۰ نفر

اختلال غذایی پنهان که تناسب اندام را از بین می برد

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۹
کد خبر: 623691
اختلال غذایی پنهان که تناسب اندام را از بین می برد

همه انسان ها دوست دارند تناسب اندام داشته باشند. اگر شما هم به دنبال داشتن تناسب اندام هستید باید اختلالات غذایی که از این موضوع جلوگیری می کنند را بشناسید.

اختلالات غذایی که در رژیم و تناسب اندام تان مشکل ایجاد می کند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک،همه ما دوست داریم که تناسب اندام داشته باشیم و شکل بدنی مناسبی را تجربه کنیم اما در این میان؛ متخصصان علائمی را معرفی کرده اند که باعث می شود ارتباط افراد با غذا خوردن دچار مشکل شود و تناسب اندامشان بهم بریزد.

اختلالات مربوط به غذا خوردن متفاوت است

اختلالات مربوط به غذا ممکن است هر فردی را درگیر کند و در همه سنین روی آن ها تاثیر بگذارد. معمولاً سفید پوست ها نسبت به نژاد های دیگر بیشتر به این مشکل دچار می‌ شوند. آن ها ممکن است دچار پر خوری عصبی یا دچار اختلالات روده شوند و یا کلا نوع غذا خوردنشان به هم بریزد. این موضوع می‌ تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد که گاهی اوقات زندگی و سلامت فرد را هم تهدید می‌ کند و تاثیر زیادی روی سلامت او دارد و باعث سوء تغذیه، کم خونی، مشکلات فشار خون یا مشکلات اعتماد به نفس به خاطر وزن زیاد و یا حتی وزن خیلی پایین خواهد شد.

غذا خوردن

مشکل در خوردن بعضی از انواع غذاها

بعضی از افراد در جویدن غذا مشکل دارند و بعضی از آن ها نمی ‌توانند قند، شکر و کربوهیدرات بخورند. بعضی دیگر؛ با گوشت مشکل دارند و بعضی ها هم به سراغ لبنیات نمی روند که همه این ها به خاطر اختلالات غذایی متفاوت است.

نادیده گرفتن علائم در بدن

بعضی از افراد علائمی در بدن شان دارند که نشان دهنده اختلالات غذایی هستند و آن را جدی نمی‌ گیرند. مثلاً پرخوری عصبی در وهله اول خیلی شدید نیست و به مرور زمان شدت پیدا می‌ کند؛‌ اگر شما بتوانید این علائم را زودتر شناسایی کنید، راحت تر می‌ توانید جلوی شدتِ آن ها را بگیرید.

انزوا و تنهایی هنگام خوردن غذا

کاملاً طبیعی است که هنگام خوردن غذا انتخاب‌ های ناسالمی داشته باشید و دیگران نگران شما باشند و به خاطر همین؛ خیلی از افراد ترجیح می دهند که تنها غذا بخورند تا فشار و نگرانی را از سمت اطرافیان احساس نکنند.

غذا خوردن

ورزش خیلی شدید

طبق مطالعات انجام شده، علائم ورزش خیلی شدید و بیش از حد، خودش را روی طرز غذا خوردن شما نشان می دهد. اگر بیش از حد ورزش کنید و به بدن تان آسیب وارد کنید، ممکن است کلا سیستم بدنی تان به هم بریزد و در غذا خوردن دچار اختلال شوید.

استراحت نکردن

بسیار مهم است که به صدای بدنتان گوش دهید. این که شما هر روز به خودتان استرس و فشار وارد کنید و هرگز استراحت نکنید، باعث اختلال در غذا خوردن می‌ شود و سیستم بدنتان را به هم می‌ ریزد.

سخت گیری زیاد در مورد غذاهای جدید

بسیار مهم است که افراد به خودشان رسیدگی کنند و انتخاب مناسبی در خوردن غذاها داشته باشند. باید یک روتین مناسب را در پیش بگیرند. بعضی ها در مورد خوردن غذا های جدید خیلی مقاومت نشان می‌ دهند و سختگیری می‌ کنند که همین اتفاق؛ سیستم بدن شان را به هم می ریزد.

غذا خوردن

نادیده گرفتن خانواده هنگام غذا خوردن

گاهی اوقات شرایط روحی تان به گونه می‌ شود و شما نمی توانید با خانواده غذا بخورید. این یکی از اختلالات مربوط به غذا خوردن است که باعث می‌ شود بدن تان هم دچار مشکل شود. تحقیقات نشان می‌ دهد خانواده‌ هایی که در کنار یکدیگر غذا می خورند و هنگام غذا خوردن معاشرت دارند، معمولاً تناسب اندام شان بهتر و بیشتر است.