۰ نفر

آموزش سه روش برای کنترل خشم‌

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵
کد خبر: 594345
آموزش سه روش برای کنترل خشم‌

کنترل خشم یکی از مهارت‌هایی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند بر احساسات منفی غلبه کنند. انتظار در صف‌های طولانی، برخورد با نظرات مخالف، عبور از ترافیک و... مواردی است که می‌توانند یک فرد را عصبی و خشمگین کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، عصبانیت احساسی طبیعی است و کنترل آن می‌تواند در عبور از مشکلات و مسائل مختلف، چه در خانه و چه در محل کار، به شما کمک کند. اما اگر عصبانیت، از کنترل خارج شده و تهاجمی، انفجاری یا حتی منجر به برخوردهای فیزیکی شود، مشکل‌ساز است. کنترل عصبانیت بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند که حرفی نزنید یا کاری نکنید که بعدا باعث پشیمانی‌تان شود.

با به‌کارگیری این سه راه‌حل، عصبانیتتان را پیش از اینکه کاملا اوج بگیرد، کنترل کنید:

نفس عمیق در کاهش خشم مؤثر است

در هنگام خشم تنفس شما سطحی و سریع می‌شود به همین دلیل یکی از راه‌های مقابله با این شرایط، تنفس عمیق، آرام و کنترل‌شده است. تنفس آرام به شما اجازه می‌دهد که خیلی سریع آرام شوید.

برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

روی صندلی بنشینید، گردن و شانه‌های خود را رها کنید و اجازه دهید که بدنتان آرام شود. از بینی نفس عمیق بکشید و در این حین به بالا آمدن شکم خود توجه کنید. سپس از طریق دهان خود بازدم را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را ۳ بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

با خودتان جملات آرامش‌بخش را تکرار کنید

تکرار جملات آرامش بخش در مهار کردن احساسات منفی و ناامیدکننده مؤثر است و کنترل شرایط را برای شما آسان‌تر می‌کند. سعی کنید به آرامی عباراتی مانند «همه چیز خوب است و همه چیز درست می‌شود» را با خود تکرار کنید.

خیال‌پردازی کنید!

تصور یک محیط شاد یا به یاد آوردن برخی رویاها به شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید. هنگام مقابله با تنش‌ها سعی کنید یک تصویر ذهنی و خیالی که به شما آرامش می‌دهد را مجسم کنید تا مغزتان سبک شود.

افکار خیالی باعث می‌شوند احساس شادی، آرامش و امنیت کنید. شما در زمان خشم می‌توانید خاطرات یک سفر یا کوهنوردی را به خاطر بیاورید؛ با تمرکز بر روی جزئیات، ذهن شما آرام شده و اضطراب و استرس شما کمتر می‌شود.