۰ نفر

با این راهکارها آنفولانزا را سریع تر درمان کنید

۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 675813
با این راهکارها آنفولانزا را سریع تر درمان کنید

متاسفانه هیچ درمانی قطعی برای آنفلوانزا وجود ندارد و دوره بیماری یک تا دو هفته طول می کشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متاسفانه هیچ درمانی برای آنفلوانزا وجود ندارد و دوره بیماری یک تا دو هفته طول می کشد. اما به این معنی نیست که هیچ راهی برای کاهش علائم آنفلوانزاوجود ندارد. آنفلوانزاگونه های مختلفی دارد.

ما  شش راه برای درمان علائم آنفلوانزادر خانه برای شما آوردیم .

استراحت کنید

استراحت کردن به بدنتان کمک می کند تا انرژی لازم برای مبارزه با ویروس آنفلوانزاو علائم آنفلوانزارا ذخیره کند . به همین دلیل استراحت یکی از توصیه های مهمی است که به افراد بیمار میکنند.

در خانه بمانید و استراحت کنید، به خصوص در ۲۴ ساعت اول بیماری.

مایعات بنوشید

مصرف مایعات کافی یکی دیگر از روش‌های درمان برای افرادی است که آنفلوانزادارند.

تب، یکی از علائم رایج آنفولانزا، با کم‌آبی بدن مرتبط است، بنابراین نوشیدن آب کافی یا سایر مایعات برای هیدراته ماندن بدن مهم است.

از تماس با دیگران خودداری کنید

اگر فکر می کنید به آنفلوانزامبتلا هستید، بهتر است در خانه بمانید و از تماس نزدیک با افراد دیگر خودداری کنید. ویروس‌ آنفلوانزااز طریق قطرات موجود در هنگام عطسه یا سرفه درهوا پخش می‌شوند. شما نه تنها باید به خودتان اهمیت دهید، بلکه باید به اطرافیانتان نیز اهمیت بدهید.

از پزشک خود در مورد داروهای ضد ویروسی سوال کنید

تامیفلو ،شناخته شده ترین داروی ضد ویروسی است که از آن برای مبارزه با آنفلوانزااستفاده می شود. اما باید ظرف یک یا دو روز پس از شروع علائم مصرف شود. در غیر این صورت، اگر علائم شما بیش از ۲ روز طول بکشد، تأثیری نخواهد داشت.

دمای بدنتان را کاهش دهید

تب ، یکی از علائم بارز آنفلوانزااست. استراحت کردن و مایعات به علائم تب شما کمک می کند، اما می‌توانید برای تسکین موقت علائم تب، از استامینوفن نیز استفاده کنید. استامینوفن به کاهش درد کمک می‌کند، زیرا تب‌ با سردرد و دردهای عضلانی همراه است.

دمنوش بنوشید

برخی افراد نوشیدن دمنوش های آرامبخش و گرم را به مصرف دارو ترجیح می دهند. بعضی از داروهای گیاهی گرفتگی بینی، گلودرد، بدن درد، تب، آبریزش بینی و سرفه ناشی از آنفلوانزارا تسکین می‌دهند. میتوانید برای باز شدن بینی از سرم یا محلول آب مقطر و نمک ، برای شستشوی مجاری تنفسی استفاده کنید.