۰ نفر

ریاست جمهوری سیزدهم؛

نکاتی که باید درباره ۷کاندیدای انتخابات۱۴۰۰ بدانید

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبر: 530805
نکاتی که باید درباره ۷کاندیدای انتخابات۱۴۰۰ بدانید

شورای نگهبان صلاحیت سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی را به عنوان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ احراز کرد و قرار است یکی از این هفت نفر در ۲۸ خرداد به عنوان رییس دولت سیزدهم انتخاب شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در این انتخابات طی روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت در ستاد انتخابات وزارت کشور صورت گرفت و پس از آن شورای نگهبان در دو نوبت پنج روزه به بررسی صلاحیت نامزدهای داوطلبی پرداخت.

با نامه شامگاه سوم خرداد شورای نگهبان به وزارت کشور و اعلام اسامی کاندیداهای نهایی در چهارم خرداد توسط وزارت کشور، مشخص شد که صلاحیت هفت نفر از داوطلبان نامزدی ریاست‌جمهوری سیزدهم یعنی سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات ۱۴۰۰، از سوی شورای نگهبان احراز شده و این کاندیداها در ۲۸ خرداد برای رسیدن به ریاست قوه مجریه با هم رقابت خواهند کرد.

جدول زیر مشخصات و سوابق کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد (این جدول بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است:

Untitled