۰ نفر

بهترین ماسک چروک دست با اثر باورنکردنی

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۵
کد خبر: 657023
بهترین ماسک چروک دست با اثر باورنکردنی

انچین و چروک معمولا نشانه ورود به دوره میانسالی و پیری ا‌ست. کلاژن‌ها و چربی‌های موجود در زیر پوست، با افزایش سن کاهش پیدا می‌کنند و موجب افتادن چین و چروک بر سطح پوست می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معمولا دست‌ها بیشتر از صورت نشان دهنده سن افراد هستند. بنابراین مراقبت از دست‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پوست دست چروک می‌تواند سن شما را بیشتر از آن چیزی که هست، نشان دهد. امروزه با بالا رفتن علم پزشکی راه‌هایی برای جوانسازی پوست دست حتی در زمان پیری کشف شده است. شما با استفاده از این راه‌ها می‌توانید برای از بین بردن چروک دست اقدام کنید.

حال سوال اینجاست که ” چگونه چروک انگشتان دست را از بین ببریم ؟” برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که علت چروک شدن کف دست چیست و آیا چروک دست درمان دارد؟

علت چروک شدن پوست دست

از آنجایی که شما از دستان خود به طور مداوم استفاده می‌کنید، پوست ظریف آن تمایل به چروک شدن پیدا می کند. به همین علت، پوست دست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. معمول‌ترین علل چروک شدن پوست دستها عبارت‌اند از:

بالا رفتن سن

شستشوی زیاد دست‌ها

کمبود آب بدن

تماس مکرر با مواد شیمیایی (فعالیت‌های معمول مانند شستن ظرف ها یا تمیز کردن)

بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن

سیگار کشیدن

علت چروک شدن پوست دست در جوانی چیست؟

پوست دستان ما بیشتر از هر قسمت دیگر بدن، حتی بیشتر از صورت در معرض آفتاب است. وقتی در معرض آفتاب هستیم، می دانیم که با استفاده از کلاه یا کرم ضد آفتاب، اقدامات احتیاطی بیشتری را در مورد صورت خود انجام می دهیم. این در حالی است که معمولاً دست خود را فراموش می کنیم.

تا به حال چند بار شده که وقتی می‌دانیم قرار است کل روز بیرون باشیم، دستکش بپوشیم؟ بسیاری از ما حتی هرگز به آن توجه نکرده‌ایم. ما همچنین به فعالیت‌های معمول که دست ما را در معرض اشعه‌های سخت قرار می دهد، فکر نمی کنیم. حتی رانندگی به دستان ما آسیب می رساند. هنگامی که دستان ما روی فرمان است، در معرض آفتاب قرار می گیرند، در حالی که صورت ما در سایه ماشین قرار دارد.

همچنین استفاده مداوم از دست ها فقط باعث فرسودگی بیشتر آن‌ها می‌شود. بنابراین مراقبت از دست‌ها در زندگی هر انسانی باید نقش اساسی داشته باشد. حال می خواهیم بدانیم که باید برای چروک پوست دست چه کنیم ؟ و چه اقداماتی را انجام دهیم؟

استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان باعث جوانسازی پوست صورت و دست شما می شود.

برای چروک دست چه کنیم؟

در ادامه برخی از ساده ترین روش ها برای درمان چروک دست را به شما معرفی می کنیم.

محافظت در برابر آفتاب

آیا می‌دانید قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های قهوه ای، رنگدانه‌های نامنظم و چین و چروک شود؟ فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست شما در معرض نور شدید خورشید تجزیه می‌شوند. همچنین اشعه ماورا بنفش خورشید به تنهایی یکی از علت‌های پیری پوست است.

دستان شما برای جلوگیری از آسیب دیدن به محافظت منظم در برابر آفتاب نیاز دارند. ضد آفتاب به عنوان محافظ دست شما عمل می‌کند و از آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید جلوگیری می کند. برای جلوگیری از چروک شدن کف دست ، ضد آفتاب با SPF بالای 50 را روی کف دست خود بمالید.

