۰ نفر

علائم شکستگی انگشت پا و درمان خانگی گیاهی آن / بوعلی سینا با شکستگی انگشت پا چه می کرد؟

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۵۲
کد خبر: 643014
علائم شکستگی انگشت پا و درمان خانگی گیاهی آن / بوعلی سینا با شکستگی انگشت پا چه می کرد؟

ترمیم شکستگی استخوان درمان های بسیاری دارد! یکی از این روش های درمانی پاکسازی بدن از مواد زائد با فصد یا حجامت است! این روش ها الزاماً می بایست زیر نظر طبیب آگاه و با تجربه طب سنتی انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حتما دیده اید که حین انجام ورزش افرادی دچار شکستگی می شوند. علت آن آماده نبودن بدن و وارد کردن فشارهای ناگهانی و بالاست. در این متن سعی داریم تا با بررسی رهکار هایی استخوان ها را تقویت کرده تا از شکستگی ها جلوگیری کنیم و همچنین راهکار هایی را برای ترمیم استخوان های شکسته شده ارائه دهیم.

راهکارهای ابن سینا برای درمان شکستی استخوان

ترمیم شکستگی استخوان به عقیده طبیبان طب سنتی با مالیدن ضمادی از زرده تخم مرغ محلی + سندروس + سقز (شیره تنه درخت پسته کوهی) بسیار بهبود پیدا می کند! این ترکیب حتی از مومیایی بهتر اثر می کند.

ضماد حنا با روغن گل یا روغن زیتون در بهبود شکستگی استخوان موثر است.

برای درمان بهتر شکستگی استخوان، لینت مزاج و عدم مبتلا به یبوست ضروری است.

راهکار های موثر طب سنتی برای ترمیم شکستگی استخوان

یکی از درمان های تکمیلی در ترمیم شکستگی استخوان پاکسازی بدن از مواد زائد با فصد، حجامت و گاهاً زالودرمانی است! این روش ها که بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است الزاماً می بایست زیر نظر طبیب آگاه و با تجربه طب سنتی انجام شود! در غیر این صورت امکان خطا و آسیب به بیمار وجود دارد.

راهکارهایی برای تقویت استخوان ها

کسانی که مایل به دریافت کلسیم کافی از منابع طبیعی هستند، هفته ای سه مرتبه کله جوش با کشک طبیعی مصرف کنند! کلسیم خانگی شامل پودر پوست تخم مرغ محلی است! این ترکیب نیز برای بهبود شکستگی ها نیز مفید است! مصرف نمک طبیعی (نه نمک یددار شیمیایی) نیز در برنامه غذایی لازم است.

مصرف کله پاچه (به ویژه پاچه تنها) نیز مفید است.

آب قلم بخورید: استخوان های گاو، گوسفند، پای مرغ و …  وقتی به مدت طولانی در آب می جوشد تمامی مواد مغذی آن خارج شده و عصاره ای به دست می آید که به آن آب قلم می گویند. آب قلم غنی از پروتئین و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و… است. علاوه بر آن، حاوی ویتامین‌های B نیز هست. این عصاره عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و سیرکننده و انرژی‌دهنده و سرشار از مواد مغذی است که به تقویت استخوان‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها و غضروف‌ها کمک می‌کند و مفصل‌ها را سالم نگه می‌دارد. مبتلایان به التهاب مفصل و استخوان، مکمل‌های کوندرویتین سولفات مصرف می‌کنند زیرا مانع از شکستگی غضروف مفصل می‌شود اما آب قلم نسبت به مکمل غذایی سالم‌تر است. به زنان باردار و شیرده که به احتمال زیاد دچار کاهش مواد معدنی می‌شوند، مصرف هر روزه آب قلم توصیه می شود. مصرف عصاره قلم حساسیت و عدم تحمل غذایی را برطرف می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های خودایمنی است.

انار دشتى و ماش پوست‌ کنده هریک به وزن ۱۰ مثقال، مر، الوا، خطمى سفید و اقاقیا هریک پنج مثقال، گل ارمنى بیست مثقال! همه این مواد را درهم مخلوط کن و هربار با سپیده تخم مرغ بر جاى آسیب‌ دیده بمالید! این دارو در حالتى بسیار مفید است که جاى آسیب ‌دیده ورم گرم داشته باشد.۱

اگر شکستگى یا از جا دررفتگى استخوان جایش ورم کرده و ورم گرم است، دارویى که در ذیل آید بسیار خوب است.

ماش پوست کنده به وزن ۲۰درهم، انار دشتى، گلنار و اقاقیا با این ۲۰درهم ماش پوست‌ کنده مخلوط شوند! و بر جاى آسیب‌ دیده بگذارند که دارویى بسیار تأثیربخش است.

برگ آس، برگ لادن، سک، زعفران و گل ارمنى جزو داروهاى خوب شکستگى‌ و از جا دررفتگى استخوان‌ هستند.

داروى ترکیبى بسیار ساده زیر در علاج کوفتگى، سستى، شکستگى، از جا تکان خوردگى و از جا برکندگى استخوان بسیار خوب است! نسخه: انار دشتى، ماش، اقاقیا، خطمى، الوا و مر درهم بسرشند و با آب آس بر جاى آسیب‌ دیده مالند.