۰ نفر

مزوبوتاکس بهتر است یا بوتاکس؟+ عوارض

۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳
کد خبر: 669256
 مزوبوتاکس بهتر است یا بوتاکس؟+ عوارض

جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس یا میکروبوتاکس یک درمان مفید برای کاهش چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست به شمار می رود. جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس بسیار سریع، ساده و موثر است.

فرق بوتاکس و میکروبوتاکس؛ ماندگاری کدام بیشتره؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، ​امروزه درخواست درمان جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس بسیار افزایش یافته است و این موضوع سبب می شود که افرادی که قبلا با بوتاکس تحت درمان قرار گرفتند بخواهند بدانند تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ آیا این روش جدید بهتر و موثرتر است؟

در این مقاله به این می پردازیم که تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ اگر قصد درمان با بوتاکس را دارید این مقاله را بخوانید تا با روش مزوبوتاکس آشنا شوید. 

بوتاکس

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟

تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که تکنیک مزوبوتاکس باعث شل شدن فیبرهای سطحی عضله شده و نتیجه ای کاملاً طبیعی ایجاد می کند و در صاف کردن پیشانی و منافذ پوست بسیار موثر است. جوانسازی پوست با تکنیک مزوبوتاکس این مزیت را فراهم می کند که ماهیچه ها شکل طبیعی خود را حفظ می کنند و میزان بوتاکس کمتر از مقداری است که سبب فلج کردن کل عضله شود و حالت غیر عادی به وجود بیاورد.

تکنیک مزوبوتاکس به صورت تزریق هایی با سوزن های میکرو و ریز به داخل پوست انجام می شود و از توکسین onabotulinumtoxinA, Allergan برای تاثیر بر غدد چربی، غدد عرق و لایه سطحی عضلات صورت استفاده می شود. توکسین abobotulinumtoxinA, Medicis نیز که با نام تجاری دیسپورت شناخته می شود برای این تزریق مناسب است.

درمان مزوبوتاکس با غلظت رقیق شده بوتاکس بیشتر از کاربردهای سنتی تزریق بوتاکس استفاده می شود و علت این تقاضای بیشتر درمان با تکنیک مزوبوتاکس بیمارانی هستند که جوان سازی با ظاهری طبیعی تر را انتخاب می کنند ، در مقابل نگاه منجمدی است که سموم بوتولینوم به طور سنتی می تواند ایجاد کند. تزریق مزوبوتاکس باید به آرامی و به طور مساوی انجام شود و سپس مزوبوتاکس نتایج طبیعی و بدون فلج عضلانی شدید را فراهم می کند.

در گذشته تزریق بوتاکس سنتی به پیشانی سبب بالا رفتن غیر طبیعی ابرو یا عدم توانایی فرد در حرکت دادن پیشانی و نشان دادن احساسات و حالات مختلف می شد ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که چروک پیشانی محو می شود ولی فرد همچنان قادر به حرکت دادن پیشانی خود است.

در گذشته با تزریق بوتاکس به زیر چشم ها برای از بین بردن چروک زیر چشم، ممکن بود استراحت بیش از حد پیش بیاید که سبب بزرگ شدن کیسه های زیر چشم یا افتادگی آن ها می شود ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس در این است که هیچ عوارض این چنینی ندارد و چروک های زیر چشم نیز به طور موثری کاهش می یابند.

در مناطقی مثل گردن یا دکلته، مزوبوتاکس در پوست توزیع می شود و سبب صاف شدن چروک افقی گردن و ایجاد اثر لیفت خط فک می شود. گفته می شود اگر مزوبوتاکس بهتر از IPL عمل نکند، کمتر از آن هم تاثیر ندارد.

در نتیجه اثرات مورد توقع دلخواه مثل کاهش چین و چروک در هر دو روش به دست می آید ولی تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس چیست؟ تفاوت مزوبوتاکس با بوتاکس به عوارض کمتر مزوبوتاکس بر می گردد. هم چنین به علت کمتر بودن غلظت توکسین در روش مزوبوتاکس، ظاهر فرد طبیعی تر حفظ خواهد شد و حتی پس از تزریق نیز به آسانی می تواند صورت خود را حرکت دهد و واکنش های طبیعی ایجاد کند.