۰ نفر

این نشانه‌ ها را در اطرافیان خود جدی بگیرید

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۴۴
کد خبر: 667948
این نشانه‌ ها را در اطرافیان خود جدی بگیرید

تشخیص و درک علائم و نشانه‌های حاکی از تصمیم یک فرد برای اقدام به خودکشی از سوی اطرافیان او می‌تواند به حفظ جان یک نفر کمک کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر "گیلیان اشمیتز"، رئیس کالج پزشکان اورژانس آمریکا در این باره می‌گوید: پزشکان اورژانس با افراد زیادی مواجه هستند که در سکوت با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که هر فرد می‌تواند برای جلوگیری از یک فاجعه انجام دهد این است که نشانه‌های مشکل را تشخیص داده و مکالمه را شروع کند. صحبت در مورد سلامت روان اولین گام مهمی است که می تواند برای کسی که به کمک نیاز دارد حائز اهمیت باشد.

اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد (SAMHSA) اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ هر ۱۱ دقیقه یک نفر در ایالات متحده به دلیل اقدام به خودکشی جان خود را از دست داد.

فاکتورهای خاصی وجود دارد که ممکن است فرد را در معرض اقدام به خودکشی قرار دهد. برخی فاکتورهایی که ممکن است این خطر را افزایش دهند شامل اختلالات شخصیتی، اختلالات مربوط به مصرف مواد و الکل، احساس ناامیدی، رفتارهای پرخاشگرانه، سابقه تروما یا ابتلا به برخی بیماری‌ها میشود.

طبق اعلام کالج پزشکان اورژانس آمریکا از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در افزایش خطر اقدام به خودکشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سابقه اقدام به خودکشی، سابقه خانوادگی اقدام به خودکشی، ناکامی، عدم برخورداری از حمایت اجتماعی و عدم دسترسی به مراقبتهای درمانی.

همچنین علائم هشداردهنده اقدام به خودکشی شامل صحبت در مورد تمایل به مردن، احساس ناامیدی یا سربار بودن است. در عین حال فردی که قصد خودکشی دارد ممکن است به مصرف الکل یا مواد مخدر روی بیاورد، رفتارهای مخاطره آمیز داشته باشد یا همیشه برای خوابیدن مشکل داشته باشد.

به گفته کارشناسان، گوشه ‌گیری ناگهانی از خانواده یا دوستان، بروز تغییرات خلقی شدید، خشم، بروز رفتارهای انتقام ‌جویانه و تجربه میزان غیرطبیعی از اضطراب یا آشفتگی از دیگر علائم هشدار است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، اشمیتز گفت: یکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از خودکشی، اولویت‌ بندی و مورد بررسی قرار دادن وضعیت سلامت روان پیش از تبدیل شدن به یک وضعیت اضطراری است.