۰ نفر

آزمایش کرونای ۱۵۳۰ دانش‌آموز خراسانی مثبت شد

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۷:۴۹
کد خبر: 589031
آزمایش کرونای ۱۵۳۰ دانش‌آموز خراسانی مثبت شد

طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای مهرماه تاکنون آزمایش کرونای بیش از هزار و ۵۳۰ نفر از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

دکتر محمد احمدیان افزود: ۸۶۰ مورد از این دانش آموزان تست پی.سی.آر مثبت داشته اند و بقیه نیز تست رپید یا آزمایش سریع آنان مثبت شده است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان گروه ۱۲ تا ۱۷ سال و گروه سنی زیر ۱۲ سال از گروههای آسیب پذیر به لحاظ ابتلا به کرونا هستند، لذا کلیه مراقبت‌های سلامت در رابطه با بیماری کووید ۱۹ در برنامه مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیده شده است.

وی گفت: بدین ترتیب از ورود دانش‌آموزان با علائم مشکوک به کرونا در بدو ورود به مدرسه جلوگیری به عمل آمده و این افراد به مراکز منتخب کرونا ارجاع داده می شوند تا از آنها تست کرونا گرفته شود. 

دکتر احمدیان، رهگیری دانش‌آموزان با علائم مشکوک کرونا را با اهمیت دانست و گفت: تیم‌های رهگیری به مدارس اعزام می شود و اگر اقدامات رهگیری با همکاری مدیر مدسه و همراهی اولیا به صورت شفاف انجام شود، آنان همکلاسی های خود را آلوده نخواهند کرد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر ۸۸ درصد از دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، دز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۲ درصد نیز دز دومشان را تزریق کرده‌اند.

دکتر احمدیان در ادامه گفت: همچنین تاکنون ۹۳ درصد از مادران باردار مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن زده‌اند و ۶۷ درصد نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۳۴ دانش آموز شامل  ۵۸۵ هزار و ۸۴۲ دختر و  ۶۱۰ هزار و ۷۹۲ پسر در ۱۱ هزار و ۴۵۳ مدرسه، شامل ۵۵ هزار و ۲۳۰ کلاس درس در استان خراسان رضوی سال تحصیلی ۱۳۹۸ - ۱۳۹۹ را پشت سر گذاشتند.

۹۰ هزار معلم در خراسان رضوی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند. 

۵۱ درصد از کل جمعیت دانش‌آموزی خراسان رضوی در سه هزار و ۵۲۳ مدرسه شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.