۰ نفر

۶کربوهیدرات عالی برای کاهش وزن

۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۵
کد خبر: 549708
۶کربوهیدرات عالی برای کاهش وزن

استفاده از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند موز، لوبیاها و جو کمک بسیاری به کاهش وزن و لاغری می‌کند، البته چگونگی قراردادن آن‌ها در رژیم غذایی مهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، شاید کربوهیدرات کاهش وزن برایتان کم ناآشنا باشد چرا که کربوهیدرات ها به عنوان اولین دشمن کسانی که قصد دارند وزن اضافی خود را به وسیله ی رژیم غذایی مناسب برای مدت طولانی کاهش دهند، در نظر گرفته میشود. با این حال اخیراً ثابت شده است که این درک از کربوهیدرات ها اشتباه است. در واقع آنها می توانند به شما در دستیابی به هدفتان که همان کاهش وزن می باشد، کمک بسزایی کنند. در حالیکه منابع ناسالم مانند آرد سفید می توانند تلاش های شما را خراب کنند و منابع غذایی مانند انواع دانه ها می توانند برای شما مناسب باشند و شما را به هدفتان برسانند.

در واقع بسیاری از متخصصان تغذیه به توافق رسیده اند و میگویند که کربوهیدرات یک ماده مغذی ضروری در بدن شما می باشد که انرژی کافی را تولید و قند را کنترل می کند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید. پس برای آگاهی بیشتر مطالب ذیل را بخوانید. در ادامه ما 6 منبع کربوهیدرات که استفاده آنها منجر به کاهش وزن می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

6 ماده غذایی حاوی کربوهیدرات کاهش وزن و لاغری

1- جو: 

جو یکی از کاملترین مواد غذایی از نظر تغذیه محسوب میشود. جو یکی از بهترین منابع کربوهیدرات است که برای کاهش وزن مناسب میباشد. آنها حاوی مقدار زیاد و قابل توجهی فیبر محلول که در بدن شما حل شده و سرعت سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. آنها همچنین به دستگاه گوارش شما کمک میکنند و دستگاه گوارش را به حذف سموم و چربی های ذخیره شده تشویق می کنند. مصرف منظم این دانه ها باعث کم شدن چربی ها می شود و از شما در برابر خطراتی چون ابتلا به مشکلات قلبی حفظ می نمایند.

2- لوبیاها:

لوبیا ها حاوی انواع مواد مغذی هستند که برای سلامت قلب و دستگاه گوارش شما ضروری می باشند. محتوای فیبر آنها باعث کنترل سطوح کلسترول شده و همچنین فرایندهای گوارشی را تنظیم میکنند. لوبیاها انرژی بدن شما را تامین میکنند و مقادیر زیادی پروتیین و آهن را نیز وارد بدن شما میکنند و لازم بذکر است که لوبیاها از نظر مقدار کالری ، از کم کالری ترین ها محسوب می شوند.

3- موز:

بسیاری از افراد از شگفتی های موز غافل هستند و فکر میکنند که باکالری و کربوهیدرات و قندی که در آن وجود دارند باعث چاقی افراد شده ولی قطعاً میتوان گفت که این فکر کاملاً اشتباه می باشد.

اکنون می توانیم بگوییم که موز یک میوه بسیار مغذی برای انواع رژیم های غذایی می باشد.موز فیبر و نشاسته مقدار لازم بدن را تامین می کند. لازم بذکر می باشد که منظور از نشاسته، نشاسته ایی است که یدن شما می تواند آنرا بطور کامل هضم کند و هیچ نگرانی بابت آن شمارا تهدید نمی کند.موز به شما احساس سیری کامل را می دهد. چگونه؟ موز بافیبر فراوانی که دارد شمارا برای مدت طولانی سیر نگه می دارد وسطح انرژی شما را حفظ میکند.

4- کوینو:

کوینو یک غذای فوق العاده مغذی برای شماست که در سراسر جهان معروف است. کوینو نه تنها یک منبع سالم کربوهیدرات است بلکه حاوی میزان زیادی پروتیین و اسیدآمینه ضروری بدن می باشد و در ساخت عضلات بدن کمک میکند. کوینو سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که افزایش سوخت وساز بدن برای هدف شما که کاهش وزن می باشد، بسیار مناسب و دارای جایگاه حایل اهمیتی می باشد و مصرف کوینو میزان ارژی مصرفی بدن شما را سازماندهی میکند و عملکرد ذهنی و فیزیکی شمارا در طول روز بهبود می بخشد. 

5- گندم:

دانه گندم درسال های اخیر بسیار محبوب شده است بخصوص در میان گیاه خواران و طرفداران غذای سالم. دانه گندم منبع مهم کربوهیدرات های باکیفیت بالا که علاوه بر فیبر،پروتیین گیاهی و مواد معدنی بسیار زیادی دارد. دانه گندم نیز در تبدیل غذا به انرژی کمک می کند که این عمل باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

6- ماکارانی سبوس دار کامل:

شما می توانید با اضافه کردن ماکارانی سبوس دار کامل به وعده های غذایی هفتگی از غذاهای متنوع و خاص لذت ببرید. با این حال ماکارانی سبوس دار کامل مبع کربوهیدرات فراوان می باشد که از انباشته شدن چربی در نواحی کمر خودداری میکند.