۰ نفر

مهرعلیزاده در مناظرات ریاست جمهوری؛

سه وزیر زن در دولت خواهم داشت / میانگین سنی دولت ۴۵سال خواهد بود

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸
کد خبر: 534534
سه وزیر زن در دولت خواهم داشت / میانگین سنی دولت ۴۵سال خواهد بود

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: براساس سیاست‌های نظام و بدعهدی آمریکا، مقاومت مردم ایران توطئه‌مهرعلیزاده گفت: از فیلم من پنح دقیقه حذف شد و این بداخلاقی است. مردم گفتند که صدا سیمای ملی عشقی شده است.ها را بر باد داد و مواضع ایران درست بوده و برای زنده‌کردن برجام باید با قدرت مذاکره کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن مهرعلیزاده گفت: سیاست فشار حداکثری ترامپ به اذعان نود آمریکایی‌ها شکست خورده و رییس جمهور آمریکا خواسته تا به برجام بازگردد. اگر شما رییس جمهور شوید برای تحقق این سیاست که رهبر انقلاب اعلام کردند، چه روشی در پیش خواهید گرفت؟

وی گفت: براساس سیاست‌های نظام و به دلیل بد عهدی آمریکا، مقاومت جانانه مردم ایران توطئه‌ها را بر باد داد و مواضع ایران درست بوده و برای زنده‌کردن برجام باید با قدرت مذاکره کنیم و حقوق برجام را به مردم ایران برگردانیم. بایستی همه تصمیم‌گیران کشور همکاری کنند تا برجام به نتیجه برسد.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: آقای رییسی به بداخلاقی اشاره کردند و از وقت خود می‌گذرند که نمی‌دانم منظورشان چیست. گفتند آذری زبان‌ها به ایشان زنگ زدند و دلجویی کردند. ما در این جا آذری‌زبانی نداشتیم و آإری زبانی در اینجا نبوده که به ایشان توهین کند. آنچه در آذربایجان شرق، غربی و... وجود دارد ترک زبان‌ها هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه ایشان قاضی هستنند می‌خواهم دقت بیشتری داشته باشند. تعریف ما از اخلاق چیست؟  اگر ما در خصوص مدرک شما مطالبی گفتم، حق بود. شما از نظر کلاسیک شش کلاس درس خواندید. عرض کردم که شما با دروس حوزوی معادل‌سازی و دکترا گرفتید. اقتصاد نیازمند علم کلاسیک است. مسائل اخلاقی باید در عمل و جامعه جاری شود.  از فیلم من پنح دقیقه حذف شد و این بداخلاقی است. مردم گفتند که صدا سیمای ملی عشقی شده است. سوال من از آقای رییسی این است که چرا فیلترینگ در جامعه راه افتاده است.

لزوم بیمه تکمیلی رایگان / کولبران قشر فراموش‌شده هستند

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: صحبت های آقای رییسی در مورد کاهش فاصله طبقاتی تخصصی و کامل نبود. حداقل حقوقی که هر ساله برای کارگران تعین می شود و محل بحث هر ساله بین دولت و کارگران است، در حال حاضر از تورم عقب افتاده است. اولین کار برای حل فاصله طبقاتی در دولت من رسیدگی به این مسئله و حل بحث بین دولت، کارگر و کارفرماست.

وی ادامه داد: مسئله بعدی رتبه بندی معلمان است که در حال حاضر در این زمینه به آنها ظلم فاحشی شده است. تطبیق مدرک تحصیلی معلمان باید مانند اساتید دانشگاه باشد. کولبران و سوخت بران نیز گروه دیگری هستند که فراموش شده اند.

مهرعلیزاده افزود: ما در حال حاضر در کشور ۷ میلیون زن و مرد سرپرست خانوار داریم که درآمد ثابتی ندارند و حداقل ۳ میلیون نفر از آنها از هیچ معیشتی برخوردار نیستند برای این قشر باید صندوقی تشکیل شود و حداقل برای نیمی از آنها به میزان نیمی از حداقل حقوق در نظر گرفته شود تا بتوانند گذران زندگی کنند. باید با تشکیل صندوق بیمه تکمیلی رایگان، قشر ضعیف کشور را تحت پوشش آن قرار دهیم.

به دختری که مویش بیرون است پیامک وحشت ندهیم /در سه ماه مردم واکسینه می‌شوند

محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: آقای قاضی زاده اشاره مناسبی در مورد معلولین کردند. بنده هم برنامه بسیارمنظمی در برای این قشر دارم که جای باز کردن آن اینجا نیست. به طور کلی باید محیط جامعه برای آنها مناسب سازی شود که این عزیزان احساس معلولیت نکنند. ما ۱۰ میلیون نفر جوان در سن ازدواج داریم که بلاتکلیف اند و وضعیت آنها مشخص نیست. جوان ها واقعیت جامعه و صاحب آینده کشورند ما باید آنها رابیشتر تحویل بگیریم.