درمان چروک انگشتان دست با آبرسانی پوست

آب جدا از عملکردهای اساسی مانند دفع سموم از بدن، کمک به هضم غذا و حفظ دمای بدن، پوست شما را از درون سالم و مرطوب نگه می دارد. کمبود آب در بدن می تواند باعث ضعیف و نازک شدن دست‌ها شود و در نهایت منجر شود که پوست دست شما چروک بیفتند. برای جلوگیری از این امر شما باید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید. تامین کردن آب بدن به تنهایی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چروک دست است.

بهترین کرم برای از بین بردن چروک دست

بهترین کرم برای چروک دست ، کرمی است که حاوی گلیسیرین و اسیدهای آلفا هیدروکسی باشد؛ چراکه این مواد به عنوان مرطوب کننده برای جذب رطوبت از هوا به پوست شما کار می کنند. نرم کننده‌ها یا کرم‌های دست، فضاهای خالی بین سلول‌های پوستی شما که ناشی از کم آبی هستند را پر کرده و باعث صاف شدن پوست می شوند.

اما در پاسخ به این سوال که ” چه کرمی برای چروک دست خوبه ؟” باید گفت، امروزه کرم‌های زیادی برای درمان چروک دستها تولید شده است اما کرم‌هایی که حاوی مواد مغذی، گلیسیرین و اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند از بهترین انتخاب‌ها به شمار می روند.

سه مورد از بهترین کرم‌ها برای رفع چروک دست عبارتند از:

کرم ضد پیری دست کلیون ( علاوه بر موارد لازم، دارای ویتامین E و B5 است)

کرم دست ضد خشکی ایکتیان دوکری ( دارای ویتامین‌های A,C,E و گلیسیرین است)

کرم ضد چروک دست لیفتازوم فیس داکس ( یکی از به صرفه ترین کرم‌ها برای رفع چروک دست است)

دستان خود را لایه برداری کنید

با افزایش سن، روند لایه برداری طبیعی پوست کندتر می‌شود. بنابراین، سلول‌های مرده بیشتری در پوست شما باقی می‌ماند. برای از بین بردن سلول های مرده پوست، دستان خود را با یک اسکراب ملایم لایه برداری کنید. این کار به شما کمک می کند تا گردش سلولی را تسریع کرده و خطوط ریز و چین و چروک دست را نرم کنید. با این روش می‌توانید حتی برای رفع چروک انگشتان دست خود اقدام کنید.

به دستان خود استراحت دهید

خواب کافی شبانه برای داشتن پوستی سالم و زیبا الزامی است. با داشتن خواب کافی، بدن شما به خودی خود، مواد مورد نیاز خود را تامین کرده و روند بهبود طبیعی پوست را نیز بهتر پیش می‌برد. درمان چروک پوست دست تنها با تامین خواب و استراحت کافی برای شما میسر می‌شود.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند. آنتی اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک و آسیب به پوست می شوند.

برخی از غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند، عبارتند از:

  • بلوبری
  • چغندر
  • گردو
  • اسفناج
  • کلم پیچ
  • شکلات تلخ

برنزه نشوید

برنزه شدن، خواه از آفتاب باشد یا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مانند سولاریوم، باعث قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر UV می شود. این اشعه‌های خورشید، پیری پوست را تسریع کرده و باعث ایجاد چین و چروک، لکه و حتی سرطان پوست می شوند.

تا این بخش از مقاله، روش‌های پیشگیری و بهبود چروک دست را شناختیم، حال باید برای درمان چروک‌ها اقدام کنیم اما سوال اینجاست که ” چطوری چروک دست را از بین ببریم ؟”

نوشیدن آب و داشتن خواب شبانه کافی یکی از بهترین راه ها برای بهبود شرایط پوست و زیبایی دستان شما است.

چگونه چروک دست را از بین ببریم؟

برای رفع چین و چروک دست روش‌های مختلفی وجود دارد. از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های پزشکی که با پیشرفت علم به وجود آمده‌اند. در ادامه مقاله ما تمامی روش‌های درمان خشکی و چروک پوست دست را برای شما بررسی می‌کنیم.

درمان خانگی چروک دست

چین و چروک ها بخشی طبیعی از پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترس از ایجاد آنها وجود ندارد. اما اگر می خواهید علائم پیری را کاهش دهید، می توانید از روش های طبیعی بهره بگیرید.

