۰ نفر

عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

اختلافات درباره رفع تحریم ها باقی است

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۶
کد خبر: 534903
اختلافات درباره رفع تحریم ها باقی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون سیاسی وزارت خارجه در این جلسه گفت که اختلافات در چند موضوع رفع تحریم‌ها و ترتیبات اجرایی آن باقی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ ابوالفضل عمویی ، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سید عباس عراقچی در این جلسه حضور یافت و آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ که در وین در حال برگزاری است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه عراقچی گزارشی از آخرین دور گفتگوها ارائه داد و طبق این گزارش متونی که در حال تبادل بین هیئت هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده است اما هنوز موضوعات اختلافی باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در بخش تحریم موارد مشخص (designation) افراد، نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده است که هیئت مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی تصریح کرد: این اختلافات در چند موضوع رفع تحریم ها و ترتیبات اجرایی است. احتمالاً طی روزهای آینده دور آتی مذاکرات در وین از سر گرفته می شود.

وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده کشورمان دنبال خواهد شد و این مواضع، رفع کلیه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم هاست و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده است به تعهدات هسته ای خود در برجام بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات تاکید کردند. علاوه بر این نمایندگان تاکید کردند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و مذاکرات باید با این قانون تطابق داشته باشد.