۰ نفر

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران؛

ساده انگاری کرونا موج پنجم را خطرناک تر کرد

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۱
کد خبر: 552019
ساده انگاری کرونا موج پنجم را خطرناک تر کرد

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان افت کرده است گفت: ساده انگاری کرونا موج پنجم را در پایتخت خطرناک‌تر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نادر توکلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجمین موج سهمگین کرونا اظهار داشت: بیش از ۳ هفته است که وضعیت تهران با توجه به موج پنجم کرونا اسفناک شده و رعایت پروتکل‌ها نیز متأسفانه در استان افت داشته است.

توکلی با بیان اینکه در وسایل نقلیه عمومی و نانوایی‌ها و رستوران‌ها که همچنان فعال و باز هستند شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم گفت: در حال حاضر در ادارات بیشترین رعایت پروتکل‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه موضوع مهم ساده انگاری رعایت پروتکل‌ها است که وضعیت را در تهران پیچیده و خطرناک‌تر کرده است افزود: هم اکنون این ساده انگاری در همه سطوح میان مردم دیده می‌شود که بسیار خطرناک می‌باشد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در خصوص زمان مراجعه به پزشک و انجام عکس برداری از ریه عنوان داشت: انجام اسکن ریه روز خاصی ندارد و با صلاحدید پزشک انجام می‌شود و زمانی که فرد احساس علائم مختصر دارد و یا در تماس با یک بیمار بوده امکان شعله ور شدن ریه وجود دارد و احساس ضعف شدید از علائم درگیری ریه است و پزشک اسکن ریه را از روز اول تجویز می‌کنند و فرد مبتلا با درمان‌های دارویی در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان خواهد بود.