اسکراب آب لیمو و شکر

مخلوطی از آب لیمو و شکر بهترین ترکیب برای لایه‌برداری پوست است. لیمو، لکه‌های تیره، لکه های پیری و آلودگی های روی دستان شما را از بین می برد. شکر سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث صاف و لطیف شدن دستان شما می‌شود.

شیر

شیر می تواند برای دستان چروکیده معجزه کند. پس از لایه برداری، شیر یکی از بهترین گزینه‌هاست و دستان شما را مرطوب و روشن می‌کند. شیر سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری است. پس از زدن شیر روی پوست، دستان شما نرم‌تر میشو‌ند. برای اثر بخشی بیشتر، دستان خود را به مدت 15 دقیقه داخل شیر قرار دهید. این روش از چروک شدن سر انگشتان دست هم جلوگیری می‌کند.

ماسک برای چروک پوست دست با موز

موز سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و یک ماده عالی برای درمان چروک پوست به شمار می‌رود. یک عدد موز را له کرده و به حالت خمیری در بیاورید و مایع خمیری را به دستان خود بمالید. پس از خشک شدن ماسک موز، آن را از دستان خود بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

آناناس

آناناس

آناناس مملو از ویتامین C است. شما می‌توانید آن را به صورت خمیری در آورده و از آن به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس اجازه دهید به مدت 15-20 دقیقه روی پوست بماند و پس از خشک شدن ماسک، دستان خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید یک روز در میان برای از بین بردن چروک دست استفاده کنید.

بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک دست

قبل از خواب هر شب دستان خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. دستکش هایی نخی را روی دست های روغنی خود بپوشید و اجازه دهید روغن تا صبح روی پوست شما بماند. صبح فردا دستان خود را با آب گرم تمیز کنید. این روش باعث می شود تا دست های شما نرم و لطیف شود.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی منبع عالی آنتی اکسیدان است. گوجه فرنگی غنی از لیکوپن بوده، به همین علت می‌تواند از پوست شما محافظت کند و مواد مغذی مورد نیاز را به دستان شما برساند. آب گوجه فرنگی یکی از بهترین راه‌های درمان چین و چروک دست است. دستان خود را به مدت 10-15 دقیقه در آب گوجه فرنگی خیس کرده و سپس با آب سرد بشویید.

خمیر برنج

ماسک برنج برای درمان خشکی و چروک پوست بسیار مفید است. برای استفاده از این ماسک، برنج را خرد کنید تا حدی که پودر شود و با گلاب و شیر مخلوط نمایید. از این ماسک روی دستان خود استفاده کنید و بگذارید خشک شود. بعد از گذشت 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. بلافاصله دستان شما احساس صاف و جوان شدن می کنند.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا دارای اسید مالیک است. این ماده می‌تواند علائم پیری، مانند چین و چروک و نازک شدن پوست را به شدت کاهش دهد. ژل آلوئه‌ورا را روی دست خود بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه روی آن بماند. سپس دستان خود را با آب بشویید و خشک کنید. خواص ماسک خانگی آلوئه ورا آن قدر زیاد است که یک دارو خانگی برای چروک دست به حساب می‌آید.

پوست هندوانه

پس از خوردن هندوانه، پوست آن‌ را دور نریزید. در عوض، از آن به عنوان یک داروی خانگی برای چروک دست استفاده کنید. هندوانه سرشار از ویتامین، مواد معدنی و کلاژن است. برای استفاده از ماسک هندوانه به منظور درمان چروک شدن کف دست، پوست آن را خرد کرده و به شکل خمیر درآورید و آن را به مدت 15 دقیقه روی دستان خود قرار دهید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

روغن نارگیل برای چروک دست

هیچ کس از خواص روغن نارگیل برای پوست بی خبر نیست. روغن نارگیل یک راه درمان فوق العاده برای چین و چروک دست و صورت است. برای بهره بردن از خواص این روغن طبیعی، دستان خود را با حرکات دورانی و با روغن نارگیل در حدود 10 دقیقه ماساژ دهید. ماساژ با روغن نارگیل باعث افزایش جریان خون در دست‌ها، تقویت پوست و کاهش چروک انگشتان دست می‌شود.

