۰ نفر

فلفل دلمه ای؛ مسکن طبیعی و معجون رشد مو

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 671660
فلفل دلمه ای؛ مسکن طبیعی و معجون رشد مو

فلفل دلمه ای هزاران سال است که در رژیم غذایی انسان وجود دارد و در رنگ های مختلف قرمز، زرد و سبز موجود است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این سبزی خوش عطر و طعم خواص درمانی بسیاری دارد. خوردن فلفل دلمه ای به شفافیت و پاکسازی پوست و پیشگیری از بثورات و لکه های پوستی کمک می کند. هم چنین این سبزی منبع مهمی از ویتامینA  است که برای سلامت چشم ها مفید بوده و از بروز بیماریهای چشمی پیشگیری می کند. 

فلفل دلمه ای حاوی ترکیباتی موسوم به کاسپایسین است که از فعالیت مواد سرطان زا جلوگیری می کند و مانع از چسبیدن آنها به مولکول وراثتی دی ان آ می شود.  کاسپایسین هم چنین مانع از انتقال درد از پوست به نخاع شده و از بروز احساس درد جلوگیری می کند. هم چنین به درمان بیماریهای مرتبط با درد کمک می کند. 

فلفل دلمه ای

مصرف فلفل دلمه ای سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می برد و به درمان بیماری های مرتبط با درد کمک می کند. به این ترتیب فلفل دلمه ای امکان افزایش وزن ناشی از مصرف رژیم غذایی پرچرب را کاهش می دهد. این سبزی برای کمک به هضم غذا مفید است و به عنوان یک محرک قلب و عروق، فشار خون را تنظیم می کند و همچنین در کاهش کلسترول بد و چربی تری گلیسیرید در بدن نقش قابل ملاحظه ای دارد.  عصاره فلفل دلمه ای یکی از بهترین محصولات برای تقویت رشد موهاست.

این عصاره از ریزش مو جلوگیری می کند و تارهای مو را پرتر و ضخیم تر نگه می دارد. اما از آنجا که طبیعت فلفلی و سوزاننده دارد باید در استفاده از آن احتیاط کرد.