۰ نفر

رییسی: فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶
کد خبر: 534909
رییسی: فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است، گفت: هیچ ساخته بشری به اندازه فضای مجازی اینقدر سریع زندگی بشر را تحت تأثیر قرار نداده است و همه سنین درگیر آن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سید ابراهیم رییسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز با جمعی از دانشجویان و اساتید دیدار و گفت وگو کرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: ورود به عرصه انتخابات میل شخصی بنده نبوده و در حال حاضر نیز نیست و بنده به عنوان یک وظیفه در این جایگاه حضور پیدا کردم و دوست داشتم دوستان دیگری در این جایگاه حاضر شوند. اما برای ایجاد یک تحول پا به این عرصه گذاشتم. 

رییسی با بیان اینکه دانشگاه را باید به عنوان جایگاه حل مساله دید و دولت این مسائل را اجرا کند، افزود: ما خط قرمز نداریم و هر پرونده سیاسی نیز که مربوط به باند ثروت و و قدرت بوده است، بدون هیچ ملاحظه‌ای در دستور کار آورده و بررسی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: راهبرد من این است که هر پرونده‌ای روی میز است، باید به صورت ویژه بررسی شود. امیدی که در دل مردم از سوی دستگاه قوه قضائیه ایجاد شده است، واقعی است و ماحصل همین بدون خط قرمز جلو رفتن است. ادامه راه نیز باید بدین نحو ادامه یابد.

رییسی یادآور شد: باید ساختار‌های فسادزا را حل کنیم. ما به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه می‌رسیم، ولی اینکار تا وقتی که منشا آنان اصلاح نشود و ساختار‌های فسادزا از بین نرود، کاری ناقص است. باید بستر‌های فساد و ساختار‌های آن، واردات و صادرات و نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود. همین نظام بانکی کشور منشأ بسیاری از مشکلات است و پرونده بانکی‌ای نداریم که نظام بانکی در آن نقش نداشته باشد.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است، گفت: هیچ ساخته بشری به اندازه فضای مجازی اینقدر سریع زندگی بشر را تحت تأثیر قرار نداده است و همه سنین درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: باید ساختار‌های فضای مجازی گسترش یابد و زیرساخت‌های فضای مجازی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. اقتصاد فضای مجازی یکی از بستر‌های بسیار مهم در کشور است.کشور هندوستان و پاکستان به اندازه‌ای که ما از نفت پول در‌می‌آوریم، آنان از فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند. چرا ما نباید از این فضا درآمد سرشار در اقتصاد کسب کنیم؟ باید برای همه در یک سطحی این میزان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی وجود داشته باشد.

رییسی یادآور شد: اصل فضای مجازی از مسائل اساسی زندگی است. باید در فضای مجازی حقوق مردم رعایت شود و حریم خصوصی خانواده‌ها نیز نقص نشود و این مساله از مدیریت این فضا است؛ لذا گسترش فضای مجازی از مسائل مهم برای پیشرفت کشور است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: زمانی که بنده کاندیدا شدم، گروه‌های مختلفی برای حمایت از بنده مراجعه کردند، ولی بنده از همان روز اول گفتم که مستقل آمده‌ام. بنده ستاد ندارم، ولی گروه‌های حمایت‌کننده از ما ستاد داشتند و گفتند که نمی‌توانیم ستاد نزنیم. از این جهت ما یک شورای هماهنگی زدیم و تمامی کار‌های ستاد زیرنظر این شورا انجام می‌شود.

وی گفت: بنده از همان روز اول هم گفتم که برای ستاد زدن پول ندارم و لزومی هم برای اینکار نمی‌بینم. بعضی از کار‌های تبلیغاتی جواب نمی‌دهد و بنده پیگیری می‌کنم که برای کار‌های تبلیغاتی من خرج نکنند و پول را خرج فقرا و محرومین کنند و بیش از ده نفر را از اینکار محروم کرده‌ام.

رییسی اضافه کرد: شرایط حال حاضر کشور بسیار حساس است و باید دقیق و حساب شده عمل کرد. امروزه مساله زندگی و نان و آب و کار مردم و خود دولت دچار یک آسیب جدی شده است و سرمایه اجتماعی از دست رفته است. ما در تجربه‌ای در آستان قدس نیز دیدیم که مشکل مردم کمبود مغازه و پاساژ نیست و مشکل مردم جا و مکان برای زائرین است و ما یک شهر زائر برای آنان ساختیم؛ بنابراین برای کشور کار زیاد می‌توان کرد. اولین گام در تحول را باید مردم بردارند. بنده در جایگاه ریاست‌جمهوری باید پاسخگو باشم.

وی گفت: حکم بنده در قوه قضائیه ده ساله است، ولی جایگاه ریاست جمهوری و رییس مجلس چهارساله است و اگر دنبال قدرت بودم، باید در همان قوه می‌ماندم.

رییسی اضافه کرد: آن روزی که در ۱۶ آذر به دانشگاه تهران آمدم، هیچ مسئولی در دانشگاه‌ها حضور پیدا نکرد. مسئولان ما باید تاب و تحمل انتقادات تند دانشجویان را داشته باشند و بدون این مساله نمی‌توان کشور را مدیریت کرد. اما رقیب بنده در سال ۹۶ از حدود ۱۹۸ نفر در قوه قضائیه، علی‌رغم شعار‌های آزادی، شکایت کردند. اما بنده از همه شکایات خود قوه قضائیه گذشتم. تا امروزه نیز نه سایت و نه رسانه‌ای و نه روزنامه‌ای را بستم.

وی گفت: آقایان شعار می‌دهند و بدان عمل نمی‌کنند. اما کارنامه عملی بنده مشخص و عیان است. هر کس دغدغه انقلاب و حل مسائل کشور و مردم را دارد، جزء مجموعه ما هست و بنده با همه آنان اعتلاف می‌کنم. جامعه کشش سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی را ندارد.