درمان چروک بند انگشتان با خیار

خیار حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است. برای استفاده از خیار در درمان چین و چروک پوست دست می توانید، یک برش خیار را برداشته و به عسل آغشته کنید. این ترکیب را روی دستان خود بمالید و حداقل پنج دقیقه ماساژ دهید، سپس دست خود را با آب بشویید. همچنین می‌توانید این ماسک را روی سر انگشتان خود نیز ماساژ داده تا از چروک شدن سر انگشتان نیز جلوگیری کنید. این ماسک برای درمان چروک شدن سر انگشتان دست هم مفید است.

ماسک خانگی برای چروک دست با هویج

هویج سرشار از ویتامین A است و ضمن تسریع در تولید کلاژن پوست، می‌تواند چین و چروک را درمان کرده و از آن جلوگیری کند. ابتدا هویج پوست کنده را بجوشانید و آن را به خوبی رنده کنید، سپس عسل را  اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. ماسک حاصل را روی دستان خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک ضد چروک دست شما به مدت حداقل 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس دستان خود را با آب ولرم بشویید.

کرم های مرطوب کننده حاوی گیلیسیرین به نرم و زیباتر شدن دستان شما کمک می کنند.

بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک دست

بیشتر داروهای خانگی فقط با خطوط ریز روی پوست فرد مقابله می کنند. در بیشتر موارد چین و چروک های عمیق به درمان پزشکی نیاز دارند. اگر درمان های خانگی نتیجه رضایت بخشی ندادند، بهتر است جهت رفع چین و چروک دست به یک متخصص پوست یا جراح زیبایی مراجعه کنید. اما چگونه خط های روی دست را از بین ببریم؟

در ادامه برخی از روش هایی که ممکن است متخصصین به شما پیشنهاد کنند را برای شما شرح خواهیم داد.

داروها و کرم‌ها

کرم های حاوی رتینوئید می‌توانند به پوست شما کمک کنند تا کلاژن بیشتری تولید کرده و از ایجاد چروک جلوگیری کند. متخصصان پوست اغلب این موارد را به عنوان درمان اولیه تجویز می کنند.

لایه‌‌برداری شیمیایی

یک لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند بسیاری از علائم پیری در صورت، دست‌ها، گردن و قفسه سینه را کاهش دهد. یکی از روش‎‌های لایه‌برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ نام دارد.

از بین بریدن چروک دست با لیزر

عمل لیزر سریع‌ترین نتیجه را از بین تمام روش‌های غیر جراحی سفت شدن پوست ارائه می‌دهد. با این روش، بخشی از چین و چروک ها در عرض 2 هفته ناپدید می‌شوند. با این حال برای رفع کامل چین و چروک‌ها 5 الی 6 جلسه لیزر ضروری است.

برای کسانی که از سوزن میکرونیدلینگ و روش‌های لایه‌برداری می‌ترسند یا اثر بخشی سریع‌تری می‌خواهند، پزشکان روش لیزر درمانی را برای رفع چین و چروک دست پیشنهاد می‌کنند. لیزر درمانی بهترین روش برای از بین بردن چروک دست است و حتی رگ‌های قابل مشاهده دست را نیز از بین برده و محو می‌کند.

بوتاکس

بوتاکس می تواند یک راه درمان چین و چروک دست باشد. با تزریق بوتاکس منافذ خالی دستان شما پر شده و به درمان چروک دست کمک می‌کند. شما نتیجه استفاده از بوتاکس را پس از 3 روز می‌توانید مشاهده کنید. اما این درمان برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند و شما باید مجددا تزریق بوتاکس را انجام دهید. این بازه معمولا 6 ماهه است و بعد از 6 ماه شما احتیاج به تزریق دوباره بوتاکس دارید.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت علم و به وجود آمدن روش‌های جدید پزشکی، رفع و کاهش چین و چروک دست‌ها غیرممکن و دور از دسترس نیست. تمامی افراد یا در خانه و با درمان‌ خانگی چروک دست یا با استفاده از روش‌های پزشکی می‌توانند از پیری زودرس جلوگیری کرده و چین و چروک‌های خود را رفع کنند.

در این مقاله به بهترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن چروک دست اشاره کردیم. با رعایت چند نکته ساده مانند استفاده از ضدآفتاب، کرم آبرسان پوست، کرم رفع چروک دست حاوی مواد مغذی مانند گلیسیرین و اسیدهای آلفا هیدروکسی به سلامت و زیبایی پوست دست اهمیت بدهیم.