۰ نفر

تاثیر مصرف شیرنارگیل در بارداری و زیبایی جنین + طریقه مصرف

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 680338
تاثیر مصرف شیرنارگیل در بارداری و زیبایی جنین + طریقه مصرف

در دوران بارداری زنان دچار تغییرات فیزیکی و روانی فراوانی می شوند. فرآیند حمل یک زندگی دیگر ، در درونتان به مدت نه ماه می تواند نسبتا طاقت فرسا باشد و مرتبا باعث خستگی مفرط و کم آبی شدید بدن شما شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  آب رسانی کافی به بدن، در طی دوران حاملگی، بی نهایت بارداری را راحت می کند. مصرف کافی مایعات نه تنها از لحاظ تغدیه مادر و کودک سودمند است ، بلکه تا حد زیادی به کاهش ناراحتی های مربوط به حاملگی کمک می‌کند. در این مقاله  به خواص شیر نارگیل در بارداری پرداخته ایم ، با ما همراه باشید…

با اینکه آب تصفیه شده، باید یکی از مایعات عمده ای باشد که روزانه مصرف می کنید، اما با نوشیدنی های دیگری هم میتوانید به این موارد تنوع ببخشید . یکی از این نوشیدنی‌ها که به خصوص برای مادران باردار بسیار مفید و ضروری است ، آب نارگیل شیرین و سبک است.

شیر نارگیل در بارداری سبب می شود  تا بدن خود را آبرسانی کنند و همچنین از فایده‌های دیگر آن بهره مند شوند. لطفاً از مصرف انواع کنسرو شده (یا قوطی آن )خودداری کنید! آب نارگیل تازه که مواد نگه دارنده و شیمیایی ندارد و طبیعی است ، میتواند برای شما و کودکان بسیار مفید باشد .

از خواص آب نارگیل در بارداری به صورت خلاصه میتوان به کنترل فشار خون ، تاثیر در زیبایی جنین ، جلوگیری از یبوست ، درمان سوزش سر دل و … اشاره کرد .

ارزش تغذیه ای شیر نارگیل در بارداری

آب نارگیل با طعم ملایم ،یک نوشیدنی ایزوتونیک طبیعی و سرشار از مواد مغذی است. میزان الکترولیت ، کلراید، پتاسیم و منیزیم آن بالاست و میزان پروتئین و شکر آن متوسط است. به علاوه منبع خوبی برای فیبر، منگنر ، کلسیم ، ریبوفلاوین ، فولیک اسید و ویتامین C محسوب می شود.

جدول ارزش غذایی آب نارگیل در هر صد گرم:

آب    g    ۹۴.۹۹

انرژی    kcal    ۱۹

پروتئین    g    ۰.۷۲

لیپید    g    ۰.۲۰

کربوهیدرات    g    ۳.۷۱

فیبر    g    ۱.۱

شکر    g    ۲.۶۱

کلسیم    mg    ۲۴

آهن    mg    ۰.۲۹

منیزیم    mg    ۲۵

فسفر    mg    ۲۰

پتاسیم    mg    ۲۵۰

سدیم    mg    ۱۰۵

زینک    mg    ۰.۱۰

ویتامین C    mg    ۲.۴

تیامین    mg    ۰.۰۳۰

ریبوفلاون    mg    ۰.۰۵۷

نیاسین    mg    ۰.۰۸۰

ویتامین B    mg    ۰.۰۳۲

فولیک اسید    mg    ۳

بهترین زمان نوشیدن آب نارگیل در بارداری

آب نارگیل انباشته از الکترولیت و مواد مغذی است که با معده ی خالی جذب بهتری دارند؛ در نتیجه زمان ایده آل نوشیدن آب نارگیل در دوران حاملگی، صبح ها می باشد. روزتان را با یک لیوان آب نارگیل و افزایش سریع انرژی شروع کنید.

خطرات و احتیاط های مصرف نارگیل در بارداری

    پزشک قبل از تعیین میزان مصرفی روزانه مخصوص شما، تمام عامل های مربوط را در نظر میگیرد. به عنوان یک قانون کلی، برای جلوگیری از دریافت بیش از حد سدیم یا پتاسیم ، میزان آب نارگیل مصرفی خود را در حد یک لیوان، در روز ثابت نگه دارید.