وی گفت: باید سبک زندگی جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ را بپذیریم  و اگر کمی از موی دختر خانمی بیرون باشد نباید به آن پیامک وحشت بدهیم. من از آقای رییسی به عنوان قاضی القضات انتظار دارم در مورد ایجاد رعب و وحشت در جامعه تذکربدهند. اینکه چند جوان در یک پارک آب بازی می کنند و آنها را دستگیر می کنند که باعث فرار نخبگان و نیرو های کشور می شود.

مهرعلیزاده افزود: در مورد کرونا هم من حس می کنم دولت  بسیار ضعیف عمل کرده و وزیر هم به موقع واکسن وارد نکرده و از بخش خصوصی که بدون انتقال ارز هم می تواند واکسن خریداری کند استفاده نکرده است. قیمت واکسن کرونا با دلار آزاد حداکثر ۲۰۰ هزار تومان می شود. من بارها گفته ام که اگر وزارت بهداشت از مافیا بازی دست برمی داشت و اجازه می داد مردم وارد کنند در حال حاضر مردم واکسینه شده بودند.

وی گفت: اینطور نمی شود که وزیر بخواهد با پرستاران باشعر و شاعری مسئله را حل کند و با مردم هم قسم حضرت عباس. با این مسائل کرونا تمام نمی شود. برنامه من این است که اگر رییس جمهور شدم در عرض سه ماه با اجازه به واردات واکسن توسط بخش خصوصی تمام مردم را واکسینه می کنم. من برای مهارت افزایی جوانان و همچنین زندگی بازنشستگان نیز بنده برنامه دارم.

 نیمه دوم مناظره دوم نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع "فرهنگی، اجتماعی و سیاسی"

سه وزیر زن در دولت خواهم داشت/ میانگین سنی دولت ۴۵سال خواهد بود

پرسش بعدی از مهر علیزاده در خصوص انرژی هسته‌ای بود و این نامزد انتخاباتی در خصوص کاربردی‌سازی انرژی هسته‌ای و ملموس شدن آن در زندگی مردم مورد پرسش قرار گرفت. این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ گفت: به همت دانشمندان جوان کشور دانش هسته‌ای توسعه یافته و باید انستیتوهای تحقیقاتی و به شکل کاربردی، این دانش را بومی کنند و در اختیار توسعه فناوری‌های جدید کشور قرار بدهند. شرط انجام این موضوع میدان دادن به جوان‌ها است و باید آن‌ها را در کشور نگه داریم. عمده دانش فناوری هسته‌ای در دست جوانان است. جوانان نشان دادند که با کسب مدارج بالا این موفقیت‌ها را بدست آورده‌اند که می توان با ایجاد انستیتوها به این موضوع جامه عمل پوشاند.

وی افزود: مطلب اصلی در خصوص جوانان و بانوان این است که با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کشور جوانان و بانوانی هستند که به دلایل مسائل اجتماعی طی سال‌های گذشته فشار بر روی آنها بوده است و بایستی با تشکیل سازمان‌های مشخص برای این افراد از آنان حمایت کرد.

وی ادامه داد: تصمیم دارم یک نفر از معاونین هر استان از بانوان باشد و ٣ وزیر زن داشته باشم اگر مجلس همکاری کرد که هیچ، اگر نه آنها را معاون خود می‌کنم. 

وی تصریح کرد: همچنین میانگین سنی دولت خود را ۴۵سال اعلام کردم؛ برخی افراد می‌گویند این موضوع شدنی نیست اما من می‌گویم شدنی است و باید از جوانان نخبه بهره برد.

دولت اصلاحات در ایجاد عدالت شهره خاص و عام بود / متاسفم که سطح اینترنت این است

محسن مهرعلیزاده یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 در پاسخ به این پرسش علل و عوامل محقق نشدن شبکه ملی اطلاعات گفت: امروز مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دنیا دیگر راه‌حل‌های معمولی نیست و سیستم‌ها هوشمند شده است. شرکتی مثل هوآوی ده برابر کشورهای معمولی و مانند ما، درآمد دارد. ما بایستی فضا را باز کنیم تا جوانان بیایند و کار کنند.

مهرعلیزاده ادامه داد: متاسفم که هنوز در بحث اینترنت در همین سطح هستیم و فیلترینگ هستیم. وزیر جوان ارتباطات در دولت آقای روحانی در سطح زیرساخت‌ها خوب عمل کرده است اما همچنان در بحث سهمیه گذاری و فیلترینگ سختگیری می‌شود. یک میلیون نفر در حال حاضر درکشور معیشت‌شان وابسته به فضای مجازی است.  بخش قابل توجهی از تجار و کسب وکارها به واسطه شلوغی ها در سال‌های گذشته  فیلتر شد و آسیب دیدند.

