۰ نفر

کنترل سلامت جسمانی خود را به دست بگیرید + راهکارهای رسیدن به سلامت کامل

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 693978
کنترل سلامت جسمانی خود را به دست بگیرید + راهکارهای رسیدن به سلامت کامل

آب بنوشید، ورزش کنید، عضلاتی قدرتمند داشته باشید، خوب بخوابید و غذای سالم بخورید تا همیشه کنترل سلامت جسمانی خود را در دست داشته باشید.

 چگونه به سلامت کامل جسمانی دست پیدا کنیم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنترل کردن سلامت جسمانی کار بسیار ساده ای است و حتی اگر سال ها از آن غافل بوده اید می توانید به یک شرایط سالم بازگردید و اوضاع را تا حد ممکن بهبود ببخشید.

دوران پاندمی کرونا بسیار چالش برانگیز بود. استرس ناشی از بیماری و محصور شدن در خانه ما را به صور قابل درکی دچار عادت های ناسالم و وسواس کرد.

در این مطلب باید بگوییم چگونه می توان کنترل سلامت جسمانی را در دست گرفت و سالم تر بوداز ورزش بیشتر گرفته تا داشتن خواب بهتر مورد بحث ما قرار گرفته است.

یک نظرسنجی در اوایل سال جاری توسط بهداشت عمومی انگلستان نشان داد که قرنطینه‌های متوالی بر سلامت جسمانی ما تأثیر گذاشته و خانواده‌ها در سراسر کشور به عادات غذایی ناسالم روی آورده و میزان ورزش کاهش پیدا کرده است.

یک سوم از مردم گزارش کردند که حداقل یک بار در روز (35٪) غذا و نوشیدنی های ناسالم می خورند و داده ها حکاست از آن دارد که فروش تنقلاتی مانند شیرین و بیسکویت حدود 15٪ افزایش یافته است.

29 درصد از سیگاری ها از زمان قرنطینه دوم بیشتر سیگار می کشیدند و این تغییر را به نگرانی درباره سلامت جسمی و روانی خود (42٪) و نگرانی مالی (41٪) نسبت دادند.

23٪ از مصرف کنندگان (حداقل 1 واحد در هفته) ادعا کردند که مصرف الکل آنها از زمان قرنطینه دوم افزایش یافته است و افزایش 28 درصدی فروش نوشیدنی های الکلی بر صحت این داستان شهادت می دهد.

با این حال، مردم مشتاق برای به دست آوردن بهبودی هر چه بیشتر هستند،، با این نظرسنجی مشخص شد که از هر 10 نفر از ما 7 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا (COVID-19) در سال 2021 انگیزه ایجاد تغییرات جسمانی سالم تری در سبک زندگی خود دارند.

در اینجا 5 راه برای بازیابی کنترل سلامت جسمانی و تناسب اندام آورده شده است.

کنترل قند خون با ورزش

فعال باشید و ورزش کنید

فعال بودن سلامت جسمانی را بهبود می خشد و به شما در حفظ سیستم ایمنی و ذهنی سالم کمک کند.

برای بزرگسالان سالم، توصیه می شود که حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در طول هفته انجام دهند. ورزش کوتاه مدت و بسیار شدید (حدود 75 دقیقه) مزایای سلامتی مشابهی را به همراه دارد، بنابراین می توانید انواع فعالیت هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای شما و سبک زندگی تان مناسب است.

به یاد داشته باشید: بزرگترین دستاوردها در کسانی دیده می شود که از هیچ به انجام کاری می روند. لازم نیست ورزشکار شوید، هر کاری که می توانید انجام دهید.

عضلات خود را قدرتمند کنید

حداقل دو بار در هفته، همه بزرگسالان باید فعالیت هایی را انجام دهند که باعث افزایش یا حفظ قدرت عضلانی می شود (تمرین مقاومتی). فعالیت های انتخاب شده باید از گروه های عضلانی اصلی بالا و پایین تنه استفاده کنند.

فعالیت های روزانه که باعث افزایش قدرت می شود شامل، بالا رفتن از پله، حمل کیف خرید، بلند کردن و حمل کودکان و باغبانی است. در حن ورزش، این حرکات شامل فعالیت هایی مانند استفاده از وزن بدن، وزنه های آزاد، دستگاه های مقاومتی یا نوارهای مقاومتی است.

آب کافی بنوشید

اکنون زمان بسیار خوبی برای پیدا کردن عادات جدید مانند نوشیدن آب بیشتر است. توصیه می شود روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشیم. از مصرف شکر یا شیرین کننده های غیر طبیعی یا نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. کافئین ادرار آور است و باعث از دست رفتن آب بدن می شود. کم آبی تمرکز را کاهش می دهد و تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود و به خوردن میان وعده منجر خواهد شد.

چرا روز را با یک لیوان آب و کمی لیمو شروع نکنیم؟ آب گازدار با میوه یا دمنوش های گیاهی نیز راهی عالی برای جذاب نگه داشتن نوشیدنی های غیر قندی است.

شاید میزان مصرف خود را بدانید و از رنگ ادرار به عنوان یک شاخص مطمئن هیدراتاسیون استفاده کنید. آیا ادرار شما شفاف و بی رنگ است؟ اگر نه، به اندازه کافی آب نمی نوشید.

 نمودار ادرار NHS  کمک می کندتا بفهمید که آیا به اندازه کافی نوشیدنی می نوشید یا نیاز به افزایش مصرف مایعات دارید. 

تغذیه سالم داشته باشید

غذاهای فرآوری شده و شیرین می توانند عملکرد سیستم ایمنی را به خطر بیندازند، بنابراین جایگزینی ساده با میوه، سبزیجات، آجیل و دانه ها راهی عالی برای دریافت آنتی اکسیدان های بیشتر در رژیم غذایی است که التهاب  بدن را کاهش می دهد.

اگر به دلیل سبک زندگی کم تحرک یا تغذیه ناسالم احساس تنبلی می کنید، برخی از مراحل تغذیه ای احساس انرژی و نشاط را تقویت می کنند.

خوب بخوابید

محصور ماندن در خانه با عادات مختل شده و استفاده از نور مصنوعی و صفحه نمایش برای کار، ارتباطات و سرگرمی، ساعت بدن ما را خراب کرده و مردم اکنون با مشکل خواب مواجه شده است.

50 درصد از جمعیت بریتانیا گزارش می دهند که خواب آنها به دلیل COVID-19 مختل شده و  تعداد افرادی که بی خوابی را تجربه می کنند به یک نفر از هر چهار نفر رسیده است. جستجوهای گوگل برای کلمه "بی خوابی" نیز به  طور قابل توجهی افزایش یافته و جستجوها در حدود ساعت 3 صبح به اوج خود رسیده است.

حفظ یک برنامه خواب منظم و بهداشت خواب برای سلامتی حیاتی است. کیفیت و کمیت خواب بر سلامت جسمانی، انعطاف‌پذیری ذهنی و عملکرد سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان