۰ نفر

وزیر بهداشت؛

درآمد پزشکان متناسب با محل خدمت آن‌ها تعیین می شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 644579
 درآمد پزشکان متناسب با محل خدمت آن‌ها تعیین می شود

وزیر بهداشت گفت:با تصمیم جدید وزارت بهداشت، جذب پزشکان به بخش دولتی افزایش می‌یابد و بهره وری و کیفیت خدمات بیمارستان های دولتی بیشتر می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سلامت، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت یکی از عوامل  نابرابری‌های خدمات سلامت در مناطق محروم را توزیع نامتوازن پزشک در  کشور توصیف کرد و افزود: برای حل این مسأله، باید انگیزه پزشکان به منظور حضور در  مناطق محروم  و مراکز درمانی دولتی افزایش یافته و برای پزشکانی که در این بخش‌ها خدمت می‌کنند، رضایتمندی ایجاد شود.

وزیر بهداشت با اعلام این که سیاست جدید جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم وارد فاز نهایی شده و‌ با اجرای آن‌، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در همه نقاط کشور تسهیل می‌شود،گفت: از این پس سقف کارانه و پلکان در آمد پزشکان متناسب با محل خدمت آنها تعیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازمه این تصمیم آن است که نسبت درآمد پزشکان شاغل در مناطق محروم و کلانشهرها اصلاح و باز تعریف شده و‌ توزیع پزشک با سند آمایش سرزمین منطبق شود.

 عین اللهی تصریح کرد: با  تصمیم جدید وزارت بهداشت، جذب پزشکان به بخش دولتی افزایش می‌یابد و بهره وری و کیفیت خدمات بیمارستان های دولتی بیشتر می شود.