۰ نفر

دختر ابراهیم رییسی درباره پدرش چه گفت؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۹
کد خبر: 533224
دختر ابراهیم رییسی درباره پدرش چه گفت؟

ریحانه‌سادات دختر سید ابراهیم رییسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پدرم بین مردم دیوار نمی‌کشد؛ پل می‌سازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما،  ریحانة السادات رییسی در گفتگو با شبکه دو سیما پیش از گفتگوی ویژه خبری رییسی، دادستانی شهر‌های همدان، کرج و تهران، رییس بازرسی کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور، تولیت آستان قدس رضوی (ع) و ریاست قوه قضاییه را از سوابق سید ابراهیم رییسی برشمرد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل و چالشی وجود دارد که پدرش به آن فائق آمده باشد؟ گفت: فساد اقتصادی که دامنگیر کشورمان و به ویژه قوه قضائیه است و ایشان مماشات نکرد و حتی با مفسدان درون این قوه هم برخورد کرد.

رییسی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری، معیشت مردم را مهمترین مسأله و دغدغه کنونی سید ابراهیم رییسی دانست و افزود: رفع نابسامانی‌های کنونی در عرصه اقتصادی، مهمترین دغدغه ایشان است.
فرزند نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به اینکه بهترین و بدترین اخلاق پدرت چیست؟ گفت: ایشان بسیار سخت ظلم را قبول می‌کند و اصلاً حاضر نیست آن را بپذیرد و با آن مبارزه می‌کند این از ویژگی‌های با صلابت اخلاق او است.
وی افزود: اخلاق بدی از پدرم سراغ ندارم، اما این تصور در انتخابات سال ۹۶ وجود داشت که می‌گفتند او سید بسیار خوبی است و اخلاق سیاسی را رعایت کرد شاید به زعم مردم، چون در سیاست، اخلاق سیاسی رعایت نمی‌شود، شاید هر کسی باید به جای قاطعیت و صلابت، نوعی فریب هم داشته باشد.
رییسی اضافه کرد: پدرم در انتخابات سال ۹۶ از وجهه اخلاق سیاسی در مناظرات تلویزیونی و بعدش صحبت کرد و به نظر می‌رسد در اخلاق سیاسی سیاستمداران کشور هم باید بازبینی شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دلسوزی پدرتان را برای مردم در کجا دیدید؟ اظهار داشت: همواره؛ زمانی که پدرم مسئولیت تولیت آستان قدس را برعهده داشت پیرمردی دنبال او دوید و زمانی که با استرس به او رسید، باورش نمی‌شد که او را در حرم ببیند، چون چند بار نامه نوشته و در صندوق انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها انداخته بود.
رییسی افزود: او درخواست اشتغال داشت وقتی که به پدرم رسید درخواستش را روی پاکت سیگار نوشت و پدرم نامه را گرفت و به دفترش برد.

وی اضافه کرد: در حرم مطهر رضوی (ع) رویه رایج این بود که نامه‌ها بسیار تمیز و هنری ارائه می‌شد به همین علت پدرم عتاب کرده بود که چرا به این نامه رسیدگی نشده است که این فرد دو تا سه بار نامه نوشته است و آخرش خواسته بود که به این نامه که روی پاکت سیگار نوشته شده بود حتماً رسیدگی شود که این برای کارکنان دفتر بسیار جذاب بود.
فرزند این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که سید ابراهیم رییسی را عصبانی کرده است، تصریح کرد: موضوع واگذاری کارخانه «رشت الکتریک» که وقتی متوجه فساد خصوصی سازی در آنجا شد عصبانیتش به حدی بود که می‌گفت؛ شرمنده شهدا هستیم که چنین اتفاقی برای خصوصی سازی روی داده و سرمایه‌های ملی دست چند نفر از قدرتمندان افتاده است.
رییسی، بزرگترین نقطه قوت و ضعف پدرش را مهربانی و رأفت بسیار او دانست.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نگاه پدرش به حضور و فعالیت اجتماعی بانوان گفت: اجازه دهید کارنامه ارائه دهم، چون مردم لمسش کرده اند او در مسند‌هایی حضور داشت که امکان تقویت حضور زنان به ویژه عدالت در جایگاهی که زنان و مردان به طور توأم حضور دارند، وجود داشت.

