۰ نفر

برای جلوگیری از پوکی استخوان چه غذاهایی مصرف کنیم؟

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 677426
برای جلوگیری از پوکی استخوان چه غذاهایی مصرف کنیم؟

به گفته موسسه ملی پیری، پوکی استخوان به‌عنوان یک «بیماری خاموش» شناخته می‌شود زیرا استخوان‌ها می‌توانند چندین سال قبل از تشخیص پوکی استخوان به‌طور خطرناکی ضعیف شوند به این دلیل که بدن حدود سن ۳۰ سالگی به اوج توده استخوانی خود می‌رسد.

به گزارش هلث، اگرچه بدن شما با شکسته شدن استخوان به ساختن آن ادامه می‌دهد اما در نهایت تجزیه، سریعتر از آن چیزی است که بدن بتواند آن را حفظ کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق گفته کلینیک مایو ایالات‌متحده، می‌توانید توده استخوانی خود را مانند یک حساب بانکی در نظر بگیرید؛ احتمال ابتلای شما به پوکی استخوان به میزان توده استخوانی شما در جوانی بستگی دارد. مصرف کلسیم، فعالیت بدنی، سطح هورمون‌ها، اینکه آیا سیگار می‌کشید و آیا وزن کم دارید، همگی می‌توانند بر سلامت استخوان‌های شما تأثیر بگذارند.

مؤسسه ملی بهداشت می‌گوید که اگر استئوپنی در شما تشخیص داده شود، همچنان می‌توانید از استخوان‌های خود در برابر پوکی استخوان محافظت کنید حتی اگر استخوان‌های شما در حال حاضر سالم هستند، می‌توانید اقداماتی را برای جلوگیری از پوکی استخوان در مراحل بعدی زندگی انجام دهید.

طبق گفته کلینیک مایو، افزایش مصرف کلسیم به ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز به محافظت از استخوان‌ها کمک می‌کند. اگر شما یک زن بالای ۵۰ سال یا یک مرد بالای ۷۰ سال هستید، باید این میزان را تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم در روز افزایش دهید. بهتر است کلسیم دریافتی خود را در طول روز توزیع کنید زیرا در صورت مصرف بیش از ۵۰۰ میلی‌گرم در یک زمان  میزان جذب کلسیم بدن کاهش می‌یابد.

ویتامین D موجود در ماهی‌های چرب مانند سالمون به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید ویتامین D را از نور خورشید دریافت کنید اما برخی افراد به ۲۰۰۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین در یک مکمل نیاز دارند.

به گفته مؤسسه ملی پیری، ورزش‌های تحمل وزن مانند تمرینات قدرتی یا پیاده‌روی نیز به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

پیروی از رژیم‌های غذایی مد روز و بالا و پایین کردن چرخه وزن می‌تواند برای استخوان‌های شما مضر باشد. درعوض، مطمئن شوید که وزن خود را با مصرف کالری کافی در هر روز حفظ کنید.

خوردن پروتئین کافی برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها پیشنهاد می‌شود اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید؛ پروتئین بیش از حد، کلسیم لازم را از استخوان‌های شما استخراج می‌کند.

طبق گفته کلینیک مایو، از آنجایی که سیگار با سلامت استخوان‌ها مرتبط است شما باید این عادت را ترک تا استخوان‌های خود را در آینده حفظ کنید.