۰ نفر

معاون وزیر بهداشت؛

۴۵۰۰۰تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت

۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 549323
۴۵۰۰۰تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص ۴۵هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی در کشور خبرداد و گفت: بستری روزانه بیش از ترخیص است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، قاسم جان بابایی بعدازظهر جمعه در بازدید از مراکز درمانی گلستان اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون در شرایط سختی از موج پنجم کرونا در کشور داریم و از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در کشور حدود ۴۵ هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی خدمات می‌دهد، افزود: ظرفیت اختصاص بیشتر به بیماران کرونایی وجود دارد اما خدمات رسانی به بیماران تصادفی، قلبی و عروقی و غیره دچار اختلال می‌شود.

وی بیان کرد: در استان تهران، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار بستری وجود داشته و چهار هزار نفر هم بستری موقت هستند که خدمات سرپایی را به صورت تزریقی می‌گیرند.

جان بابایی از بهبود شرایط کرونا در سیستان خبرداد و گفت: اما در برخی از استان‌ها مانند کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد مبتلایان رو به افزایش است و متوقف نشده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گلستان توضیح داد: موج پنجم در استان‌های شمالی از جمله گلستان، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است.

وی اضافه کرد: در گلستان پیک‌های قبلی تعداد بیماران بستری به هزار و ۳۰۰ نفر رسیده بود اما هم اکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ بیمار بستری و موقت وجود داشته و در مازندران هم بیش از چهار هزار نفر بستری هستند.

جان بابایی با بیان اینکه تلاش شده که مراکز سرپایی و تخت‌ها را توسعه دهیم، متذکر شد: میانگین بستری روزانه کرونایی از تعداد ترخیص بیشتر بوده و این امر جای نگرانی دارد.

وی گفت: واقعیت این است که تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم و مراسمی که مردم برگزار کردند از جمله دلایل افزایش کرونا است.

طبق گفته معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علیرغم افزایش بستری‌ها، به دلیل واکسیناسیون تعداد بیماران بدحال نسبت به موج‌های قبلی افزایش نداشته است.

جان بابایی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم یافت.