع تحریم‌های ظالمانه تلاش خواهید کرد، برای بی اثر کردن آنها چه تدابیری دارید به طوری که امورات کشور به تحریم گره نخورد؟

زاکانی در جواب سوال اینگونه پاسخ داد: اولین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که رویکرد دولت کنونی را به یک رویکرد درست تغییر می‌دهیم. رویکرد درست این است که تکیه به پتانسیل‌های داخلی می‌کنیم وتوانمندی‌های داخلی را مد نظر قرار می‌دهیم و از همه فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی هم استفاده می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عنوان کرد:‌ در داخل کشور توانمندی‌هایی که در خصوص تولید وجود دارد بی‌نظیر است که این امکان را برای ما فراهم می‌کند که مثلاً در حوزه مسکن با ۱۳۰ هزار هکتار و سکونت‌های غیر رسمی و نیاز به مسکن، در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه ریلی با توجه به کریدور جنوب شمال که سالانه ۳۰ میلیارد دلار برای ما آورده دارد و در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی که در صورت فعال کردن صنایع پایین دستی آن، برای ما یک آورده بیش از ۴۰ میلیارد دلاری دارد.

وی ادامه داد: فعال کردن صنایع پایین دستی تنها نیاز به فعال کردن کارخانه‌های راکد و ظرفیت‌های خالی است که در حدود ۸.۱ میلیون تن ظرفیت خالی در بخش پلیمری و ۱۰ میلیون تن هم در حوزه مواد شیمیایی ظرفیت خالی وجود دارد. در این صورت هم موضوع اشتغال ما حل خواهد شد و هم موضوع منابع ما حل می‌شود.

زاکانی افزود: ما از رتبه ۷ دنیا در حوزه معدن به رتبه ۲۰ دنیا در معدن رسیده‌ایم و دلیل آن این بوده است که کار در دست کسانی بوده است که کاردان نبودند و یا نخواستند یا نتوانستند. لذا توجه من به تولید داخل خواهد بود و مبتنی بر آن کشور را اداره می‌کنیم که تحریم بی اثر شود. از این جهت هر چیز که در راستای تولید است مورد توجه قرار می‌گیرد به عنوان نمونه حوزه کشاورزی و روستایی یک محور اصلی برای ماست. پس رویکرد عوض می شود و بر توانایی‌های داخلی تکیه می‌شود و بعد هم نسبت منطقه و جهان نهایت استفاده صورت می‌گیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرد:‌در ۱۵ کشور از منطقه ما در سال ۹۸ برابر با ۱۱۴۳ میلیارد دلار واردات انجام شده که سهم ما از آن تنها ۲۳ میلیارد دلار بوده است. در منطقه اوراسیا یعنی روسیه، بلاروس، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان ۳۷۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران ۶۰۰ میلیون دلار بوده که این یک فاجعه است.

زاکانی خطاب به همتی و در صحبت‌های انتقادی گفت: اگر دوست عزیز ما که دوست ندارد با من بحث کند - چون به او یاد داده‌اند که با من بحث نکند- چرا که یک بار هم گفته بود من در کلاس دوم فلان درس را می‌دهم که من گفتم حاضرم جلوی شاگردانت ثابت کنم.

وی ادامه داد: حرف درست را ایشان در دور اول زد که گفت آقای روحانی در همه چیز خوب است اما اقتصاد بلد نیست. بنده هم این را قبول دارم. چون ایشان اقتصاد بلد نبود شما را رییس بانک مرکزی کرد و فاجعه آفرید. پس ما می‌توانیم با تبادل مالی دوطرفه کار انجام دهیم.

وی با اشاره به بی نتیجه بودن FATF ادامه داد: FATF  روی گلوگاه ما می‌نشیند اگر ما بخواهیم با دلار تبادل مالی کنیم. اما اگر ما با پول دوطرفه کشورها تبادل بکنیم این FATF  که ایشان می‌فرماید بی اثر می شود و ما تحت فشار قرار نمی‌گیریم. من خیلی رک بگویم به مردم که این دوستان نمی‌خواهند کار کنند. کشور را می‌توان به بهترین نحو اداره کرد اما این آقایان نمی‌خواهند کار کنند.

