۰ نفر

درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 662482
درمان فوری سرماخوردگی در عرض یک روز

با گلو درد بیدار می شوید. سپس با سرفه، عطسه و آبریزش همراه می شود . هیچ انکاری وجود ندارد، شما مریض هستید. متأسفانه، هیچ درمانی سریع برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد. اما می توانید با این حرکات هوشمندانه تسکین را سریعتر کنید.

درمان فوری سرماخوردگی در یک روز +روش درمان سرماخوردگی در ۲۴ ساعت

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علایم رایجی هستند که معمولاً تمامی ما در زمان سرماخوردگی از آن ها رنج می بریم، بدین ترتیب طبیعی است که تمامی ما از بیماری سرماخوردگی متنفریم.

معمولاً درمان سرماخوردگی حدود پنج روز طول میکشد ولی در صورتی که ما رژیم غذایی و سبک زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.


در این زمینه بخوانید؛

به جای چرک خشک کن اینو بخور؛ هم قویه هم بی ضرر

ویتامین C در برابر چه بیماری هایی بدن را تقویت می کند؟

علائم خطر کرونا در کودکان


درمان سریع سرماخوردگی:

سرماخوردگی

استراحت کنید:  وقتی بیمار هستید، بدن شما برای مقابله با آن عفونت سخت کار می کند. به انرژی بیشتری از حد معمول نیاز دارد. استراحت را در اولویت خود قرار دهید. از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید و در خانه بمانید.

خوابیدن: دراز کشیدن روی مبل کمک می کند، اما تا دیر وقت مشغول تماشای تلویزیون  نباشید. کمبود خواب باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما ضعیف شود و مبارزه با میکروب ها را سخت تر می کند. زود به رختخواب بروید و در طول روز چرت بزنید. آیا علائم شما شب ها افزایش پیدا می کند؟ برای کاهش علایم در شب سر خود را بالا ببرید، برای بالا بردن سر خود از بالش اضافی استفاده کنید. این می تواند فشار سینوس را کاهش داده و به شما در تنفس راحت تر کمک کند.

سرماخوردگی

نوشیدن مایعات: نوشیدن مایعات فراوان مخاط شما را رقیق و گرفتگی را درمان می کند. همچنین از سردرد و خستگی ناشی از کم آبی بدن جلوگیری می کند. از نوشابه های گازدار ، قهوه و الکل که می تواند بدن شما را کم آب کند خودداری کنید.

غرغره آب نمک: این یک راه خوب برای تسکین گلودرد است. آب نمک تورم را کاهش می دهد و مخاط را شل می کند. یک چهارم قاشق چایخوری نمک را داخل یک فنجان آب گرم بریزید تا حل شود و چند بار در روز غرغره کنید.

یک نوشیدنی گرم بخورید: با یک لیوان چای سرماخوردگی را تسکین دهید. بعلاوه، تحقیقات نشان می دهد که گرما می تواند علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و خستگی را نیز کاهش دهد. چای گیاهی غیر کافئین دار ، آب لیمو یا مایعات گرم را امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید: این ماده چسبنده می تواند سرفه را تسکین دهد. در یک مطالعه ، بچه هایی که در زمان خواب حدود نیمی از قاشق غذاخوری عسل می خورند، نسبت به افرادی که دارو استفاده می کردند ، کمتر سرفه کردند. آن را درون یک فنجان آب یا آب لیمو هم بزنید.

یک هشدار: به نوزادان زیر ۱ سال عسل ندهید.

دوش بگیرید: تنفس در بخار می تواند گلو و بینی خشک را مرطوب کند و همچنین مخاط شما را شل کند. گرما همچنین می تواند به تسکین درد عضلات کمک کند.

حمام دوش گرفتن