رییسی افزود: در آستان قدس رضوی (ع) غیر از رواقی که برای بانوان ایجاد کرد و بزرگترین باغ موقوفه حرم مطهر در مشهد مقدس که به نام باغ «خاتون» برای فعالیت و توانمندی زنان ایجاد شد، بنیاد کرامت یکی از مسئولیت هایش این بود که در تمام کشور توانمندسازی زنان را در دستور کار قرار داد و بنیاد کرامت با اقدام پدرم تأسیس شد.
فرزند این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اهدای سه سال جایزه گوهرشاد و اهدای هر ساله جایزه به ۸ زن نیکوکار در جهان اسلام را از دیگر اقدامات سید ابراهیم رییسی در حوزه بانوان برشمرد.
وی گفت: در قوه قضائیه نیز مقرر کرد که زنان زندانی که مادر بودند با استفاده از پابند الکترونیکی در منزل بمانند و دوره محکومیتشان را طی کنند و در سند تحول، حقوق بانوان را به صورت مدون تعبیه کرد.
رییسی افزود: در دو سال اخیر نیز در قوه قضائیه اقدامات جالبی برای زنان انجام داد که دوست و دشمن آن را کار‌های عجیب و دوست داشتنی برای بانوان توصیف کردند.

وی همچنین درباره تعداد فرزندان سید ابراهیم رییسی گفت: ما دو خواهر هستیم من در دو رشته تحصیل کرده ام یکی لیسانس و فوق لیسانس جامعه شناسی و در کنارش فوق لیسانس علوم قران و حدیث دارم و اکنون دانشجوی دکتری دانشگاه تهران هستم و حدود سه سال است که تدریس می‌کنم.
فرزند سید ابراهیم رییسی افزود: خواهرم نیز لیسانس فیزیک از دانشگاه شریف است و الآن هم در مقطع فوق لیسانس رشته نهج البلاغه رشته علوم قران و حدیث تحصیل می‌کند.
رییسی همچنین درباره تحصیلات و حوزه فعالیت مادرش گفت: او دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در رشته تعلیم و تربیت است و به عنوان دانشمند زن جهان اسلام معرفی و خیلی شناخته شده است و تألیفاتی هم در زمینه تعلیم و تربیت دارد و متخصصان این حوزه او را می‌شناسند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که پدرش هیچگاه اجاره نشین بوده است؟ اظهار داشت: من ۱۳ ساله بودم که خانه دار شدیم.
رییسی همچنین با پرهیز از پاسخ به پرسشی درباره علایق و تفریحات مدنظر سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: من از طرح این پرسش انتقاد دارم، زیرا مردم که می‌خواهند سیاستمدارشان را بشناسند این قدر مشکل معیشت و اقتصاد بالاست که شاید اینکه در خانه ما چه می‌گذرد دردی از درد‌های مردم دوا نمی‌کند تا اینکه بدانند برنامه‌های پدرم برای رفع مشکلات معیشتی چیست.
فرزند این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: از این باب فکر می‌کنم که شاید پاسخ به این پرسش برای شوی تبلیغاتی خوب است، اما مردم ما فهیم‌تر از آن هستند که به تابلوی زندگی ما خیلی بخواهند توجه کنند تا انتخاب داشته باشند.
وی گفت: اگر بخواهم نوعی همدردی کنم من از خانواده‌های شهداء، کارگران و افراد بیکار شده خجالت می‌کشم، نه فقط ما که سیاستمداران هم باید شرمنده باشند.
رییسی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوعی درباره پدرتان هست که تاکنون کسی از آن اطلاع نداشته باشد، اظهار داشت: امیدوارم ایشان از من راضی باشد پدرم وقتی که وارد قوه قضائیه شد حقوقش را نصف کرد و دوباره آن را کاهش داد و ما با حقوق مادرم معیشتمان تأمین می‌شد.
وی در بخش پایانی این گفتگو با توصیف پدرش در یک دقیقه تأکید کرد: اگر کسی بخواهد پدرم را درست ارزیابی کند متوجه می‌شود که کارنامه و سوابق ایشان، گویای توانمندی او در عالیترین جایگاه اجرایی کشور است.
رییسی در پایان ابراز امیدواری کرد که سید ابراهیم رییسی هزار و ۴۶۰ روز برای احیای عدالت، فساد ستیزی در بدنه دولت و زندگی خوب ملت زیر سایه امام رضا (ع) تلاش خواهد کرد.