۰ نفر

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا؛

همه شهر‌های تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 551876
همه شهر‌های تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۱۴۲ بیمار در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا زالی در مراسم افتتاح مراکز جدید واکسیناسیون تهران، افزود: تهران همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهر‌های استان تهران به صورت همگن در شرایط بحرانی هستند.
وی افزود: در شبانه‌روز گذشته هزار و ۹۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه ۲۴۰ هزار نفر در شبکه بانکی حضور دارند که در گروه پر خطر هستند.
دکتر زالی ادامه داد: بر اساس مطالع صورت گرفته در تهران کارمندان بانک‌ها ۳.۵ تا ۵ برابردر خطر بیشتر کرونا قرار دارند.
 رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کامرندانی که در بانک‌ها واکمسینه می‌شوند از گروهخ‌های پر خطر هستند، گفت: در این مرکز واسیناسیون ۲۵۰۰ نفر از کارمندان بانک‌ها واکسینه خواهند شد.
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ۶۷ هزار نفر از کارمندان بانک‌ها در روز‌های آینده به اتمام خواهد رسید، بیان داشت: اکنون تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و همه شهر‌های استان تهران نیز در روز‌های اخیر از یک وضعیت همگن و قرمز برخوردار هستند.
 وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مراکز درمانی استان تهران، افزود: اکنون ۹۴۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که ۲۵۰۰ بیمار آن در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: دیروز ۱۹۴۰ بیمار جدید در مراکز درمانی تهران بستری شده و ۱۴۱۰ بیمار نیز ترخیص شدند.
دکتر زالی با اشاره به اینکه عدم توازن بین ترخیصی و ورودی بیمار به مراکز درمانی وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه ۲۰ هزار بیمار سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتهایم تهران در وضعیت قرمز است.
 وی با اشاره به فعال بودن ۴۲۰۰ تا ۴۵۰۰ تخت درمان بیماران سرپایی در تهران، متذکر شد: در این مراکز بیماران در ۶ تا ۸ ساعت خدمات مختلف شامل اکسیژن تراپی و درمان و تزریق وریدی را دریافت میکنند.
 رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ۱۰۰ مرکز درمان سرپایی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ تخت اورژانس نیز فعال شده است.