۰ نفر

انتخابات شوراهای روستا در ۵۰۲ روستا برگزار می شود

۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 535102
انتخابات شوراهای روستا در ۵۰۲ روستا برگزار می شود

رییس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری انتخابات شوراهای روستا در ۵۰۲ روستای و انتخابات شوراهای شهر در تمامی شهرهای استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شکراله حسن بیگی با بیان اینکه در استان تهران ۵۱۰ روستا وجود دارد گفت: بر مبنای قانون هر روستای با ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌توانند شورا داشته باشند که البته اکثر روستاهای استان تهران جمعیت زیادی دارند.

وی ادامه داد: در مرحله اولیه طبق بررسی هیئت‌های اجرایی و نظارت ۴۵۰ روستا واجد شرایط شورا شدند و ۶۰ روستا به علت رد صلاحیت‌ها، نامزدها به حد نصاب نرسیده بود.

رییس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های مجدد در هیئت مرکزی نظارت تعداد روستاهایی که شمار نامزدان به حد نصاب رسید به ۵۰۲ روستا افزایش پیدا کرد و عملا در هشت روستای استان، انتخابات برگزار نمی‌شود و در ۵۰۲ روستا انتخابات برگزار و اعضای شورا تعیین و سپس دهیار مشخص می‌شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حسن بیگی سپس ضمن تشکر از هیات مرکزی نظارت جهت مساعدت در تایید صلاحیت ها گفت: در تمام شهرهای استان تهران نیز نامزد به حد نصاب و کافی وجود دارد و انتخابات شوراها در همه شهرهای استان برگزار می شود.

ششمین دوره انتخابات شهر و روستای تهران همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می شود.