۰ نفر

حداکثر سن برای ارتودنسی چقدر است؟

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 676719
حداکثر سن برای ارتودنسی چقدر است؟

حداکثر سن برای ارتودنسی یکی از سوالات و چالش‌های افرادی است که قصد دارند از این روش درمانی استفاده کنند. ارتودنسی از بهترین روش‌های درمان برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری‌های دهان و دندان است. این روش به صورت‌های مختلفی با توجه به وضعیت بیمار انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حداکثر سن برای ارتودنسی یکی از سوالات و چالش‌های افرادی است که قصد دارند از این روش درمانی استفاده کنند. ارتودنسی از بهترین روش‌های درمان برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری‌های دهان و دندان است. این روش به صورت‌های مختلفی با توجه به وضعیت بیمار انجام می‌شود.

معمولا ارتودنسی در سنین پایین‌تر نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت، اما در کل این روش درمانی هیچ محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند. برای دریافت نتیجه بهتر لازم است به متخصص ارتودنسی باتجربه مراجعه کنید تا پس از بررسی کامل وضعیت دندان‌ها و توضیح درباره قیمت ارتودنسی، درمان ارتودنسی روی دندان هایتان انجام شود.

چه افرادی گزینه مناسب ارتودنسی هستند؟

معمولا از ارتودنسی دندان برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری‌های دندان استفاده می‌شود. این روش درمانی فواید بسیار بی نظیری دارد. حال باید ببینیم چه افرادی کاندید این درمان هستند.

اگر فردی در سن کودکی یا بزرگسالی دارای دندان‌های شلوغ باشد، می‌تواند از ارتودنسی استفاده کند. برای این درمان، دندانپزشک می‌تواند تعدادی از دندان‌های اضافه را از دهان خارج کرده و با انجام ارتودنسی سایر دندان‌ها را مرتب می‌کند.

وجود فاصله میان دو یا چند دندان می‌توان ظاهر ناخوشایندی برای فرد به همراه داشته باشد. به همین دلیل ارتودنسی در این مورد توصیه شده و فرد در هر سنی می‌تواند از آن استفاده کند.

بهم ریختگی دندان‌ها به دلیل مشکلات مختلفی رخ می‌دهد. درمان این عارضه نیز با کمک ارتودنسی دندان امکان پذیر است. برای این مشکل نیز در هر سنی می‌توان از ارتودنسی استفاده کرد.

برای برطرف کردن ناهنجاری‌های فک معمولا از دستگاه‌های ارتودنسی استفاده می‌شود. اما اگر فرد در سنین بالا برای درمان این عارضه مراجعه کند، نمی‌تواند به تنهایی از دستگاه ارتودنسی استفاده کند. بهتر است قبل از سن بلوغ و بین ۱۰ تا ۱۲ سالگی برای درمان این ناهنجاری‌ها به کمک ارتودنسی اقدام کنید. در غیر این صورت تنها راه درمان انجام جراحی فک به همراه ارتودنسی است.

گاهی اوقات به دلیل ناهماهنگی موقعیت فک، دندان‌های فرد نامتقارن می‌شوند. برای درمان این مشکل نیز می‌توان از ارتودنسی استفاده نمود. بهترین سن برای انجام این درمان حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است.

حداکثر سن برای ارتودنسی

همان‌طور که گفته شد از ارتودنسی برای درمان مشکلات مختلفی استفاده می‌شود. هر کدام از این مشکلات ممکن است در سن‌های مختلفی قابل درمان باشند یا ارتودنسی تأثیر بهتری بر آن‌ها داشته باشد. اما باید ببینیم حداکثر سن برای ارتودنسی چه سنی است؟

معمولا نمی‌توان از روی سن فرد برای انجام دادن یا ندادن ارتودنسی تصمیم گیری کرد. انجام ارتودنسی و دریافت نتیجه مثبت درمان به پایه فک قوی و لثه‌های کاملا سالم احتیاج دارد. اگر فرد در سنین بالا هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداشته و دارای دندان‌ها، لثه و استخوان فک سالم و قوی باشد، می‌تواند از ارتودنسی استفاده کند. انجام ارتودنسی می‌تواند دندان‌هایی مرتب و زیبا برای شما به همراه داشته و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

در کودکان سیستم رشد دندان‌ها به سه بخش رشد دندان‌های شیری، دوره دندانی مختلف و دوره دندان‌های دائمی تقسیم می‌شود. بهترین زمان انجام ارتودنسی در کودکان، دوره دندانی مختلف است. پس از آن و با رشد دندان‌های اصلی در سنین بالاتر و بزرگسالی تنها موضوع مدنظر برای انجام ارتودنسی سلامت دندان‌ها و بافت‌های نگهدارنده است.