زاکانی با خطاب دوباره همتی گفت: من مانده بودم که چگونه با این دولت برخورد کنیم، این دولتی که به همه اطرافیانش توهین می‌کند و آنها را بی‌سواد و... می‌خواند. من فهمیدم که این مسری است و به ایشان هم سرایت کرده و ایشان اسم پلیس بد را روی من گذاشته است و من این را به لیست توهین‌ها اضافه کردم. اینها کسانی هستند که جز با توهین کار خودشان را پیش نمی‌برند.

وی تاکید کرد: بنده آمدم تا مردم درصف سبد کالا تحقیر نشوند. بنده آمدم تا صدای اعتراض مردم قرار بگیرم تا در قرارگاه مرغ مردم را اینطور خراب نکنند. بنده آمدم فریاد اعتراض مردمی باشم که گرانی را تحمل می‌کنند تا عده‌ای نور چشمی با ارز ۴۲۰۰ تومانی که ایشان به آنها داده واردات کنند. بنده آمده‌ام صدای مردم سیستان و بلوچستان باشم چرا که سه بار در آنجا افتتاح گاز صورت گرفته است.

ریشه فساد را خواهم خشکاند / ناکارآمدی مثل اختاپوس بر کشور سایه افکنده است

علیرضا زاکانی، نامزد دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری با شروع جملاتی از بزرگان گفت: امام علی(ع) فرمودند حکومت امانت است و طعمه نیست. امام خمینی هم گفتند فرق رژیم طاغوت با ما این است که باید خدمت کنیم. اگر دنبال منافع خودمان باشیم همان طاغوت هستیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عنوان کرد: اگر انقلاب نشده بود هیچکدام از ما اینجا نبودیم و در جایگاهی بودیم که متناسب با شرایط امروز ما نیست لذا ما حق نداریم که مثل سناتورها کنار هم بنشینیم و حرف‌های کلی بزنیم و همدیگر را متهم کنیم. ما حق نداریم بی برنامه کار کنیم، ما حق نداریم اشتباه کنیم، ماحق نداریم در استخر شنای آنها شنا کنیم و در فضای آنها تنفس کنیم. اگر این شد ما از مردم جدا شده‌ایم و امام فرمودند آن روز، روز مرگ ماست.

وی ادامه داد: اگر بنده افتخار پیدا کنم خدمت شما با شم مردم عزیز، ریشه فساد را در کشور می خشکانم. فساد مقدم بر هر چیزی بلای جان شماست. ریشه دروغ را در کشور خواهم کند.

زاکانی با اشاره به اظهارات همتی افزود: فرمودند من را از بانک مرکزی اخراج کردند، آقای واعظی گفتند که این حرف خلاف است. بنده بیان کردم که ۱۲۰۰ میلیارد تومان در انتهای سال ۹۸ در یک فرصت غیر عادی از بانک صادرات به بانک پاسارگاد منتقل شده است اما ایشان گفتند اینطور نیست در صورتی که آقای دژپسند آن را اعلام کردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: ایشان در تاریخ سوم شهریور ۹۸ بنزین ۵ هزار تومان و نفت و گاز هزار تومان را توصیه کردند که می‌گویند خلاف است اما اینجا من امضا و نامه رسمی ایشان را دارم. من آمده‌ام که با دروغ مقابله کنم.

زاکانی با اشاره به بحث فیلترینگ خاطر نشان کرد: صحبت از فیلترینگ می‌کنند. شما کامنت‌های اینستاگرام خود را بسته بودید و تازه باز کرده‌اید و جرات ندارید با مردم روبرو شوید.

وی ادامه داد: مردم عزیز وقتی اشتباهات زیاد می شود معلوم است که کسی که همه تست‌ها را غلط می زند، معلوم است که تست‌های درست را می‌داند اما تست‌های غلط را جدا می کند. تست‌های این دولت غلط است و عامدانه این کار را می‌کند.

