۰ نفر

گروه سنی جدید ثبت نام واکسن کرونا اعلام شد

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸
کد خبر: 549364
گروه سنی جدید ثبت نام واکسن کرونا اعلام شد

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای ثبت‌نام کلیه افراد ۵۵سال به بالا باز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی شریفی زارچی، رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت:

سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای ثبت‌نام کلیه افراد ۵۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن) باز شد.

افراد کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند و بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند که به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود.

افراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.

افراد ۵۵ سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند.

افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال (متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۴۴) که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند و در این استان‌ها پرونده بهداشت دارند می‌توانند بلافاصله ثبت‌نام کنند و اگر ساکنان این استان‌ها قبلا پرونده بهداشت ندارند می‌توانند با تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت، تشکیل پرونده داده و سپس برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

شیوه ثبت‌نام بیماران دیابت نوع اول و مشاغل پرخطر بلافاصله پس از دریافت کد ملی واجدان شرایط از سوی سازمان‌های ذیربط، در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.