۰ نفر

شگردهای جالب بوعلی سینا برای تعیین جنسیت بدون سونوگرافی

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 642710
شگردهای جالب بوعلی سینا برای تعیین جنسیت بدون سونوگرافی

برای اینکه بتوانیم بهتر به مسله تعیین جنسیت نوزاد با طب سنتی بپردازیم ابتدا به صورت مختصر شما را با طب سنتی آشنا می کنیم. امروزه طب سنتی در کنار طب مدرن بیش از گذشته جایگاه شایانی پیداکرده است به گونه ای که حتی تبدیل به یکی از شاخه های دانشگاهی نیز شده است. دانه های گیاهی طب سنتی شامل جنبه‌های پزشکی در دانش سنتی است . این طب در نسل‌های مختلف پیش از دوران پزشکی مدرن به وجود آمده است. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، طب سنتی «مجموعه‌ای است از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمالی که بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف قرار دارد. این دانش با استفاده از گیاهان دارویی به پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی میپردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ انواع طب سنتی مورد استفاده در سراسر دنیا عبارت‌اند از: طب سنتی چین، طب سنتی کره‌ای، طب سنتی آفریقایی، طب ایران باستان، طب سنتی ایرانی، آیورودا و طب سنتی اروپایی. رشته‌های علمی که به مطالعهٔ طب سنتی مشغول هستند عبارت‌اند از گیاه‌درمانی، اتنومدیسین، گیاه‌شناسی و انسان‌شناسی پزشکی که در دانشگاه‌ها به‌صورت تخصصی به آن‌ها پرداخته می شود. عرقیات و مایعات گیاهی

تعیین جنسیت با طب سنتی

برخی از خانواده‌ها به دلایل مختلف تمایل به داشتن دختر و برخی دیگر به داشتن پسر تمایل دارند. امروزه با استفاده از دانش پزشکی، زیست‌شناسی (بیولوژی) و علم تغذیه به‌راحتی می‌شود جنسیت فرزند را تعیین کرد. تعیین جنسیت نوزاد با طب سنتی  از طریق یکسری روش‌ها و توصیه‌ها در کنار طب مدرن امکان پذیر است؛ اما باید در نهایت اشاره کرد که این توصیه‌ها صد در صد نیست.از جمله مسائلی که طب سنتی به آن زیاد توجه می‌کند رژیم غذایی و طبع های مختلف رژیم غذایی برای تعیین جنسیت است. از منظر این طب نوع رژیم غذایی و درست عمل کردن به میزان آن مواد می‌تواند در تعیین دختر و پسر بودن جنین تأثیرگذار باشد. برای این اساس در طب سنتی برای تعیین جنسیت حداقل سه ماه قبل از بارداری باید در رژیم غذایی پدر و مادر بر اساس مزاجی که دارند تغییراتی ایجاد کرد.

تاثیرطبع سرد و گرم مواد غذایی بر جنسیت

در تعیین جنسیت نوزاد با طب سنتی استفاده از غذاهایی با طب گرم، در پسر شدن جنین بسیار موثر  عمل می کند؛ در نتیجه قبل از خوردن مواد غذایی باید به طبع آن  توجه کرد تا اگر خواستید جنینتان پسر شود از خوردن مواد غذایی با طبع سرد پرهیز نمایید. با این‌ وجود باید بدانید که مصرف بیش‌ازحد این مواد می‌تواند موجب ناباروری شود پس باید توصیه‌های این‌چنینی را جدی گرفت. در کنار این موارد باید برای دختردار شدن باید تمام این گفته‌ها را برعکس انجام داد. در این نوع رژیم هم باید به میزان مصرف مواد و  توصیه‌های گفته‌شده در طب سنتی به خوبی عمل کرد چراکه استفاده بیش‌ازحد منجر به ناباروری می‌شود.

تأثیر محیط رحم در دختردار شدن یا پسردار شدن

قلیایی بودن محیط دستگاه تناسلی یا رحم تأثیر زیادی در شانس تولد فرزند پسر دارد و در مقابل محیط اسیدی رحم احتمال دختر شدن را بالا می‌برد. در طب سنتی با توصیه‌های چون استفاده از تغذیه خاص، شستشوی رحم و  دستگاه تناسلی با مواد مخصوص میتوان محیط رحم را تغییر داد. از جمله روش‌های که در طب سنتی برای تولد نوزاد دختر توصیه شده است؛ شست‌وشوی رحم با سرکه قبل از مقاربت می‌باشد. اگر می‌خواهید صاحب فرزند پسر شوید قبل از مقاربت با آب و جوش‌شیرین رحم خود را شستشو دهید. عطاری آنلاین

نکته پایانی در مورد تعیین جنسیت نوزاد با طب سنتی

در پایان ذکر این نکته ضروری است که در تاثیر تعیین جنسیت نوزاد با طب سنتی اگر تمامی این موارد اشاره‌شده را انجام دهید، باز هم احتمال دارد که فرزندتان جنسیتش متفاوت شود. چرا که این روش‌ها صد در صد نیستند. با این وجود گفته می‌شود اگر طبیعت مادر و پدر گرم، فرزند آن‌ها پسر و عکس آن باشد فرزندشان دختر می‌شود.