۰ نفر

جوانسازی پوست با دمنوش های طبیعی+ چای مورد علاقه امام علی (ع)

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱
کد خبر: 664380
جوانسازی پوست با دمنوش های طبیعی+ چای مورد علاقه امام علی (ع)

استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است اما در این مقاله قصد داریم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند: آیا می دانستید که بعضی چای ها علاوه بر اینکه برای سلامتی مفید هستند برای پوست هم کاربرد دارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، استفاده از دمنوش های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری ها رایج است اما در این مقاله قصد داریم دمنوش هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند: آیا می دانستید که بعضی چای ها علاوه بر اینکه برای سلامتی مفید هستند برای پوست هم کاربرد دارند؟ چای هایی که سرشار از پلی فنول (ملکولهای آنتی اکسیدان) هستند، می توانند پوست را مرطوب نگهداشته، اثرات مخرب UV را خنثی کرده و التهاب را کاهش دهند. چون که نوشیدن چای تاثیر مثبتی روی رنگ پوست شما می گذارد، محصولاتی که در آن ها چای به کار می رود نیز می تواند برای پوست مفید باشد.

چای سبز

آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان داده است که چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. کاتچین موجود در چای سبز التهاباتی که در اثر پیری بوجود می آیند را کاهش می دهد. همچنین پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و مانع آسیب اشعه UV روی پوست می شود. ( با این حال باز هم از کرم ضدآفتاب با SPF 30 در زیر آفتاب استفاده کنید.) رادیکال های آزاد که در اثر اکتساب بیش از حد UV در بدن پیشرفت می کنند، می توانند سلول های سالم پوست را ویران کنند.پلی فنول های موجود در چای ضدالتهاب هستند و توانایی بازسازی DNA را دارند و می توانند تغییرات سلولی که بوسیله رادیکال های آزاد ایجاد می شوند را اصلاح کنند. علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز روزانه، می توانید از محصولات آرایشی که حاوی چای سبز هستند هم استفاده کنید.

یربامیت

آیا می خواهید که پوست جوانی داشته باشید؟ چای یربامیت مصرف کنید. این چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب های پوستی که رادیکال های آزاد بوجود می آورند جلوگیری می کند. گیاه یربامیت معمولا در آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود و سرشار از کافئین است. این گیاه در طب سنتی برای درمان خیلی چیزها از درمان کوفتگی و کنترل اشتها گرفته تا سیستم امنیتی ضعیف بدن استفاده می شده است. این گیاه همچنین سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و وآنتی اکسیدان هاست: ویتامین های B، C، پتاسیم و منگنزو زینک

چای های مناسب برای جوانسازی پوست

وقتی برای مصرف روزانه ی خود چای دم می کنید ، باید به دنبال ترکیبی ملایم و متعادل کننده ی پوست باشید ، نه ترکیبی که پوست را در جهت مخالف سلامتی هدایت می کند .علاوه بر این ، نوشیدن چای به شیوه ی سنتی بهترین راه محسوب می شود . باید چای را دو یا سه بار دم کنید تا مطمئن شوید از تمام مواد مفید آن استفاده می کنید.

چای مناسب برای پوست های چرب

اگر پوستی چرب دارید ، باید از گیاهانی استفاده کنید که به شما در متعادل سازی پوستتان کمک می کنند. گیاهان پاکسازی کننده و خنک بهترین گزینه ها هستند . بادرنجبویه ، بومادران ، ریشه ی باباآدم ، چای ترش و برگ چای بهترین گیاهان محسوب می شوند .

چای مناسب برای پوست های خشک

همانطور که گفته شد ، پوست شما نشانه هایی از آنچه در درون اندام های بدن اتفاق می افتد را بیان می کند . بنابراین گیاهان با طراوت و آبدار را انتخاب کنید ، از جمله ی این گیاهان می توان به گل ختمی ، یونجه ، گل شاه پسند ، گل رز و جینسینگ هندی اشاره کرد.

چای مناسب برای پوست های مختلط

متعادل سازی پوست های مختلط یکی از دشوارترین کارها در بحث مراقبت از پوست بشمار می رود. باید روی موادی تمرکز کنید که با تغذیه ی مناسب به پوست برای متعادل سازی خودش کمک می کنند. گیاهانی مثل ریشه ی قاصدک ، برگ گزنه ، ریشه ی باباآدم ، بابونه و شیساندرا برای این نوع از پوست مناسب هستند .

زیبایی و نرمی پوست با دمنوش مورد علاقه امام علی (ع)

بادرنجبویه

بادرنجبوبه ؛این گیاه در ماههای تیر و مرداد شروع به گل دادن میکند و از گیاهان تیره نعناعیان به شمار می رود ساقه های آن پوشیده از کرک است و چهارگوش می باشد گلهایی با کاسبرگ های بنفشی کنار برگ های آن می روید و یک عطر تند از این گیاه ساطع می شود.این گیاه دارای خاصیت تقویت قلب و اعصاب و سلول های مغزی ، تقویت حافظه ، نرم کننده پوست ، خون ساز ، خواب آور ، ضد وزوز گوش ، ضد کابوس و ضد بوی بد دهان می باشد.

دمنوش این گیاه باعث می شود غذا به سهولت هضم شده و نفخ معده از بین برود. از آنجایی که این دمنوش تنگی نفس را درمان میکند بنابراین عاملی بسیار مهم است که از بروز سکته مغزی و قلبی جلوگیری میکند.نکته مهمی که باید بدانید این است که آن دسته از افرادی که دچار اختلالات هورمونی تیروئیدی ، گلوکوم ، باردار و شیرده هستند و همچنین کسانی که به مصرف آسپرین حساسیت دارند بایستی از استفاده این دمنوش جلوگیری به عمل آورند.برای تهیه دمنوش بادرنجبویه ابتدا یک مشت کوچک از این گیاه را داخل دو لیوان آب سرد ریخته و روی حرارت مستقیم بگذارید تا به خوبی به جوش بیاید و سپس بعد از جوشاندن آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید تا مدتی با شعله غیر مستقیم دم بکشد.