    اگر وارد سه ماه آخر دوران بارداری می‌شوید، توصیه می شود که آب نارگیل رقیق مصرف کنید؛ زیرا بدن در این دوره به مواد مغذی مهم نیاز دارد.

    افراد داری نارسایی کلیوی ، کم کاری غده فوق کلیه و کم ادراری باید از نوشیدن آب نارگیل خودداری کنند.

    افرادی که عمل جراحی در پیش دارند ، باید از دو هفته قبل مصرف آب نارگیل را قطع کنند؛ زیرا ممکن است که قبل و بعد از جراحی ،در کنترل فشار خونشان مشکل ایجاد شود.

    افرادی که از قبل دیابت دارند ، یا دچار قند خون حاملگی شده اند باید قبل از اضافه کردن آب نارگیل به رژیمشان ، با پزشک خود مشورت کنند تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی در آینده خودداری کنند.

    بهترین موقع مصرف نارگیل، پس از شکسته شدنش است؛ زیرا وقتی تازه هستند، سرشار از مواد مغذی می‌باشند. باید حواستان باشد که یک نارگیل رسیده و مانده می تواند مضر باشد؛ چون یبوست آور است و باعث افزایش چربی در بدن می شود.

آب نارگیل

    زنان حامله می توانند به خاطر فشاری که جنین به ماهیچه های تحتانی لگن شان می آورد، تا حدی کنترل ادرار خود را از دست بدهند. از آنجایی که نارگیل به خاطر خاصیت ادرار آور خود شناخته شده است ، میتواند با افزایش حس نیاز به تخلیه مثانه باعث ناراحتی خانوم های باردار شود.

 تاثیر نارگیل در زیبایی جنین

از دیگر خواص آب نارگیل در بارداری ، تاثیر آن بر زیبایی جنین می باشد . با توجه به تحقیقات به عمل آمده ، تغذیه رابطه ی مستقیمی با زیبایی کودک شما دارد . اگر میخواهید بچه شما در خوشگلی و زیبایی تک باشه ، نارگیل بخورید ( در صورت نداشتن دیابت ) . میوه ها و مخصوصا نارگیل میتواند کودک شما را زیبا کند . همنین میتوانید از شیره نارگیل هم استفاده کنید . مطمئن باشید ، با این خوراکی ها و میوه ها ، جنینی زیبا در شما رشد خواهد کرد.

نارگیل از یبوست بارداری جلوگیری می کند

یبوست در بارداری یکی از مشکلات معمول طی حاملگی است. این مسئله به دلیل کاهش تحرک دستگاه هاضمه یا در نتیجه مصرف قرص آهن رخ می‌دهد.

فیبر و آب موجود در آب نارگیل، در درمان یبوست در دوران حاملگی، موثر هستند. فیبر به مدفوع حجم می دهد و روده ها را تمیز نگاه داشته و به عملکرد صحیح آنها کمک می‌کند.

به علاوه، آب نارگیل می تواند همانند یک ملین طبیعی، اما ملایم، عمل  کرده و حرکات روده ی شما را منظم کند.

نارگیل درمانی احتمالی برای سوزش سر دل است

علاوه بر یبوست ، سوزش سر دل نیز یکی از عارضه های بسیار متداول هنگام حاملگی است که بر اثر تغییرات هورمونی و فشار بر روی معده، به خاطر بزرگ شدن رحم رخ میدهد.

مقاله‌ای انتقادی در سال ۲۰۱۴ ،  به موضوع استفاده های درمانی آب نارگیل، در مجله تحقیقاتی داورسازی و شیمی گیاهی ، پیشنهاد داده است : « آب نارگیل میتواند در درمان زخم معده و اسید معده در طب آیورودا استفاده شود. »برای اینکه مشخص شود که آیا آب نارگیل برای درمان سوزش قلب هنگام حاملگی موثر است یا خیر ، به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

نارگیل انرژی را با افزایش قند بدن ، بالا می برد

یکی دیگر از خواص آب نارگیل در بارداری افزایش انرژی شماست . آب نارگیل می تواند برای حفظ انرژی در طول بارداری موثر باشد. به خصوص اگر به خاطر تهوع در نگه داشتن غذا در معده خود مشکل دارید، این میوه می تواند برای شما مفید باشد.