این نامزد انتخابات در سخنانی انتقادی که متوجه دولت بود گفت: جنگ اقتصادی را به جُنگ شادی تبدیل کرده‌اند. صبح جمعه به ریش مردم خندیدند. با کفش در چادرهای مردم زلزله زده رفتند ما هم رفتیم.

وی افزود: رییس جمهور محترم با خودروی خارجی به بازدید از کارخانه خودرو سازی ایرانی رفتند. باید دست به دست هم دهیم و ریشه ناکارآمدی و تفکر غلطی که ۴۰ سال مثل اختاپوس در کشور خیمه زده و از انقلاب مصرف کرده و هیچ خدمتی به مردم نکرده است را بکنیم.

مردم، علیه غارتگران قیام کنید/ ریشه‌کن کردن اعتیاد و بیمه زنان خانه‌دار

زاکانی نامزد انتخاباتی، با بیان برخی از وعده‌های خود گفت: مردم همه با هم بر علیه غارت گران قیام کنید. امروز وقت قیام است. سر ما را یک عده از مسئولان کلاه گذاشتند و ما با شناخت چهره آنها باید بر علیه آنها قیام کنیم. بنده چه کاری می کنم و چه کاری نمی کنم؟ بنده شایسته سالاری را در کشور مهیا خواهم کرد. بنده با شما صداقت خواهم داشت. بنده یکساله فقر مطلق را ریشه کن خواهم کرد. سلامت را به سمتی می برم که غیر از درد، مردم درد بی پولی نکشند. نظارت مردم بر مسئولان را نظام‌مند خواهم کرد. تصمیم گیری در کشور را تمرکززدایی می کنم و در شهرستان‌ها محور تحول و حرکت را قرار می دهم. روستاها را آباد می‌کنیم و مهاجرت معکوس را به روستاها مهیا می‌کنیم.

 وی با اشاره به برنامه‌ای که سال‌ها بر روی آن کارکرده است، افزود: امروز به شما قول می‌دهم با برنامه‌ای که نزدیک به ۱۰ سال است آن را آماده کرده‌ایم و در دونوبت در ۵ جلد و ۷ جلد به شورای نگهبان داده‌ایم و با تمام وجود به آن باور داریم، تمام ظرفیت‌های تعلیق شده کشور را به فعالیت وا داریم. قول می‌دهم که از اقوام و مذاهب به نحو احسن استفاده کنم نه صرفا در مقام شعار. قول می‌دهم که قانون اساسی را اجرا کنم و توجه کنم که اصل ۱۰ و ۲۱ ناظر به خانواده و زنان، اصل ۲۷ ناظر به آزادی‌های مدنی، اصل ۲۸ ناظر به اشتغال، اصل ۲۹ ناظر به تامین اجتماعی و اصل ۳۰ ناظر به آموزش است که باید آموزش کشور متحول شود.

زاکانی در مورد مقررات زدایی و اعتیاد خاطر نشان کرد: با مقررات زدایی و اقدامات مناسب مسیری را دنبال می‌کنیم که بتوانیم ریشه اعتیاد را ظرف چهار سال به طور کامل در کشور خشک کنیم. بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه زوج های نابارور را دنبال می کنیم.

وی در پایان از کارهایی که می خواهد در صورت پیروزی خود انجام ندهد، اینگونه گفت: به مردم دروغ نمی گوییم، از محل تورم دولتمان را اداره نمی‌کنیم، ابربدهکاران بانکی را آزاد نمی‌گذاریم، به واردکنندگان کالاهای مصرفی رانت نمی‌دهیم، گردش مدیران را جابجا نمی‌کنیم و شایستگان را به جای آنها می‌گذاریم، بستگان و فامیل خودمان را سرکار نمی‌آوریم، مردم را تحقیر نمی‌کنیم،  مشکلات داخلی را به خارج از کشور وابسته نمی‌کنیم، قدر دانشمندانمان را می‌دانیم، دیپلماسی اقتصادی را پیش می‌گیریم و قانون را در کشور پیاده می‌کنیم و آنچه که هست قانونمداری و صداقت خواهد بود.