۰ نفر

زمان خوردن شام در اضافه وزن موثر است

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۴
کد خبر: 672484
زمان خوردن شام در اضافه وزن موثر است

مطالعه جدید دانشمندان بیمارستان زنان بریگهام نشان می‌دهد دیر وقت شام خوردن باعث تشکیل بافت چربی در بدن می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مطالعه جدید دانشمندان بیمارستان زنان بریگهام نشان می‌دهد  دیر وقت شام خوردن  نه تنها باعث افزایش اشتها می‌شود، بلکه می‌تواند  خطر ابتلا به چاقی  را افزایش داده و باعث تشکیل بافت چربی در بدن شود.

براساس نتایج اولیه به دست آمده در این مطالعه، افرادی که دیر شام می‌خورند و عادات غذایی نامناسبی در هنگام شب دارند، در طی روز بیشتر در معرض ابتلا به چاقی قرار می‌گیرند و چنین عادت‌هایی غذایی می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد.

تاثیر دیر شام خوردن روی چاقی

عادت‌های غذایی در هنگام شب می‌توانند روی سلامتی ما تاثیرگذار باشند. مطالعه جدید می‌گوید دیر وقت غذا خوردن باعث می‌شود که کالری‌سوزی در بدن آهسته‌تر انجام شود و همچنین باعث افزایش اشتها خواهد شد.

برخی افراد تصور می‌کنند که بهتر است وعده شام از وعده‌های غذایی حذف شود و برخی دیگر بر این باورند که وعده شام باید سبک‌تر از بقیه وعده‌‌ها در نظر گرفته شود. مطالعه جدید زمان خوردن شام را مورد توجه قرار داده و می‌گوید دیر شام خوردن می‌تواند باعث تشکیل بافت چربی در بدن شده و خطر ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد.

این مطالعه توسط دانشمندان بیمارستان زنان بریگهام رهبری شده و عواقب دیر شام خوردن را به صورت کامل مورد توجه قرار داده است. زمان غذا خوردن نقش موثری روی سلامت دارد. مطالعات دیگری نشان می‌دهند که خوردن صبحانه می‌تواند نقش موثری در کاهش اشتهای افراد چاق داشته باشد. به همین دلیل در مطالعات قبلی به افرادی که از چاقی رنج می‌برند، توصیه شده بود که صبحانه کاملی بخورند.

حال مطالعه جدید، بینش تازه‌ای را در میان گذاشته و می‌گوید زمان شام خوردن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و دیر شام خوردن می‌تواند در افزایش چاقی نقش داشته باشد.

نویسندگان این مطالعه جدید می‌گویند سه عامل کلیدی از جمله میزان کالری دریافتی، کالری سوزانده شده و تغییرات مولکولی در بافت چرب روی وزن افراد تاثیرگذار است و دیر غذا خوردن می‌تواند روی این فاکتورها تاثیرگذار باشد.