۰ نفر

کرونا دلتا برای بچه ها خطرنا‌ک تر از سویه های دیگر است؟

۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۵
کد خبر: 552304
کرونا دلتا برای بچه ها خطرنا‌ک تر از سویه های دیگر است؟

متخصصان اطفال و بیمارستان‌های کودکان می‌گویند که نوع دلتا برای کودکان نیز مانند سایر افراد مسری است و موارد کودکان در برخی مناطق ایالات متحده افزایش یافته است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این نوع برای بچه‌ها در مقایسه با گونه‌های قبلی کرونا شدیدتر است یا خیر، که منجر به بستری شدن بیشتر در بیمارستان و درگیر شدن با مرگ می‌شود.

به گزارش یو اس نیوز، بر اساس داده‌های ردیابی که توسط انجمن بیمارستان کودکان و آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نگهداری می‌شود، موارد کودکان مبتلا به کرونا در طول ماه جولای به طور پیوسته افزایش یافت، زیرا دلتا به گونه اصلی شیوع در ایالات متحده تبدیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، داده‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۱۷۰۰ مورد کرونا در افراد زیر ۱۸ سال بین ۲۲ جولای تا ۲۹ ژوئیه گزارش شده است، که داده‌ها نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان تقریباً یک نفر از پنج مورد جدید را در هر هفته نشان می‌دهند.

پزشکان و پرستاران بیمارستان جان هاپکینز همه کودکان در سن پترزبورگ و بیمارستان ایالتی فلوریدا
که با موج دلتا مواجه شده است، در چند هفته گذشته به شدت مراقبت از اطفال بیمار مبتلا به کرونا  را انجام داده اند، همانطور که یکی از آن‌ها را مشاهده کردیم. آنجلا گرین، معاون رییس بیمارستان و افسر اصلی ایمنی و کیفیت بیماران گفت: "این بالاترین افزایش در موارد  ابتلا به کرونا در بیمارستان ما از ابتدای همه گیری کرونا
است. "

اما گزارش‌های متفاوتی در مورد شدت بیماری مرتبط با نوع دلتا در کودکان وجود دارد. اعداد ردیابی نشان می‌دهد که میزان بستری شدن کودکان مبتلا به کرونا در کودکان قبلی تقریباً یکسان است و بسته به ایالت بین ۰.۱ تا ۱.۹ درصد متغیر است.

گرین گفت: "در حالی که ما شاهد افزایش موارد کلی هستیم، میزان بستری شدن ما برای کرونا ثابت مانده است. "برخی پزشکان با افزایش موارد ابتلا به کووید شدیدتر در کودکان مشاهده می‌کنند، اما یکی از پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا، مخالف و مشکوک است که دلتا واقعاً برای بچه‌ها سخت‌تر است، اگرچه در حال حاضر هیچ عددی برای اثبات آن وجود ندارد.

اما سایر متخصصان چندان مطمئن نیستند، در عوض معتقدند که تعداد زیادی از موارد جدید ناشی از نوع دلتا به سادگی منجر به درک نادرست از شدت آن شده است. کریستین الیور، استادیار متخصص اطفال از دانشکده پزشکی Icahn، در این باره می‌گوید: "من فکر می‌کنم در حال حاضر اطلاعات کافی وجود ندارد تا به طور قطع بتوان گفت که آیا این وضعیت شدیدتر است یا خیر. "