این نوشیدنی سبک و نشاط دهنده یک نوشیدنی طبیعی ایزوتونیک است ؛ یعنی میزان گلوکز(شکر) و الکترولیت موجود در آن مشابه میزان آنها در خون ماست. در واقع، بعضی تحقیقات نشانگر این بوده است ؛« آب نارگیل می تواند به پایین آوردن قند خون و کاهش استرس کمک کند.»

همچنین میزان متعادل شکر، پروتئین، ویتامین B ، پتاسیم و سدیم به حفظ مایعات و سطح قند خون شما کمک میکند که برای کمک به جلوگیری از خستگی و بی حالی شما مهم است. در واقع، بعضی جوامع باور دارند که زنان بارداری که به صورت مرتب آب نارگیل می نوشند، به سلامت و سطح انرژی جنین در حال رشد، کمک می کنند.

نارگیل از کم آبی بدن در بارداری جلوگیری می کند

به علت تهوع صبح گاهی  و استفراغ، خطر کم آبی در زنان باردار خیلی بالاست. شما به آسانی می توانید با آب نارگیل از کم آبی جلوگیری کنید. همچنین ، حاوی میزان زیادی از آمینو اسیدهای سالم و آنزیم های دیگر است که می تواند در مبارزه با کم آبی و خستگی موثر باشد.

آب نارگیل به آرام کردن حس تهوع و استفراغ ، دو دلیل اصلی کم آبی ،کمک می کند. به جز کاهش انرژی شما کم آبی ،قابلیت ارتجاعی پوست را نیز کم می کند که می تواند به ایجاد خطوط دائمی روی شکم بر اثر بارداری منجر شود.

از طعم شیرین آب نارگیل لذت ببرید. بسیاری از افراد طعم آب نارگیل را از آب معمولی و نوشیدنی های ورزشی، لذت بخش تر می دانند . در ضمن، این نوشیدنی های ورزشی حاوی کافئین و دیگر مواد اعتیاد آور هستند.

نارگیل منبع پتاسیم است

یکی از مواد غذایی اصلی در آب نارگیل پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیکی بدن کمک کرده و از رشد مناسب جنین پشتیبانی می‌کند. همچنین می تواند از گرفتگی عضلانی پا در دوران بارداری جلوگیری کند.

پتاسیم نقش اساسی در آزاد کردن انرژی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها ایفا میکند. پتاسیم به همراه سدیم ، در تنظیم فشار خون ، ارتباطات عصبی و انقباض عضله ها موثر است. مقادیر نامناسب پتاسیم در زمان بارداری، می تواند تاثیرات منفی و مخربی داشته باشد.

از آنجایی که آب نارگیل مقادیر خوبی پتاسیم دارد، خوردن روزانه یک لیوان از آن می تواند به زنان باردار کمک کند تا میزان ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مورد نیاز خود را دریافت کنند. یکی از راه های دریافت کافی پتاسیم در رژیم غذاییتان ، مصرف میزان بالایی از میوه ها ، سبزی ها و لبنیات کم چرب است.

نارگیل فشار خون بارداری را تحت کنترل در می آورد

کنترل فشار خون از دیگر خواص آب نارگیل در بارداری می باشد . زمانی که آب نارگیل بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد، مصرف روزانه ی آن میتواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را کنترل کنید. دلیل اصلی اینکه آب نارگیل می تواند برای کنترل فشار خون مناسب باشد، این است که حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. در ایالت متحده  ۱۲ الی ۲۰ درصد بارداری ها ،همراه با فشار خون بالاست.

پتاسیم و سدیم هر دو در حرکت مایعات و تنظیم سطح اسید در بدن نقش دارند. افزایش پتاسیم موجود در رژیم غذایی، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. رژیم هایی که پتاسیم کمی دارند با خطرات فشار خون بالا و حمله ی قلبی همراه هستند.

نوشیدن آب نارگیل همچنین می تواند از کمبود شدید منیزیم در بدن جلوگیری کند که آن هم به فشار خون بالا مرتبط است.  مقاله ای علمی در ۲۰۱۴، در داروسازی بی ام سی، ادعا کرده است  :« مصرف پایین کلسیم و منیزیم با فشار خون بالا در هنگام حاملگی ارتباط دارد».

نارگیل از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند

زنان باردار به علت افزایش اندازه رحم خود که مستقیما در بالای مثانه قرار دارد ، در معرض خطر عفونت واژن و دستگاه ادراری هستند. بیشتر از نود درصد زنان حامله، به عفونت دستگاه ادراری دچار می شوند و قدرت مثانه ی آنها با جلو رفتن حاملگی، کاهش می یابد.

