۰ نفر

کرونا تاریخ انقضا ندارد

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۵
کد خبر: 550344
کرونا تاریخ انقضا ندارد

سوری اپیدمیولوژیست به همکاران خود توصیه کرد: از آنجایی که رفتار کرونا ویروس قابل پیش بینی نیست لذا از قضاوت رفتار آن خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "حمید سوری" اپیدمیولوژیست در گفتگو تیتر امشب از سویه دلتا کرونا گفت و به تفاوت‌های آن با سویه‌های گذشته خود پرداخت و گفت: کرونا هم برای بقای خودش هوشمندانه در حال تلاش است و دائم در حال تغییر ماهیت ژنتیکی است.

سوری از قدرت نفوذ ویروس کرونا گفت و افزود: ویروس ووهان چینی در روز‌های نخست (اسفند ۹۸) ضعیف‌تر از سویه دلتا کرونا بوده اند.

او گفت: ویروس‌هایی از خانواده کرونا مانند سارس یک بیماری نوپدید و جدید است. بهمین دلیل نمی‌توانیم رفتار این ویروس را به درستی بشناسیم.

او با بیان اینکه کرونا تاریخ انقضا ندارد ، گفت: نمی‌توان پایان آن را پیش بینی کرد، اما باید با الگو‌های بومی و منطقه‌ای آن را کنترل کرد.
 حمید سوری گفت: اپیدمی کرونا با رفتار و شیوه زندگی ما انسان‌ها مرتبط است.
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژیست کرونا با بیان اینکه الگو‌های مدیریتی در اپیدمی وابسته به تصمیمات بومی و محلی است، افزود: برای همه نقاط کشور نمی‌توان نسخه واحد پیچید و از این رو لازم است تصمیمات بر مبنای ظرفیت‌های محلی برنامه ریزی شود.

رییس گروه واکنش سریع کووید ۱۹، از آغاز پویش واکسیناسیون کامل در برخی از مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور به ویژه مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان از اواسط تیر ماه ۱۴۰۰ گفت و افزود: واکسیناسیون حداکثری با همکاری تمام قسمت‌ها آغاز شده است. پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان و در گروه‌های هدف به ۶۵ درصد رسیده است.

 اپیدمیولوژیست از کاهش رعایت پروتکل ها گفت و افزود: دستورالعمل های بهداشتی باید رعایت شود تا اثر بخشی آن حاصل شود.

 "دهقان" معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) هم از وضعیت این بیمارستان در مداوای بیماران کرونایی گفت و افزود: پیک پنجم پیش از آنکه پیک چهارم به اتمام برسد آغاز شد و مراجعات سرپایی ما را چهار برابر کرد.

او گفت: بطور متوسط، روزانه بین 80 تا 90  نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بستری می شوند و در حال حاضر بیمارستان امام خمینی 500 بیمار کرونایی بستری  کرده است.

 دهقان از ادامه درمان بیماران غیر کرونایی گفت و افزود: در حال حاضر نیمی از تخت های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی گفت: قله پیک پنجم هنوز مشخص نیست و آمار مبتلایان به عدد ثابتی نرسیده است.