۰ نفر

عوارض خوردن ترشی را جدی بگیرید/ از تخریب استخوان ها افزایش وزن

۷ آبان ۱۴۰۱، ۳:۲۲
کد خبر: 676993
عوارض خوردن ترشی را جدی بگیرید/ از تخریب استخوان ها افزایش وزن

آنجایی که مصرف ترشی سیستم ایمنی بدن شما را پایین می‌آورد اما به هر حال بهتر است بدانید که خوردن ترشی همراه با ماست و ماهی باعث ضعیف شدن و چرب شدن کبد شما می‌شود و با تغییر رنگ دانه یا ملانین، پوست شما را به بیماری‌های پیسی و برص مبتلا می‌کند.

عوارض و نبایدهای مصرف ترشی + غذاهای مضر با ترشی

به گزارش اقتصاد آنلاین، اسیدلاکتیک موجود در ماست به همراه اسید استیک موجود در ترشی برای کسانی که ریفلاکس معده یا معده حساسی دارند می‌تواند عواقب جبران ناپذیری مانند آزار و اذیت معده داشته باشد.

تخریب جبران ناپذیر ترشی بر سر استخوان‌ها

با مصرف بیش از حد سیر ترشی‌های چند ساله، سم نیترات را وارد بدن خود کنید و کلسیم بدنتان را پایین آورید تا دچار پوکی استخوان شدید و درد بین بافت‌ها و مفاصل استخوانی شوید. خلاصه با مصرف ترشی می‌توانید به استقبال هزاران ضرر و بیماری‌های دیگر بروید.

افزایش وزن با مصرف ترشی

بسیاری از افراد به هیچ وجه مضرات ترشی و آسیب‌های جبران ناپذیر آن به معده را باور نکرده‌اند و فکر می‌کنند سیرترشی‌ها فوائد بسیار زیادی برای بدن دارند اما جالب است که بدانید حتی مصرف سیر خام هم برای بانوان باردار مضرات زیادی دارد و ممکن است با عوارضی مانند حالت تهوع، استفراغ، بوی بد بدن و اسهال همراه شود؛ همچنین با مصرف زیاد ترشی اشتهای افراد باز و منجر به چاقی آنان می‌شود.

ترشی مانده عامل موثری در جهت افزایش باکتری‌ها

طرز تهیه انواع ترشی خوشمزه و خوش طعم

از آنجایی که بسیاری از افراد به مصرف ترشی علاقه زیادی دارند و برای تهیه آن، یا خودشان زحمت درست کردنش را می‌کشند یا آن را از بیرون خریداری می‌کنند و در صورت نبود آن، در سفره به سرعت عصبانی می‌شوند، آنها باید بدانند که برای خرید ترشی به هیچ وجه به هر مغازه‌ای اعتماد نکنند چراکه بعضی از صاحبان مغازه با باز گذاشتن در ظرف‌های حاوی ترشی نقش موثری در نفوذ باکتری‌ها به بدن انسان و پرورش قارچ‌ها دارند و اگر ترشی مانده و کهنه باشد باعث می‌شود تا افراد زودتر در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار گیرند، پس بهتر است از ترشی مانده پرهیز کنید.

ترشی های کم ضرر کدام اند؟

طبق نظریه محققان طب سنتی کم‌ضررترین موادغذایی ترش برای مصرف مردم آب نارنج و سرکه محلی انگور است و استفاده آبلیمو، آبغوره و گوجه فرنگی جهت طعم دادن ترشی‌های خانگی کاملاً مضر است و بهترین کار برای کاهش ضرر ترشی‌ها استفاده از کمی نمک، سیاه دانه، زیره، آویشن، گل محمدی، گلپر، فلفل سیاه، زنجبیل، دارچین و زنیان است.

مناسب‌ترین فصل برای مصرف ترشیجات

از نظر موقعیت زمانی بهترین گزینه برای مصرف ترشی فصل زمستان و ماه اول بهار است. به عقیده متخصصان طب سنتی، از خوردن ترشی در فصل تابستان به علت غلبه سردی مغز باید به شدت پرهیز کرد.

چه زمانی نباید ترشی خورد؟

باید از مصرف ترشیجات به علت کاهش کلسیم در بدن، افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان، ضعف اعصاب، سکسکه‌های مغزی و قلبی در هنگام شب پرهیز کرد.

ترشی‌هایی که نباید با بعضی غذاها مصرف شوند

ترشی بادنجان را نباید هرگز با غذاهای دیر هضمی مانند کباب، جگر سیاه، ماهی، تخم مرغ و نیمرو به هیچ وجه نباید خورده شود. حتماً به یاد داشته باشید که از خوردن هر نوع ترشی به جز رب نارنج یا آب نارنج به علت ضعف کبد و سوء مزاج کبدی در کنار ماهی باید پرهیز شود.

بهترین مواد جایگزینی به جای ترشیجات کدام است؟

بعضی افراد هنگام تهیه ترشی به هیچ وجه اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از انواع مواد خوراکی فاسد در درست کردن ترشی استفاده می‌کنند اما باید بدانید که خوردن سیزیجات و میوه‌جات خام مانند کلم بروکلی، کاهو، خیار، گوجه، زیتون، پرتقال، سیب و ... نسبت به ترشیجات ارجحیت بیشتری دارند.