یکی از دلایل اصلی این اتفاق، عفونت های باکتریایی هستند.  آب نارگیل با توجه به خواص آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی که دارد ، می تواند مفید باشد. می توان با خیال راحت گفت که نوشیدن آب نارگیل در هنگام حاملگی به پایین آوردن احتمال عفونت دستگاه ادراری و هر عفونت دیگری کمک می‌کند.

با توجه به این، نباید خاصیت ادرار آوری نارگیل را فراموش کنید که  باعث می‌شود، تعداد دفعات رفتن شما به دستشویی افزایش یابد . پس بهتر است با در نظر گرفتن تمام عوامل مربوط ، میزان مصرفی خود را تعیین کنید.

نارگیل به کنترل وزنتان کمک میکند

اضافه وزنی که به همراه و به عنوان بخشی از فرایند بچه دار شدن می‌آید ، اغلب برای مادرانی که به اندام خود اهمیت می دهند، ناراحت کننده است. اگر هنگام بارداری اصلا به میزان کالری دریافتی خود دقت نکنید ، تغییر این شرایط فیزیکی تان، در آینده بسیار مشکل خواهد بود.

نباید بگذارید اضافه وزن طبیعی ای که در حاملگی رخ میدهد، در زیاد روی مصرف مواد غذایی شما تاثیر بگذارد؛ اما مهم است که چه می‌خورید.

آب نارگیل دقیقا مناسب افرادی است که به وزنشان اهمیت می‌دهند، زیرا کالری کمی دارد و فاقد چربی است.

زنان حامله همچنین با هوس چیزهای شیرین ، نا آشنا نیستند که اغلب آنچنان شدید است که هرگونه کنترل کمی که روی رژیمشان دارند را از دست می‌دهند. طعم شیرین و خوشمزه ی آب نارگیل، میتواند این عطش شما برای شیرینی را به راحتی رفع کند و کالری اضافه ای را هم  به همراه نداشته باشد.

پس دفعه بعدی که هوس یک چیز شیرین کردید ، بدون عذاب وجدان آب نارگیل بنوشید و نوشیدنی های گازدار پرکالری را کنار بگذارید!

تقویت ایمنی بدن

اب نارگیل سرشار از ریزمغذی هایی است که به بدن، برای دفع انواع بیماری ها و ناراحتی های مرتبط با تغییرات آب و هوا کمک می‌کنند.

همچنین مقادیر بالایی اسید چرب اشباع شده دارد که بدن از آن، برای تولید یک اسید چرب مدافع به نام« گلیسریل لورات» استفاده می‌کند.

خواص آب نارگیل در بارداری

آب نارگیل نوش‌دارو سلامتی بخش بی مانندی است که انواع خواص  آنتی باکتری ، آنتی قارچ  و آنتی ویروسی را دارد. زمانی که باردار هستید ، باید تمام تلاش خود را بکنید تا از عفونت و بیماری دور بمانید. هر گونه ناخوشی که در این دوران ، روی سلامت جنین شما تاثیر منفی می‌گذارد.یکی از راه های آسان تقویت سیستم طبیعی ایمنی بدن شما این است که مرتب آب نارگیل بنوشید.

زنان باردار می توانند به شدت، از خواص آنتی اکسیدانی، ضد انگلی ، تقویت کننده سیستم ایمنی و محافظت کننده کبد آن نفع ببرند.

منبع منیزیم و کلسیم است

کلسیم و منیزیم دو ماده معدنی مهم دیگر هستند که می توانید از آب نارگیل دریافت کنید.

این مواد در کنار یکدیگر ، باعث می‌شود که شما یک حاملگی سالم داشته باشید. وقتی که منیزیم ماهیچه ها را منبسط میکند ، کلسیم انقباض ماهیچه ای را تحریک میکند . پس، زمانی که شما مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم را در طی دوران بارداریتان دریافت می‌کنید ، این دو ماده، از انقباضات پیش هنگام رحم شما جلوگیری می‌کنند.

کلسیم و منیزیم ، هر دو، در تولید انرژی ، کمک به سلامت استخوان ها و سلامت قلب نقش دارند.

شیرنارگیل