۰ نفر

صحبت های عراقچی پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 530810
صحبت های عراقچی پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

رییس هیات ایران در مذاکرات وین با بیان این که امروز دور جدید این مذاکرات آغاز می شود، گفت: مسائل جدی و مهمی هنوز کماکمان وجود دارد که باید حل و فصل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی، عصر روز سه شنبه پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام‌ گفت: مسائل جدی و مهمی هنوز کماکمان وجود دارد که باید حل و فصل شود. 

عراقچی با بیان اینکه امروز دور جدید مذاکرات ما با کشورهای ۱+۴ آغاز خواهد شد افزود: در ادوار گذشته (چهار دوره گذشته) پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم مسیر روشنی را باید طی کنیم.

 وی با تاکید بر این که مسائل جدی و مهمی کماکان باقیمانده که باید حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه ان‌شاءالله بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست یابیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان، در مورد نشست‌های جانبی که در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام داشته است هم گفت: نشست اصلی کمیسیون مشترک محلی است که در کنار آن مذاکرات به صورت‌های دوجانبه و چند جانبه رسمی و غیررسمی برگزار شود.

وی در همین ارتباط ادامه داد : حتی پیش از شروع کمیسیون مشترک گفت‌وگوهای دوجانبه را داشتیم. الان ملاقات خیلی خوبی را با هیأت روسیه داشتم و با هم مسائلی که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود، مرور کردیم و الحمدالله اشتراک مواضع خوبی در اکثر آنها وجود دارد.