۰ نفر

راهنمای استفاده از متفورمین برای بیماران دیابتی

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 576367
راهنمای استفاده از متفورمین برای بیماران دیابتی

مصرف داروهای دیابت نوع رایج درمان برای افراد مبتلا به دیابت است. انواع مختلفی از داروهای دیابتیا داروهای ضد دیابت وجود دارد.

در حالی که هر دارو از نظر روشی که به بیماران دیابتی کمک می کند تا وضعیت خود را تحت کنترل نگه دارند منحصر به فرد است، برخی از آنها مشابه یکدیگر عمل می کنند و در یک دسته از داروها گروه بندی می شوند.

نحوه مصرف آنها نیز می تواند متفاوت باشد، برخی از داروها به صورت خوراکی و برخی دیگر مستقیماً به خون تزریق می شوند.

آیا داروهای دیابت برای همه افراد دیابتی مناسب هستند؟

اکثر داروهای دیابت برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ طراحی شده اند که قادر به کنترل سطح قند خون خود به تنهاییو از طریق رژیم غذایی سخت و ورزش نیستند. اما برخی از آنها، مانند متفورمین، گاهی اوقات در کنار درمان با انسولین برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ نیزتجویز میشوند.

آیا می توان بیش از یک دارو را به طور همزمان مصرف کرد؟

بسته به شرایط فردی، پزشک عمومی ممکن است مصرف بیش از یک داروی ضد دیابت را برای کمک به درمان دیابت به یک بیمار تجویز کند.

عوارض داروهای ضد دیابت چیست؟

مانند هر نوع داروی دیگری، داروهای کاهش دهنده سطح قند خون نیز می توانند عوارض جانبی زیادی داشته باشند. این اثرات بالقوه مضر در بروشوری که همراه با دارو به بیمار داده می شود ذکر شده اند، بنابراین قبل از شروع درمان دارویی، حتماً این بروشور را مطالعه کنید.

ممکن است هیچیک از عوارض نامطلوب ذکر شده را تجربه نکنید، اما اگر آنها را تجربه کردید، با پزشک ویا تیم مراقبت از دیابت خود مشورت کنید زیرا ممکن است بتوانند داروی مناسب دیگری را برایکنترل بیماری شما پیشنهاد کنند. آنها همچنیندر صورت وجود هرگونه سوال یا نگرانی در مورد دارویی که مصرف می کنید نیز به شماکمک خواهند کرد.

photo_2021-10-31_14-34-10

اطلاعات مهم

مطمئن شوید که داروهای دیابتی که برای شما تجویز شده است را می توانیدبا سایر داروهایتان مصرف کنید.

قبل از شروع مصرف دارو بروشور همراه با آن را به خوبی مطالعه کنید.

به دوز تجویز شده توسط پزشک خود پایبند باشید.

هرگز داروی خود را به افراد دیگر ندهید، حتی اگر به نظر می رسد که وضعیت آنها مانند شما است.

اگر نمی توانید سطح قند خون خود را با کنترل رژیم غذایی و ورزش در محدوده ی مورد نظرتان حفظ کنید، پزشک ممکن است مصرف داروهای دیابت را برای شما تجویز کند ؛ داروهایی که به کاهش سطح انسولین یا انسولین درمانی کمک می کنند.

قرص متفورمین معمولاً اولین دارویی است که برایکنترل دیابت نوع ۲ تجویز می شود. ایندارو در درجه اول با کاهش تولید گلوکز در کبد و بهبود حساسیت بدن شما به انسولین عمل می کند تا بدن شما بتواند به طور موثرتری از انسولین استفاده کند.

برخی از افراد پس از مصرف منفورمین برای کنترل سطح قند خونشانممکن است کمبود B-12 را تجربه کنند و ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند. همچنین سایر عوارض جانبی احتمالی، که ممکن است در طول زمان بهبود تجربه کنید ، عبارتند از:

حالت تهوع

درد شکم

نفخ

اسهال

متفورمین را تحت نظر پزشک و دقیقا بر اساس نکات مندرج در نسخه تان مصرف کنید .

https://www.diabetes.co.uk/

https://www.mayoclinic.org/

این مطلب رپرتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.