۰ نفر

فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 655815
فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد

عوامل زیادی برای بروز استرس وجود دارد اما باید روش هایی برای کاهش استرس یاد بگیرید چون استرس بیش از حد برای سلامت بدن مضر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افرادی که در بلوک شرق زندگی می کنند به اینگونه به نظر می رسند که درون آرامی دارند و از استرس بدور هستند در حالی که  اینگونه نیست. همان قدر که آنها چهره های آرامی دارند فشار کاری و روانی زیادی را تحمل می کنند و برای کاستن این فشارها تمرین های مخصوصی دارند. اگر سفری به کشورهایی مانند چین، ژاپن کره و ... داشته اید یا طرفدار فیلم های آنها هستید حتما بارها با تصاویری از مدیتیشن و تمرینات ذهنی مردم این منطقه رو به رو شده اید. در این مطلب قصد داریم به رفع استرس به سبک ژاپنی بپردازیم. با ما همراه شوید تا راز آنها را فاش کنیم.

در این زمینه بخوانید؛

استرس تمام زندگیتو گرفته؟ این تکنیکو امتحان کن

درمان سریع استرس به کمک ژاپنی ها

در این تکنیک می توانید با انگشتان خود استرس تان را کنترل کنید.

هر یک از پنج انگشت نمایانگر احساسات مختلفی هستند:

 فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد

انگشت‌ شست به شما کمک می کند تا استرس را دور بریزید و نگرانی را کم‌تر کنید.

 انگشت اشاره نشان دهنده ترس ها و مشکلات است.

 انگشت وسط خشم و تلخی را مدیریت می کند.

 انگشت حلقه مربوط به افسردگی است.

 انگشت کوچک مربوط به اعتماد به نفس و عزت نفس و خوش بینی در زندگی است.

 فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد

هر یک از انگشت هایتان را با مشت دست تان بگیرید

اولین مرحله این است که دست تان را مشت کنید و هر کدام از انگشتان را سفت فشار دهید؛ می توانید از انگشت شست شروع کنید و این کار را برای هر انگشت دیگر تکرار نمایید. باید یک الی دو دقیقه هر انگشت را بگیرید و بعد از مدتی احساس آرامش پیدا خواهید کرد. این تکنیک خیلی کمک کننده است و می توانید در طول روز این تمرین را به انجام برسانید تا راحت تر با استرس مبارزه کنید.

به مرکز کف دستتان فشار وارد کنید

شما می توانید تمرینات همراه با انگشت را که در بالا گفتیم، در کنار این تمرین فشاری به انجام برسانید. فشاری آرام به مرکز کف دست خود با انگشت شست مخالف حداقل به اندازه یک دقیقه وارد کنید؛ همچنین می توانید این ناحیه را در جهت مخالف عقربه های ساعت ماساژ دهید تا ببینید که ضربان قلب تان آرام می شود.

تنفس شکمی امتحان کنید

اولین مرحله این است که یک محل راحت را پیدا کنید و در آنجا نشسته یا به صورت دراز کش باشید؛ سپس یکی از دستان خود را روی قفسه سینه و دست دیگر را روی شکم تان بگذارید و یک نفس عمیق بکشید. نفسی که از داخل شکم بیرون بیاید، نه از داخل قفسه سینه.

با انجام این کار دست تان روی شکم؛ بالا می رود اما قفسه سینه بدون حرکت باقی می ماند؛ همچنین می توانید لب هایتان را هم کمی روی هم فشار دهید و بعد نفس تان را بیرون دهید؛ در این شرایط شکم باید به داخل برود و دست هم پایین بیاید. می توانید از دست برای بیرون دادن هوا به بیرون از شکم کمک کنید. 3 الی 10 بار این تمرین را انجام دهید. عجله نکنید و هنگام تنفس آرام باشید.

حرکات کششی را فراموش نکنید

حرکات کششی بسیار متنوعی هستند که می توانید به راحتی در منزل آن ها را امتحان کنید؛ اما بهتر است که از حرکات کششی پا شروع کنید، صاف بایستید، سپس بالاتنه خود را به سمت پایین خم کنید. سر شما باید به سمت زمین نزدیک شود. هر چقدر می توانید بدن تان را بکشید؛ در نهایت از حرکات کششی دیگر هم کمک بگیرید.

تمرین ذهن آگاهی کنید

ذهن آگاهی تمرینی است که باعث تمرکز افکار و احساسات می‌ شود. باعث می‌ شود که شما در زمان حال زندگی کنید. اول باید محلی را پیدا کنید که باعث آرامش و تمرکز بیشتر ذهن تان بشود؛ فرقی ندارد که داخل راهروی خانه یا داخل حمام یا هنگام آماده کردن غذا باشد؛ در هر صورت فقط راحتی شما مهم است.

حرکات شکم را در نظر بگیرید و روی تنفس خود و دم و بازدم تمرکز کنید؛ هر چیزی به غیر از آن را فراموش کنید. حداقل 5 دقیقه در این حالت بمانید و اجازه ندهید هیچ فکری از بیرون به ذهن تان وارد شود؛ سپس میزان دقایق را افزایش دهید تا انجام این کار به صورت ناخودآگاه در شما صورت بگیرد.