۰ نفر

خواص عجیب سرکه نارگیل در درمان دیابت

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 674313
خواص عجیب سرکه نارگیل در درمان دیابت

خواص سرکه نارگیل فراوان است و در درمان بیماری های مختلفی به عنوان دارو استفاده می شود. در سلامت دهان و دندان، سرماخوردگی واگزما بسیار موثر می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از خواص سرکه نارگیل می توان به مواد اصلی در تهیه غذا اشاره کرد که این ماده بیشتر در جنوب شرقی آسیا و هند به عنوان یکی از مواد اصلی غذا استفاده می شود.

خواص سرکه نارگیل چیست؟

به دلیل خاصیت پروبیوتیک که برای دستگاه گوارش بسیار مفید است می توانید به غذاهای خود اضافه کنید. در طی این چند سال محبوبیت این سرکه در کشورهای غربی بسیار رواج پیدا کرده است.

این معجون شگفت انگیز که به عنوان سرکه گوآن، سرکه توبا یا سوکانگ توبا معروف است، که از شیره شکوفه های درخت نارگیل یا آب نارگیل به دست می آید و روند ۸ تا ۱۲ ماهی تخمیر این سرکه محتوای پروبیوتیک آن را بیشتر می کند. کسانی که طرفدار سرکه نارگیل هستند می گویند که مواد معدنی، ویتامین ها و پروبیوتیک های آن در مقایسه با سرکه سیب بیشتر است و خواص و فواید فراوانی برای سلامتی دارد.

با این وجود، مطالعات و تحقیقات درباره خواص دارویی و درمانی سرکه نارگیل محدود می باشد و بیشتر تحقیقات درباره شیره درخت نارگیل و قندهای آن صورت گرفته است. در ادامه این مطلب در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد، پس با ما همراه باشید.

فواید سرکه نارگیل

سرکه نارگیل که با نام سرکه سیب جدید هم شناخته می شود، جهان را متحول کرده است. این سرکه دارای پروبیوتیک، اسید های آمینه و ویتامین های B کمپلکس فراوانی می باشد که موجب تعادل فلور روده و پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. این غذای شگفت انگیز به صورت نرمال تخمیر می شود که موجب حفظ ارزش غذایی آن می شود.

از آنجایی که درختان نارگیل اکثرا در خاک های آتشفشانی پرورش پیدا می کنند، این سرکه سرشار از مواد مغذی مثل ویتامین های B و C می باشد. این ویتامین ها به وسیله خواص آنتی اکسیدانی به مراقبت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش کمک می کند و برای تولید کلاژن جهت تقویت مو و پوست مورد احتیاج هستند.

البته این سرکه یک ادویه اصلی در تهیه غذاها در مناطق جنوب شرقی آسیا و هند می باشد، ولی برای کشورهای غربی بسیار ناشناخته می باشد. از این سرکه در پخت و پز، غوطه وری و به عنوان سس سالاد و به عنوان افزودنی سس ها یا سایر چاشنی ها استفاده می شود و برای مصارف دارویی کارید فراوانی دارد.

سرکه نارگیل

ارزش غذایی سرکه نارگیل

سرکه ارگانیک بدون کالری، چربی و قند است که برای سلامتی شگفت انگیز هستند. این سرکه مملو از مواد مغذی آنتی اکسیدان مثل ویتامین های A و C می باشد و به صورت قابل توجهی بیشتر از سرکه سیب، ویتامین های B جهت ایجاد انرژی، عملکرد سالم مغز، عضلات و سلامت اعصاب دارد. از آنجایی که سرکه نارگیل ارگانیک از شیره شکوفه های نارگیل به وجود می آید، بسیاری از مواد مغذی که جذب می شوند به واسطه درخت نارگیل در مناطق گرمسیری که از طریق آب دریا تأمین می شود ا در خود نگه می دارد.

این سرکه دارای مقدار زیادی مواد معدنی می باشد و بیش از ۶۵ ماده معدنی ضروری چون کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم را در خود دارد. این ماده دارای ۱۷ اسید آمینه است که ۹ اسید آمینه برای تعادل در بدن بسیار مفید است و در رشد و ترمیم بدن بسیار موثر است.

مزایا جهت سلامتی

از آنجایی که این سرکه به صورت عادی تامین می شود بیشترین فواید غذایی را از منبع تا هنگام مصرف حفظ می کند که در ادامه برای شما بیان می کنیم.

منبع سالم و طبیعی از پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های سالمی می باشند که به روده در حفظ میکروبیوم سالم کمک می کنند و برای جذب مواد مغذی و هضم مناسب ضروری می باشند. پروبیوتیک های طبیعی مثل آنهایی که در سرکه نارگیل عصب هایی را کنترل می کند که بر حرکت روده تاثیر می گذارند.