این کاندید انتخابات ریاست جمهوری افزود: در پاسخ به آقای زاکانی باید گفت مسائل را نباید سیاه دید. ما از 76 تا 84 دولتی داشتیم که دولت اصلاحات و آقای خاتمی بود که در عدالت اقتصادی ایجاد کردن در جامعه و پاکدستی شهره خاص و عام بود. حتی در دوره آقای احمدی‌نژاد مساله مسکن مهر را داشتیم با اینکه بد اجرا شد اما طرحی بود که با پنج میلیون تومان فرد توانست خانه دار شود یا بحث یارانه‌ها در جامعه اثر گذاشت.

وی تاکید کرد: انشاالله اصل 15 قانون اساسی را بتوانیم رعایت کنیم، شوخی که با آقای رضایی کرذند نیز حل خواهد شد.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک را در کار کردند که یک نفر رییس جمهور شود / طوری حرف می‌زنند که انگار مردم رعیت هستند

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰در صحبت های پایانی خود در دومین مناظره انتخاباتی گفت: مردم شریف ایران می‌دانم که از وعده‌ها، سختی‌ها، تبعیض ها، فساد، رانت و توهین و تحقیرها خسته شده‌اید و این همه خستگی نهال امید را در دل شما خشکانده است. حتما با خود می‌گویید این‌ها نیز مثل قبلی‌ها وعده می‌دهند و می‌روند و حتی اگر در وعده‌های خودشان صادق باشند چقدر خواهند توانست و چقدر می‌گذارند در جهت اجرای آنها تلاش کنند؟

وی ادامه داد: شاید بگویید چه فرقی دارد که چه کسی رئیس جمهور شود؟ اگر رای شما اثر نداشت چرا اینچنین گزینه‌های ریاست جمهوری را محدود کردند و چرا مه و خورشید و فلک را هماهنگ کردند تا یک نفر خاص رییس جمهور شود و بر خلاف شعارهای افزایش مشارکت، اهرم‌های حداقل مشارکت را به کار می‌برند. اینها همه به خاطر این است که باز هم از تصمیم هوشمندانه شما نگران اند.

مهرعلیزاده اضافه کرد: ندیدید چگونه با ما سخن می‌گویند و به جای ارائه راهکار برای معیشت مردم می گویند تمام اقتصاددان ها را به خط می کنیم. کاندیداها را تهدید به ممنوع الخروج کردن و محاکمه کردن  می‌کنند. طوری صحبت می‌کنند که انگار مردم رعیت هستند و این‌ها ارباب، گویی مردم سربازند و اینها امیر و گویی مردم متهم‌اند و اینها قاضی. امروز حتی همین مناظره هم به محلی برای تنزل جایگاه ریاست جمهوری تبدیل شده است و به جای سوالات اساسی در مورد سیاست خارجی و تاثیر آن بر اقتصاد و تحریم و آینده اقتصاد، یک سری سوال جزئی پرسیده می‌شود.

وی همچنین افزود: مردم عزیز، من در پیشگاه خدا با شما پیمان می‌بندم با ایجاد سامانه‌های شفافیت، ثبت و درج کلیه قراردادها و در دسترس قرار دادن آنها، گردش آزاد اطلاعات توسعه آزادی‌های سیاسی، تقویت مطبوعات و رسانه‌ها، مقابله با انواع فیلترینگ، شرایط نظارت همگانی و برای نهادهای مدنی همچون احزاب و مجامع را در فعالیت‌های دولت فراهم خواهم کرد.  با گنجاندن وعده‌های انتخاباتی ام در قالب لوایح قانونی به مجلس، ارتباط مداوم با اصحاب رسانه و خبرنگاران، تقویت دولت نوین با بهره جویی از نسل جوان و نخبه و شایسته سالاری وسپردن مسئولیت به آنها و بدون در نظر گرفتن جنسیت و دین و مذهب و قومیت به وعده‌های خود عمل خواهم کرد. من با مانع زدایی از تولید، رونق کسب و کار و ایجاد درآمد، رفاه را به مردم عزیز ایران هدیه خواهم داد. 

مهرعلیزاده گفت: بنا به فرمایش مولای متقیان کسب قدرت توسط من جز برای جلوگیری از ظلم نخواهد بود. اگر از فردای ایران بزرگ ترس نداشتم و بر یکپارچگی وطن بیمناک نبودم هرگز به صحنه نمی آمدم. بیایید دست به دست هم بدهیم تا نگذاریم عده‌ای غریب برای ما تصمیم بگیرند.