۰ نفر

چه غذاهایی به مبارزه با آنفولانزا کمک می کند؟

۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲
کد خبر: 675301
چه غذاهایی به مبارزه با آنفولانزا کمک می کند؟

البته، تغذیه خوب برای کمک به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این ویروس ضروری است. اما هنگامی که بدن شما برای روزها یا حتی هفته ها با علائم آنفولانزا مبارزه می کند، حفظ یک رژیم غذایی سالم برای کمک به بهبودی شما مهم تر می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر به آنفولانزا مبتلا هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا رژیم غذایی خاصی وجود دارد که به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. به هر حال، این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید: «سرماخوردگی را سیر کن، تب را از گرسنگی بکُش». اما وقتی تب و علائم سرماخوردگی همراه با آنفولانزا دارید چه می خورید؟

البته که تغذیه خوب برای کمک به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این ویروس ضروری است. اما هنگامی که بدن شما برای روزها یا حتی هفته ها با علائم آنفولانزا مبارزه می کند، حفظ یک رژیم غذایی سالم برای کمک به بهبودی شما مهم تر می شود.

آیا غذاها به مبارزه با آنفولانزا کمک می کنند؟

حتی زمانی که بیمار نیستید، برای قوی نگه داشتن بدن خود به پروتئین نیاز دارید. بدن شما از آن برای ایجاد قدرت و حفظ آنچه در حال حاضر دارید استفاده می کند. گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، حبوبات، لبنیات، تخم مرغ، آجیل و دانه ها منابع خوبی هستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید بزرگسالان باید ۵۰ گرم پروتئین در روز بخورند (اما بسته به نیاز کالری فرد می تواند متفاوت باشد). زنان باردار و شیرده نیاز بیشتری دارند. غذاهایی که دارای آن هستند، مواد مغذی مانند ویتامین های B۶ و B۱۲ را فراهم می کنند، که هر دو باعث می شوند سیستم ایمنی شما همانطور که باید کار کند.

ویتامین B۶ در غذاهای غنی از پروتئین مانند بوقلمون و لوبیا و همچنین سیب زمینی، اسفناج و غلات غنی شده وجود دارد. گوشت، شیر و ماهی همچنین حاوی ویتامین B۱۲ هستند که یک تقویت کننده قوی سیستم ایمنی است.

مواد معدنی مانند سلنیوم و روی نیز سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارند. این مواد معدنی در غذاهای غنی از پروتئین مانند لوبیا، آجیل، گوشت و مرغ یافت می شوند.

آیا فلاونوئیدها کمک می کنند؟

فلاونوئیدها شامل حدود ۴۰۰۰ ترکیب هستند که مسئول رنگ میوه ها و گل ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدهای موجود در پوست سفید نرم مرکبات - مانند گریپ فروت، پرتقال، لیمو و لیموترش - ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. بسیاری از میوه های دیگر نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.

چه مواد مغذی دیگری با عفونت مبارزه می کنند؟

گلوتاتیون ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند تا بتواند با عفونت ها مبارزه کند. این آنتی اکسیدان قوی را در ناحیه قرمز و خمیری هندوانه نزدیک پوست آن خواهید یافت. همچنین در کلم پیچ، کلم سبز، کلم بروکلی و کلم وجود دارد.

آیا غذا به احتقان کمک می کند یا به آن آسیب می رساند؟

اگر گرسنه یا تشنه هستید، هر غذا یا نوشیدنی خوب است. محصولات لبنی باعث می شود برخی افراد مخاط بیشتری تولید کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، تا چند روز از مصرف لبنیات خودداری کنید. همچنین ممکن استلبنیات حالت تهوع و استفراغ را بدتر کنند.

آب پرتقال، به خصوص همراه با پالپ، مملو از ویتامین C و اسید فولیک است که ممکن است سیستم ایمنی شما را تقویت کند و به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

چه چیزی برای حالت تهوع مفید است؟

اگر شکم شما ناراحت است یا اگر اسهال دارید، از غذاهای ملایم استفاده کنید. نوشیدنی های شفاف را جرعه جرعه بنوشید تا مایعات خود را بالا نگه دارید. می‌توانید یخ خرد شده، آب‌میوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی، زنجبیل، آبگوشت‌های شفاف، ژلاتین و یخ را امتحان کنید.

با مقادیر کم شروع کنید، مانند ۴ تا ۸ اونس در هر بار برای بزرگسالان و ۱ اونس یا کمتر در یک زمان برای کودکان. فقط از مایعات شفاف (آبگوشت شفاف، آب میوه، نوشابه لیمو-لیمو) استفاده کنید. اگر از شفاف بودن آن مطمئن نیستید، آن را در یک کاسه شیشه ای شفاف بریزید و سعی کنید چیزی را در آن بخوانید. اگر نمی توانید حروف را ببینید، واضح نیست.

چای بدون کافئین گرم با عسل می تواند گلوی شما را بپوشاند و آرام کند. نوشیدنی‌های گرم بهتر از نوشیدنی‌های سرد برای باز کردن مجاری تنفسی پر احتقان هستند.

غذاهای ملایم - مانند نان تست، برنج، موز و سس سیب - خوب هستند. کارشناسان می گویند اگر تمایل داشتید می توانید ظرف ۲۴ ساعت به یک رژیم غذایی عادی برگردید.

سوپ مرغ مادربزرگ چطور؟

برای علائم سرماخوردگی ضروری است. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سوپ مرغ دارای خواصی است که می تواند علائم آنفولانزا را در سینه و سر شما کاهش دهد.

یک سیستم ایمنی تغذیه شده بهتر می تواند با عفونت ها مبارزه کند. پس از بهبودی از آنفولانزا، رژیم غذایی خود را با انواع غذاها، میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و حبوبات پر کنید. اینها سرشار از مواد شیمیایی گیاهی هستند - ترکیبات طبیعی موجود در غذا می تواند سلامت شما را تقویت کند.