مطالعات نشان دهنده این موضوع می باشند که پروبیوتیک ها در برابر اسهال مقاومت می کنند و برای سندروم روده تحریک پذیر و عدم تحمل لاکتوز بسیار مفید می باشند. سایر شرایطی که پروبیوتیک های طبیعی که در مداوای آن تأثیر می گذارند به شرح زیر می باشد:

    اسهال مربوط به آنتی بیوتیک ها

    مریضی التهابی روده

    اسهال عفونی

برخی از مطالعات وجود دارد که ادعا می کنند پروبیوتیک ها هم توانایی این را دارند که در بهبود موارد زیر موثر باشد:

    سلامت سیستم ادراری و واژن

    جلوگیری از آلرژی و سرماخوردگی

    مداوای بیماری های پوستی چون اگزما

    سلامتی دهان و دندان

ارزشیابی خواص سرکه نارگیل

مواد مغذی

درختان نارگیل در خاک های آتشفشانی سرشار از مواد معدنی به وجود می آیند و شیره شکوفه های نارگیل شیره ایجاد می‌شود. شیرینی شکوفه نارگیل دارای عناصری چون مس، آهن، منگنز، فسفر، منیزیم، پتاسیم، روی و گوگرد می باشد. این سرکه دارای پتاسیم فراوانی می باشد و با وجود ۱۹۲ میلی گرم پتاسیم در هر قاشق غذاخوری بسیار قابل توجه می باشد.

تا حدودی هر ماده معدنی که در این سرکه وجود دارد در بعضی از فرایندهای اساسی بیولوژیکی بدن بسیار موثر می باشد. پتاسیم یک ریز مغذی معدنی حیاتی می باشد که برای حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها در بدن جزو مواد مغذی اصلی می باشد.

آهن به عنوان یک ماده اساسی و اصلی برای ایجاد خون و انتقال اکسیژن در خون است و منیزیم کمک‌رسان عملکرد طبیعی سلول عصبی و عضلانی می باشد و سیستم ایمنی سالم حمایت می‌کند و باعث متعادل شدن ضربان قلب می‌شود.

روغن نارگیل

منبع سرشار از اسیدهای آمینه

شیره نارگیل نه اسید آمینه ای که برای بدن لازم می باشد را دارا می باشد که سیب سیاه معجزه آسا می باشد و با همان منبع غذایی غیر گوشتی استفاده می شود. البته این سر که دارای ۸ اسید آمینه غیر ضروری هم برای بدن می باشد.

اسید آمینه های ضروری به وسیله بدن ایجاد نمی شود که ایزولوسین، هیستیدین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین، تریپتوفان و والدین را شامل می شوند. اسید آمینه ها از عناصر سازنده پروتئین ها می باشند و قسمت قابل توجهی از سلول ها، عضلات و بافت های ما را تشکیل می دهند.

مقابله با عفونت و بیماری

همانگونه که بیان کردیم این سرکه دارای غلظت بالایی از فدراسیون می باشد که در رقیق شدن مخاط در بدن بسیار تاثیر گذار می باشد. یکی از خواص سرکه نارگیل دارا بودن اسید استیک می باشد که در جلوگیری از رشد باکتری موثر می باشد و در معالجه بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این سرکه همچنین دارای مقادیر زیادی از ویتامین c یا اسید اسکوربیک می باشد، آنتی اکسیدانی که برای جریان متابولیک بدن از جمله رشد بافت ها و عملکرد غده فوق کلیه احتیاج است.

البته برای تایید این ادعاها باید مطالعات و تحقیقات بیشتری صورت گیرد، ولی منطقی می‌باشد که تصور کنیم سرکه نارگیل و سرکه سیب از نظر نحوه مقابله با عفونت ها و بیماری های رایج قابل مقایسه هستند. برخی از پزشکان می گویند که یکی از خواص سرکه نارگیل ضد عفونی کننده بودن آن می باشد. که به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی مورد استفاده می قرار گیرد چون در التیام بریدگی ها و زخم های کوچک به ما کمک می کند.

سرکه نارگیل

پایین بودن شاخص گلیسمیک

شاخص سرکه نارگیل در گلیسمیک ۳۵ می باشد و این یک انتخابی عالی برای افراد دیابتی است. این شاخص مبتنی بر اینکه غذاها سریع یا آرام آرام موجب بالا رفتن سطح گلوکز خون می شوند که از ۰ تا ۱۰۰ رتبه بندی می شود.

غذاهایی که دارای نمره ۵۵ یا پایین تر از آن می باشند، هضم، جذب و متابولیسم آنها با سرعت پایینی صورت می گیرد و موجب افزایش اندک قند خون در بدن می شود. در برابر، غذاهایی که سطح گلوکز خون را از حد طبیعی بیشتر می کنند، سرشار از اثرات سمی می باشند و موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، نارسایی کلیه و چاقی می شود.