۰ نفر

رییسی: امکانات کشور را عادلانه تقسیم می‌ کنیم

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبر: 533216
رییسی: امکانات کشور را عادلانه تقسیم می‌ کنیم

نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفت: با ایجاد سازو کارهای نظارتی بر تامین و تولید، امکانات کشور را عادلانه بین اقشار مختلف توزیع می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "سید ابراهیم رییسی" در برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه ۲ سیما گفت: تصمیم داریم یارانه‌ها را پرداخت کنیم، اما عادلانه.
او از منابع تامین یارانه‌ها بعنوان صندوق دوم دولت نام برد و گفت: ۳۵ درصد از بخش این صندوق باید برای تولید اختصاص یابد. باید شفافیت در دولت باشد. دولت باید پشت ویترین باشد. معتقدم باید برای کشور تصمیم عادلانه‌ای گرفت.
رییسی درباره مالیات و نظام مالیاتی گفت: طرح مالیاتی برای ۱۵ سال قبل است که انجام آن اتفاق نیفتاد حتی پایانه‌های فروشگاهی هم محقق نشد. برنامه ما راه اندازی هوشمند مالیاتی است و تمام داده‌ها به این سامانه هوشمند متصل شود تا جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.
او گفت: به میزان دریافتی ما فرا مالیاتی داریم. مالیات گرفتن تنها از کارمن و عامه مردم نیست. برخی مشاغل وجود دارد که فرار مالیاتی کلانی دارند. باید فرار مالیات به صفر برسد. کارمندان دولت پیش از آنکه حقوق بگیرد مالیات می‌دهد.
نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت و نتیجه آنرا بر سر سفره مردم محقق ندانست.
رییسی گفت: زنجیره نظارت دولت بر تامین و تولید وجود ندارد و هزار و یک اتفاق می‌افتد. یکی از کار‌هایی که در کشور به آن نیازمندیم کنترل زنجیره تولید است بدون آنکه در آن دخالت کند.
او گفت: باید قدرت خرید مردم با افزایش درآمد خانواده افزایش یابد. مردم در ایجاد اشتغال خواسته به حقی دارد.