۰ نفر

۴ دمنوش برای داشتن خواب بهتر

۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 670178
۴ دمنوش برای داشتن خواب بهتر

سرد شدن هوا و کوتاه‌شدن روزها بر خلق‌وخو تاثیر می‌گذارد و معمولا با حالات خستگی و افسردگی‌ همراه است. این روزها که کروناویروس شیوع بالایی پیدا کرده ‌است، نگرانی و اضطراب بیماری در کنار قرنطینه خانگی این مشکل را تشدید کرده‌ که بر کیفیت خواب مطلوب نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گنجاندن بعضی نوشیدنی ها و دمنوش‌های گیاهی در رژیم روزانه می‌تواند با ایجاد آرامش، بی‌خوابی‌های شبانه را برطرف کند. در ادامه این مطلب به ۴ مورد از موثرترین های آنها اشاره خواهیم کرد.

۱. شیر بادام گرم

نوشیدن یک لیوان شیر گرم پیش از خواب، توصیه همیشگی است اما اگر همراه با پودر بادام، عسل و کمی وانیل باشد، تاثیر بهتری خواهد داشت. البته می‌توان برای تهیه شیر بادام، دانه‌های بادام را پس از گرفتن پوسته‌ی نازک با آب درون غذاساز ریخت و شیربادام تهیه کرد. بادام منبع غنی از تریپتوفان است که پیش‌نیاز سروتونین؛ هورمون تنظیم‌کننده خواب خواهد بود. بادام همچنین سرشار از منیزیم است که این ماده معدنی به حفظ آرامش کمک می‌کند. وانیل نیز تاثیر آرامش‌بخش دارد که در کنار عسل تقویت می‌شود.

۲. دمنوش سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب گیاهی با خواص آرام‌‌بخش است و اسپاسم‌های عضلانی را برطرف می‌کند که در تسکین دردهای جسمانی موثر است. البته بهتر است به‌طور مداوم مصرف نشود زیرا وابستگی در بدن ایجاد می‌کند. برای تهیه این دمنوش، ۱ قاشق غذاخوری سنبل‌الطیب را در یک لیوان آب جوش دم کرده و پیش از خواب میل کنید.

۳. اسموتی موز

موز میوه‌ای مقوی و انرژی‌زاست که به‌دلیل مقدار فراوان تریپتوفان، به کسب آرامش کمک می‌کند. ویتامینB۶ و منیزیم آن نیز خلق‌وخو و حالت نشاط عمومی را بهبود می‌بخشد. مخلوط موز همراه با کمی عسل و در صورت تمایل افزودن چند قاشق دمنوش بابونه به خواب مطلوب کمک می‌کند. این نوشیدنی برای افرادی که استرس زیادی دارند و معمولا تا دیروقت ریزه‌خواری می‌کنند، عالی است.

۴. دمنوش نعناع

شام سنگین و دیرهنگام مانع از خواب راحت می‌شود زیرا عملکرد گوارش در حالت خوابیده، کاهش پیدا می کند و افزایش اسید معده موجب سوزش معده خواهد شد. در این شرایط، نوشیدن دمنوش نعناع به بهبود فرایند هضم کمک کرده و اسپاسم‌های روده‌ای را برطرف می‌کند. در کل، ۳ گرم نعناع خشک در یک لیوان آب جوش برای تهیه این دمنوش کافی است.