۰ نفر

عراقچی با اشاره به نشست امروز کمیسیون برجام در وین؛

اختلافات حل نشدنی نیست / امشب درباره تاریخ برگشت تصمیم گیری می شود

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 533113
اختلافات حل نشدنی نیست / امشب درباره تاریخ برگشت تصمیم گیری می شود

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود گفت: احتمالا در جلسه مشترک درباره تاریخ برگشت هیات‌ها به مذاکرات تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: احتمالا در جلسه کمیسیون مشترک درباره تاریخ برگشت تصمیم‌گیری می‌شود. همه هیات‌ها مصمم هستند و جدیت کاملا وجود دارد.

وی ادامه داد: اختلاقات به نقطه‌ای رسیده است که همه معتقدند اینطور نیست که حل ناشدنی باشد اما جزییات مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ان‌شاالله در جلسه امشب جمع‌بندی می‌شود که چه زمانی جلسه بعدی را شروع شود، اظهار داشت: بعید می‌دانم میان جلسه امروز با دور بعدی مذاکرات خیلی فاصله بیفتد. احتمالا مانند ادوار گذشته ما بعد از یک دوره مشورتی در تهران به وین بازخواهیم گشت.

نشست کمیسیون مشترک برجام امشب -چهارشنبه- به وقت تهران، با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) در گراند هتل وین برگزار می‌شود.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه برعهده خواهد داشت.

ریاست این نشست برعهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

قرار است بعد از پایان این نشست،  هیات‌های شرکت‌کننده برای مشورت‌های بیشتر راهی پایتخت‌های خود شوند.