۰ نفر

جزییات ترخیص محموله جدید دارو از گمرک

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷
کد خبر: 683500
جزییات ترخیص محموله جدید دارو از گمرک

ناظر گمرکات استان هرمزگان آخرین وضعیت ترخیص دارو از گمرک شهید رجایی را اعلام کرد و گفت: یک محموله ۱۶ تنی مواد اولیه آنتی بیوتیک و اسپری تنفسی از گمرک شهید رجایی بندر عباس در سریع ترین زمان ممکن ترخیص شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین سعیدی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته و شبانه روزی گمرک، ۹۹ تن دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک شهید رجایی در حال ترخیص و در مرحله پرداخت حقوق ورودی و خروج از گمرک است، اظهار کرد: این میزان دارو در ۲۰ فقره اظهارنامه و به ارزش دو میلیون و ۷۲۰ هزار دلار به گمرک اظهار شده است. ۱۱۸ تن دارو و مواد اولیه دارویی نیز به گمرک اظهار شده که در مرحله ارزیابی و تشریفات گمرکی است.

به گفته وی، این میزان محموله دارویی که در مرحله ارزیابی قرار دارد در ۱۰ فقره اظهارنامه و به ارزش یک میلیون و ۲۹۹ هزار دلار است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تشریفات ۱۶ تن دارو و مواد اولیه دارویی به صورت شبانه در کمترین زمان ممکن پس از انجام تشریفات گمرکی از این گمرک ترخیص شد، درمورد فرایند ترخیص مواد اولیه دارویی و دارو از گمرک توضیح داد: محموله های دارویی و دارو پس از اظهار اظهارنامه در مسیر سبز قرار می گیرند و با نامه حداقل اسناد سازمان غذا و دارو، ۱۰۰ درصد محموله ها بلافاصله از گمرک ترخیص می شوند.

گفتنی است؛ کشور در هفته‌های گذشته با چالش تامین دارو دست و پنجه نرم کرده و با وجود تلاش سازمان غذا و دارو برای به‌ سامان کردن بازار دارو و همچنین اعلام خبر افزایش موجودی ۵۲ قلم از کمبودهای جاری دارویی، اما طبق اظهارنظر برخی مسئولان بیمارستانی ظاهرا برخی کمبودها همچنان نظام سلامت و البته بیمارستان‌ها را آزار می‌دهد.