۰ نفر

بهترین راه حل های فوری جهت رفع طاسی سر

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 668922
بهترین راه حل های فوری جهت رفع طاسی سر

ریزش مو در مردان می‌تواند در اثر نقص در فاکتورهای ژنتیکی (کچلی ارثی) یا محیطی ایجاد شود.

 طاسی با الگوی مردانه که با نام آلوپسی آندروژنتیک (Androgenetic alopecia) نیز شناخته می‌شود، یک ویژگی ارثی است که از والدین به ارث می‌رسد. به گفته دکتر حمیدرضا خراسانی بیش از نیمی از مردان بالای 50 سال و درصد کمی از جوانان ممکن است به ریزش مو با الگوی مردانه مبتلا شوند. با این حال، استرس یا سایر شرایط خودایمنی مانند آلوپسی آره آتا (Alopecia areata) نیز می‌تواند بر ریزش مو در مردان تأثیر بگذارد.

ریزش مو همیشه قابل پیشگیری نیست، اما خوشبختانه راهکارهایی برای کنترل یا جلوگیری کامل از آن وجود دارد؛ به عبارتی درمان‌ها و راه‌هایی هستند که ممکن است روند ریزش را کند نمایند. قبل از اینکه تصمیم به این بگیرید که از داروخانه‌ها مکمل‌ها و محلول‌های مخصوص بخرید، بیاموزید که کدام یک از آن‌ها در پیشگیری یا درمان ریزش مو نویدبخش بوده‌اند.

 کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا در اینجا به 3 مورد از بهترین راهکارهای درمانی برای ریزش مو اشاره می‌کند که می‌توانید در مورد آن‌ها با پزشک خود صحبت کنید.

بهترین راه حل های فوری جهت رفع طاسی سر

رفع طاسی مردانه با 3 راهکار پزشکی

مو جزو اولین قسمت‌هایی است که تحت تاثیر تغییرات بدن قرار می‌گیرد. جلوگیری از مشکلات مو آسان‌تر از مقابله با نتایج نهایی آن یعنی طاسی است، با این حال تعداد کمی از افراد به روش های محافظتی متوسل می‌شوند. از بهترین و موثرترین متدهای موجود در اینباره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاشت مو: یکی از روش‌های به شدت پرطرفدار برای پرحجم کردن موهای سر، کاشت موی طبیعی با بهره گیری از موی خود فرد می‌باشد که روشی غیر تهاجمی و طبیعی با بالاترین درصد موفقیت به حساب می‌آید. ایمپلنت مو تکنیکی است که طی آن فولیکول‌های مو را از یک قسمت پوست سر (معمولاً از پشت سر یا بالای گوش) و یا بدن (روش BHT) برمی‌دارند و در مناطق طاس یا کم پشت پیوند می‌زنند. نتایج این روش از اولین بار در سال 1939 تاکنون به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به دنبال آن هر چند وقت یکبار یک روش جدید کاشت مو برای طرفداران این روش به صورت رسمی معرفی می‌شود. برای رسیدن به نتایج ایده‌آل از پیوند مو به یک تیم پزشکی آموزش دیده و توانا نیاز می‌باشد چراکه لازم است فولیکول‌های مو را سالم و بدون آسیب از سر بیرون کشید و بطور صحیح و با زاویه مناسب در  سر پیوند زد. همچنین کادر پزشکی باید آنقدر حرفه‌ای باشند که بتوانند فولیکول‌هایی را انتخاب کنند که ضمن داشتن ضخامت کافی، بیشترین شباهت به سایر تارهای موی سر را داشته باشند. کاشت مو یک روش اثبات شده است که دوران نقاهت کوتاهی دارد و افراد بعد از 3 الی 5 روز از تورم و کبودی رها شده و می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. این متد در یک جلسه انجام می‌شود و برای خانم‌ها و آقایان 25 تا 65 ساله که درجات مختلفی از کاهش حجم مو را داشته‌اند کاربرد دارد.
  2. مزوتراپی: مزوتراپی موی سر نیز روش نوینی است که از کوکتل‌های تقویتی حاوی مکمل‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم) و ترکیبی از اسیدهای آمینه کمک می‌گیرد تا به تقویت و تسریع رشد مو بپردازد. این روش اجزای تغذیه کننده فولیکول‌های مو را قادر می‌سازد تا به راحتی در رشد مو دخالت کرده و آن را بهبود دهند. با این روش می‌توان ریزش مو در مردان و زنان را کنترل و درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم، ریزش مو را متوقف و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند. مقالات و تجربیات زیباجویان در سطح دنیا حاکی از آنند که مزوتراپی برای پوست سر و مو بسیار موثر است و یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می‌شود.
  3. پی ار پی: PRP که مخفف عبارت "پلاسمای غنی از پلاکت" است، یک روش جدید و موثر برای مقابله با ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه می‌باشد. بطور کلی پی آر پی انقلابی در درمان ریزش مو است زیرا تزریق آن می‌تواند بدون نیاز به جراحی به طور موثر موها را دوباره رشد دهد و ظاهری بسیار طبیعی ایجاد کند. PRP باتوجه به اینکه از فاکتورهای احیا کننده خون از بدن خود فرد ایجاد می‌شود خطر واکنش آلرژیک ندارد. این تزریق با بالاترین کیفیت در مرکز درمانی هلیا توسط دکتر خراسانی انجام می‌شود.

