۰ نفر

ادویه ای برای درمان آنی اسهال

۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 651361
ادویه ای برای درمان آنی اسهال

اسهال یکی از بیماری های گوارشی می باشد که در کنار یبوست می تواند مشکلات زیادی برای افراد به وجود بیاورد و از این رو می بایست سریعا به دنبال روشی برای درمان باشید.خوشبختانه این بیماری با یک سری روش های خانگی و دارویی به راحتی از بین خواهد رفت و اگر دیدید که بعد از خوردن و انجام این کارها,باز هم مشکل برطرف نشده است باید به پزشک مراجعه کنید که به طور کامل شما را معاینه کند! به هر حال ما در این مقاله قصد داریم تا روش های درمان خانگی اسهال را بررسی کنیم که هم برای افراد بالغ و هم برای کودکان کاربرد دارند.

درمان اسهال شدید با روش های راحت خانگی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در نظر داشته باشید که بسیاری از ما آدم ها,سالانه بیش از ۲ بار دچار اسهال می شویم که اصلا جای نگرانی نیست و دلیل اصلی این مشکل هم حرکات آرام و غیر عادی روده می باشد که مدفوع را نرم می کند.به طور میانگین اسهال بین ۲ الی ۴ روز طول می کشد و استرس یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدنش به حساب می آید.شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که چرا دچار اسهال می شویم؟

دلایل ابتلا به اسهال

در اغلب مواقع اسهال به دلیل ورود یک ویروس یا عامل خارجی به روده ایجاد می شود و از این رو بسیاری از افراد به آن آنفولانزای روده می گویند.البته این تمام ماجرا نیست و در کنار آن می توانیم به استرس و موارد زیر اشاره داشته باشیم (استرس به دلیل برهم زدن میزان ترشح هورمون ها و اختلال در نظم دستگاه گوارش,می تواند باعث بروز اسهال شود).

مصرف داروهای مختلف مخصوصا موارد مرتبط با اعصاب

مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی

دیابت و قند خون زیاد

داشتن بیماری های مرتبط با روده مانند کرون و کولیت اولسراتیو

خوردن فست فودها و غذاهای آماده که معمولا روغن و مواد نگهدارنده زیادی دارند

داشتن انگل یا وجود باکتری های مختلف در داخل معده و روده

خوردن بیش از اندازه ملین ها مانند روغن زیتون

افرادی که غده تیروئید بیش از حد فعالی دارند معمولا دچار اسهال می شوند

دویدن برای مدت طولانی (کسانی که عادت به ورزش ندارند یا بعد از غذا خوردن اقدام به دویدن می کنند)

سرطان های مختلف

داشتن سابقه جراحی در دستگاه گوارش

داشتن مشکل جذاب در روده بزرگ که برای حل آن می بایست آزمایش داده و با پزشک متخصص مشورت کنید

البته این مورد نیازی به گفتن ندارد و تنها برای افرادی به کار می رود که ممکن است یک سری موارد خاص در خود نشان دهند که عبارتند از :

داشتن نفخ و دلدرد که در هنگام نشستن افزایش پیدا می کند

مدفوع شل و آبکی که به مرور زمان شدتش افزایش پیدا می کند (اگر درمان نشود)

داشتن سرگیجه یا حالت تهوع که این مورد می تواند کمی خطرناک باشد

داشتن کرامپ شکمی

داشتن تب در کنار خونریزی در هنگام دفع

از دست دادن وزن

روش های درمان خانگی اسهال

در نظر داشته باشید که اگر اسهال و یبوست را درمان نکنید,ممکن است باعث ایجاد بیماری های مقعدی از جمله بواسیر و شقاق شوند! برای شروع بهتر است از روش های سنتی و خانگی کمک بگیرید که بسیاری از مادر بزرگ ها استفاده می کنند و تا به امروز هم به خوبی جواب گرفته ایم! در مرحله بعدی داروها و درمان های تهاجمی تر قرار می گیرند که کمتر کسی به آنها نیاز پیدا خواهد کرد.

گل گاو زبان

نوشیدن دمنوش گل گاو زبان در هنگام ابتلا به اسهال پیشنهاد می شود که این ماده غذایی علاوه بر درمان این بیماری,می تواند باعث آرامش اعصاب و بهتر عمل کردن دستگاه های مختلف بدن شود.البته گل گاو زبان خواص بسیار زیادی دارد که متاسفانه از حوصله این مقاله خارج است!

ماست

ماست مقدار زیادی باکتری های مفید دارد که می توانند کمک زیادی به درمان انواع بیماری های گوارشی از جمله اسهال کنند و شما دوستان می توانید از ترکیب ماست و زیره یا موز برای درمان کمک بگیرید.

زنجبیل

شما می توانید از ترکیب زنجبیل و عسل طبیعی در شیر یا به شکل خالی برای درمان اسهال استفاده کنید.در نظر داشته باشید که بعد از مصرف زنجبیل بهتر است آب ننوشید که ممکن است اوضاع بدتر شود!

سرکه سیب

شما می توانید با مصرف دو بار در روز این ماده غذایی,اسهال خودتان را سریعا درمان کنید و فقط باید توجه داشته باشید که سرکه سیب باعث کاهش وزن خواهد شد.

برنج

پیشنهاد ما این است که ترکیبی از برنج کته و ماست را مصرف کنید که بیشترین تاثیر را خواهند داشت (به شکل خام و بدون هیچ مورد اضافه ای).

آب لیمو

آب لیمو می تواند ضعف حاصل اس اسهال را به طور کامل از بین ببرد و بهتر است همراه با یکی از موارد بالا مصرف کنید.

موز

در نظر داشته باشید که موز حتما باید رسیده باشد و بهتر است آن را با مغز گردو یا هر مغز دیگری مصرف کنید که تاثیرش دوچندان شود.

سیب زمینی آب پز

مصرف سیب زمینی برای ۲ بار در روز می تواند کمک زیادی به کم کردن التهاب روده و از بین بردن اسهال کند.

دمنوش بابونه

این دمنوش می تواند باعث کاهش درد ناشی از التهاب و از بین رفتن علائم اسهال شود.