۰ نفر

با گردو مثل آب خوردن لاغر شوید / روش لاغری با گردو و معجزه گردو برای کاهش وزن

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبر: 650236
با گردو مثل آب خوردن لاغر شوید / روش لاغری با گردو و معجزه گردو برای کاهش وزن

گردو یکی از پرخاصیت‌ترین آجیل‌های جهان است. این آجیل علاوه‌بر این‌که به عنوان یک میان وعده کاربردهای بی‌شماری دارد، در تهیه غذا و آشپزی نیز آجیلی پرکاربرد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کیک‌های گردویی جزو پرطرفدارترین کیک‌ها می‌باشد. در تهیه بستنی و بسیاری از دسرها نیز گردو کاربرد گسترده‌ای دارد. به همین دلیل است که فروش گردو علاوه بر آجیل فروشی‌ها در تمام سوپرمارکت‌ها نیز صورت می‌پذیرد. ازطرفی گردو خواص زیادی نیز برای سلامتی دارد. از خواص آنتی‌اکسیدانی برای جلوگیری از سرطان و پیری زودرس تا چربی‌های سالم که موجب افزایش سلامت قلب و عروق می‌شود، همه و همه جزو خواص گردو است.

کالری ۱۰۰ گرم گردو

۱۰۰ گردو دارای حدود ۶۷۰ کالری می‌باشد. این مقدار کالری عدد بزرگی است، به‌ویژه اگر بدانیم که کالری دریافتی توصیه شده روزانه برای زنان ۲۰۰۰ کالری در روز و برای مردان ۲۵۰۰ کالری است. بنابراین در همین جا تکلیف را روشن کنیم، خوردن بیش از حد گردو می‌تواند سبب افزایش وزن شود. ولی اگر از مقادیر مناسب گردو استفاده کنیم چطور؟

پژوهش‌ها تاثیر مثبت گردو روی کاهش وزن را تایید می‌کنند

گردو برای لاغری و چربی سوزی شکم

یک مشت گردو می‌تواند ابزاری موثر در کاهش وزن باشد. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی است که با کاهش خطر چاقی و دیابت در ارتباط هستند. از طرفی گردو می‌تواند سبب کاهش اشتها شود.  پژوهش‌گران احتمالا دلیل این موضوع را کشف کرده باشند. آن‌ها در ۵ روز متوالی ۹ بیمار چاق را تحت نظر گرفتند.

بدون اینکه شرکت‌کنندگان بدانند به دسته‌ای از آن‌ها یک اسموتی حاوی ۴۸ گرم گردو و به دسته‌ای دیگر یک اسموتی فاقد گردو که کالری مشابهی با اسموتی حاوی گردو داشت داده‌شد.

پس از یک ماه بیماران به یک رژیم غذایی دیگر برای آزمایش پنج روزه دوم بازگشتند. در این مرحله جای دو گروه عوض شد. در همین حال شرکت کنندگان تحت M.R.I قرار گرفته و معاینات مغزی روی آن‌ها انجام شد. به آنان تصاویر غذای‌های پرچرب مانند کیک، غذای‌های کم چرب مانند سبزیجات یا عکس‌های خنثی مانند تصاویر سنگ‌ها و درختان نشان داده شد. این مطالعه در نشریه دیابت، چاقی و متابولیسم منتشر شده است. این مطالعه نشان داد که وقتی افراد به تصاویر غذای پرچرب نگاه می کنند، فعال شدن بخشی از مغز که وظیفه کنترل اشتها و فشارها است، در میان کسانی که اسموتی گردو را نوشیده بودند کمتر بود.

نویسنده اصلی این مقاله، اولیویا ام. فار، از مرکز پزشکی واقع در بوستون می‌گوید؛ “گردو می‌تواند روی نحوه مشاهده غذا و تأثیر آن بر اشتها در مغز ما تغییراتی ایجاد کند. نتایجی که از این آزمایش‌ها گرفتیم تایید توصیه‌ها به گنجاندن گردو به بخشی از رژیم غذایی سالم را تأیید می‌کند.

سخن پایانی درخصوص لاغری سریع با گردو

اگرچه پژوهش‌ها تاثیر مثبت گردو روی کاهش وزن را تایید می‌کنند، با این حال توجه به دو نکته ضروری به‌حساب می‌آید. نخست این‌که خوردن بیش از حد گردو نه تنها موجب لاغری نمی‌شود بلکه به سبب کالری بالایی که دارد می‌تواند منجر به افزایش وزن نیز بشود. دوم این‌که لاغری سریع با رژیم‌های غذایی سالم امکان‌پذیر نیست، چه با گردو و چه بدون گردو! برای لاغری باید از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کرد و از گردو نیز برای افزایش اثرگذاری آن کمک گرفت.