بهترین راه حل های فوری جهت رفع طاسی سر

سایر روش های خانگی برای رشد مجدد موهای ریخته شده

آقایان و خانم‌هایی وجود دارند که در اثر شرایط مختلف (مانند سابقه ژنتیکی، بیماری، سوانح و ...) دچار ریزش دائمی موهای سرشان شده‌اند و از این موضوع بسیار ناامید و ناراحت‌اند. اگر شما از این دسته افراد هستید و می‌خواهید مجددا به حجم زیادی از مو بر روی سر خود دست پیدا کنید، می‌توانید برخی از درمان‌های طبیعی و راه‌های داشتن موهای پرپشت را امتحان نمایید که در مقالات معتبر خارجی نیز تایید شده‌اند؛ مزایای این روش‌ها می‌توانند به تحریک رشد و تقویت موها کمک ویژه‌ای کنند. برخی از بهترین روش‌های تقویت کننده مو عبارت هستند از:

1. ماینوکسیدیل (روگاین): Rogaine بدون نسخه (OTC ) به صورت مایع یا فوم در داروخانه‌های معتبر در دسترس است. برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، آن را دو بار در روز روی پوست سر بمالید (یا از دستور پزشکتان پیروی نمایید). ماینوکسیدیل ممکن است 4 تا 6 ماه طول بکشد تا نتایج خود را به نمایش بگذارد؛ البته نتایج به نظم و دوز مصرفی نیز بستگی دارد.

2. فیناستراید (Propecia، Proscar): فیناستراید قرصی است که روزانه باید مصرف کنید و فقط با نسخه پزشک در دسترس قرار می‌گیرد و خانم‌ها نباید از آن استفاده کنند. سازمان غذا و دارو (FDA) بیان می‌کند که به طور کلی، حداقل 3 ماه استفاده روزانه لازم است تا نتایج این دارو را مشاهده کنید.

3. درمان با لیزر: تصور می‌شود که اشعه مخصوص لیزر التهاب را در فولیکول‌ها کاهش می‌دهد که موجب جلوگیری ریزش مو ناشی از آلوپسی آره‌آتا می‌شود. برای سایر انواع ریزش مو، یک منبع مورد اعتماد در سال 2014 نشان داد که با لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) ممکن است رشد مو را از طریق مکانیسم‌های دیگر افزایش داد. بطور کلی LLLT زمانی که برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه استفاده می‌شود، ایمن و مؤثر است.

4. ماساژ: ماساژ نه تنها حس فوق العاده‌ای دارد، بلکه با شرایط خاص می‌تواند به ریزش مو نیز کمک کند؛ به طوریکه ماساژ پوست سر فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. در یک پژوهش در سال 2016 نشان داده شد، مردان سالم ژاپنی که به مدت 24 هفته هر روز 4 دقیقه ماساژ پوست سر دریافت کردند، در پایان مطالعه موهای ضخیم‌تری داشتند. پزشکان معتقدند که ماساژ مرتب پوست سر موجب افزایش تراکم و ضخامت موها می‌شود.

5. ساپالمتو: نخل اره ای یا Saw palmetto نوعی درخت نخل کوتاه است که گُل می‌دهد. این گیاه در عین اینکه عوارض جانبی بسیار محدودی دارد، می‌تواند به افزایش تراکم و ضخامت موها کمک کند.

6. بیوتین: بیوتین ویتامینی است که به طور طبیعی در مواد غذایی مانند: آجیل، شیرینی، سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز و جو دوسر یافت می‌شود. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف بیوتین به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

7. آب پیاز: استفاده از آب پیاز به عنوان یک درمان موضعی منجر به رشد مجدد قابل توجه مو در افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا می‌شود.

8. چای سبز: یکی دیگر از داروهای گیاهی موثر برای ریزش مو، چای سبز است. ترکیبات پلی‌فنولی موجود در چای سبز به عنوان یک درمان طبیعی نویدبخش برای ریزش مو است.

هزینه کاشت مو در کلینیک پوست و مو هلیا چقدر است؟

محاسبه هزینه روش کاشت مو تا حد بسیار زیادی به حجم کار، انتخاب نوع روش درمانی و تعداد فولیکول‌های موجود روی سر و بدن فرد داوطلب بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه کاشت مو خود می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هم وطنان عزیز خواهند بود. همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر خراسانی در مجموعه ما وجود دارد؛ برای رزرو نوبت مشاوره حضوری نیز با شماره تلفن‌ 09120687732 تماس حاصل بفرمایید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.