۰ نفر

ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 641702
ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

زیبایی از درون شروع می شود. رژیم غذایی شما تفاوت زیادی در ظاهر پوست شما ایجاد می کند و افزودن ویتامین های خاص به رژیم غذایی می تواند به طور چشمگیری ظاهر و احساس پوست شما را تغییر دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از ویتامین‌ها را می‌توان به صورت موضعی روی پوست با کرم‌ها و سرم‌ها استفاده کرد – اما مصرف خوراکی ویتامین‌ها، چه از طریق رژیم غذایی یا به شکل مکمل‌ها، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جادوی خود را در تمام بدن به جای فقط صورت شما اعمال کنند. برای داشتن پوستی زیبا و درخشان، در اینجا ویتامین هایی وجود دارد که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین دی

 به دلیل توانایی بدن ما در تولید آن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اغلب ویتامین آفتاب نامیده می شود. با این حال، قرار گرفتن در معرض نور خورشید با خطرات دیگری برای پوست شما همراه است، از جمله پیری زودرس، لکه های خورشیدی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست – بنابراین بهترین راه برای دریافت ویتامین دی کافی چیست؟ ویتامین دی یک هورمون محلول در چربی است که در ماهی های چرب و لبنیات یافت می شود - و به لطف خواص ضد میکروبی و ضد التهابی آن، برای آکنه و پوست قرمز و ملتهب عالی است. علیرغم فواید زیادی که برای سلامتی و پوست دارد، کمبود ویتامین D یکی از شایع ترین کمبودهای تغذیه ای در سراسر جهان است. چه چیزی ویتامین D را بسیار خاص می کند؟ نشان داده شده است که از پوست در برابر پیری محافظت می کند، به طوری که بیماران با سطوح بالای ویتامین D را نشان می دهند که معادل پنج سال جوان تر از افرادی است که سطوح پایین تر دارند. افراد مبتلا به آکنه همچنین احتمالا ویتامین D کمتری در سیستم خود دارند - و مکمل ویتامین D می تواند پوست آنها را بهبود بخشد. کجا آن را پیدا کنید: ماهی قزل آلا، ماهی تن، آب پرتقال، شیر و قارچ.

ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

ویتامین سی 

احتمالاً از قبل ویتامین C را در رژیم غذایی خود دریافت کرده اید - اما با توجه به اینکه چقدر این ویتامین می تواند برای پوست شما مؤثر باشد، استدلال قوی برای افزودن ویتامین C از طریق مکمل ها یا غذاهای خاص وجود دارد. ویتامین C با فهرست کاملی از فواید برای پوست شما همراه است، از جمله روشن‌کردن و کاهش قرمزی، کاهش حلقه‌های زیر چشم و موارد دیگر. ویتامین C همچنین ممکن است تولید کلاژن را تقویت کند - ایده آل برای ضد پیری. کلاژن ظاهر افتادگی یا شلی پوست را کاهش می دهد و خطوط ظریف و چین و چروک را کاهش می دهد. مصرف ویتامین C می‌تواند به کاهش استرس، کوتاه کردن سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند، و حتی به محافظت در برابر سکته مغزی کمک می‌کند کجا آن را پیدا کنیم: گوجه فرنگی، اسفناج، بروکلی و فلفل.

ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

ویتامین A 

وقتی صحبت از پوست درخشان می شود، ویتامین A یک ابرقهرمان است. این ویتامین به تولید سلول‌های تازه پوست کمک می‌کند – اما این همه چیز نیست. ویتامین A حاوی رتینوئیدها است، که ترکیباتی هستند که با علائم آسیب خورشید مانند هایپرپیگمانتاسیون مبارزه می کنند، باعث بهبود زخم و گردش سلولی می شوند و تولید کلاژن را افزایش می دهند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که افرادی که غلظت ویتامین A در پوستشان بیشتر است نسبت به افرادی که غلظت کمتری دارند، جوان تر به نظر می رسند. ویتامین A همچنین به عنوان یک لایه بردار عمل می کند، شما را از شر خشکی پوست خلاص می‌کند ، رنگ کلی پوست شما را بهبود می بخشد و بافت نرم تری به آن می بخشد. به علاوه، یک ماده عالی در مبارزه با آکنه است: به عادی سازی تولید روغن کمک می کند و از بسته شدن منافذ جلوگیری می کند. در واقع، آنقدر موثر است که ویتامین A با نسخه قوی به عنوان درمانی برای آکنه توسط FDA تایید شده است. کجا آن را پیدا کنیم: سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای قرمز، تخم مرغ، ماهی قزل آلا و ماست.

ویتامین های مفید برای سلامت پوست کدام است؟

ویتامین E 

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است و می تواند به صورت موضعی استفاده شود، به عنوان بخشی از مکمل مصرف شود یا از طریق غذاهای غنی از ویتامین E به رژیم غذایی اضافه شود. ویتامین E به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا برای گردش خون عالی است که می تواند به پوست شما کمک کند سفت تر و سالم تر شود. از آنجایی که ویتامین E باعث چرخش و بازسازی سلولی می شود، گاهی اوقات برای درمان زخم آکنه و خشکی پوست نیز استفاده می شود. علاوه بر تمام مزایای دیگر آن، ویتامین E به تقویت و محافظت از سد پوست شما کمک می کند، از آن در برابر نور خورشید محافظت می کند و رطوبت پوست شما را حفظ می کند. علاوه بر محافظت و تقویت پوست، ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد، سلامت ریه های شما را بهبود بخشد و حتی به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. کجا آن را پیدا کنید: فندق، آجیل کاج، بادام زمینی، آووکادو و انبه.

بتاکاروتن 

وقتی صحبت از پوست شما می شود، خورشید یک شمشیر دولبه است. در حالی که نور خورشید برای ما خوب است و بسیاری از مردم ظاهر برنزه سالم را دوست دارند، آسیب های ناشی از نور خورشید یکی از بدترین آسیب ها برای پوست های زودرس است. اینجاست که بتاکاروتن وارد می‌شود. بتاکاروتن که در هویج، سبزیجات برگ‌دار و طالبی یافت می‌شود، پوست شما را نسبت به نور خورشید کمتر حساس می‌کند. البته، این بدان معنا نیست که می توانید ضد آفتاب را حذف کنید - اما بتاکاروتن می تواند کمی محافظت بیشتری ارائه دهد. بتاکاروتن بیشتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید انجام می دهد - مطالعات نشان داده اند که می تواند زوال شناختی را نیز کند کند و یک آنتی اکسیدان قوی است.کجا آن را پیدا کنیم: هویج، طالبی، کدو حلوایی، کدو تنبل، و سیب زمینی شیرین. زیبایی فراتر از عمق پوست است – ویتامین هایی که از طریق رژیم غذایی دریافت می کنید به همان اندازه مهم هستند، اگر نگوییم از کرم ها و سرم هایی که روی صورت خود می زنید. با یک رژیم غذایی غنی از ویتامین، نه تنها پوست شما در سراسر جهان می درخشد، بلکه می توانید از مزایای سلامتی دیگری نیز بهره مند شوید.